به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۶۱۷۷۲

با علائم و درمان حساسیت پاییزی آشنا شوید

با علائم و درمان حساسیت پاییزی آشنا شوید
گروه سلامت:عادت‌هایی وجود دارند که با در پیش گرفتن آنها می‌توانید از شعله‌ور شدن علائم آلرژی‌تان جلوگیری کنید.وقتی درگیر آلرژی فصلی هستید، سیستم ایمنی بدن‌تان سعی می‌کند با ترشح هیستامین، با ماده‌ای که نسبت به آن حساس هستید مبارزه کند که منجر به علائم ناخوشایندی می‌شود.این محرک‌ها می‌توانند انواعی از کپک‌ها، گرده‌ها و گیاهان باشند که همگی در پایان تابستان زیادشده و می‌توانند باعث شوند احساس کنید پاییز از راه رسیده است. یک فاکتور مهم که میان آلرژی و سرماخوردگی تفاوت ایجاد می‌کند این است که آلرژی‌ها باعث تب نمی‌شوند. علائم آلرژی معمولا با خارش مرتبطند اما سرماخوردگی و آنفلوآنزا معمولا با بدن‌درد و مشکلات معده و از همه مهم‌تر با تب همراه هستند.

علائم حساسیت پاییزی
آبریزی و خارش و تحریک چشم‌ها، آبریزش و گرفتگی بینی، عطسه، سردرد، کهیر و بثورات پوستی، خارش گلو، سرفه و خس‌خس سینه، حلقه‌های تیره پای چشم و ... در موارد شدیدتر، مشکل در تنفس یا آنافیلاکسی که یک واکنش آلرژیک با احتمال مرگ است.

درمان حساسیت پاییزی
عادت‌هایی وجود دارند که با در پیش گرفتن آنها می‌توانید از شعله‌ور شدن علائم آلرژی‌تان جلوگیری کنید:
- سعی کنید در زمان اوج گرده‌ها از خانه بیرون نروید. میزان گرده‌ها از ابتدای صبح تا ساعت ۱۰ صبح بیشترین اندازه است. بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد در ساعات دیرتر روز بیرون بروید.
- حتی‌الامکان از محرک‌ها اجتناب کنید. پرهیز از گردوغبار و گرده با ماندن در خانه در روزهای بادی، استفاده از ماسک، بسته نگه‌داشتن پنجره‌های خانه و ماشین، دوش‌گرفتن و تعویض لباس‌ها به محض رسیدن به خانه، نیاوردن کفش‌ها به داخل خانه و دوری از حیوانات خانگی می‌تواند به کاهش دفعات واکنش‌های آلرژیک کمک کند.
- مصرف داروها را ادامه دهید. شاید دو یا سه روز یا بیشتر طول بکشد تا داروی آلرژی اثر کند. همچنین با بهترشدن حالتان، مصرف دارو را قطع نکنید. میزان گرده‌ها در هوا نوسان دارد و نباید فریب پایین‌آمدن میزان آنها را بخورید.
- تکنیک‌های شستشوی بینی را امتحان کنید. شستن سینوس‌ها و بینی با نتی‌پات، اسپری‌ها، بطری‌ها و سرنگ یا پمپ‌های مخصوص با روش‌های اصولی و طبق دستورالعمل‌های ذکرشده نیز از روش‌های مؤثر در کنترل آلرژی‌هاست.
- استرس‌تان را کنترل کنید. استرس می‌تواند آلرژی فصلی را در برخی افراد بدتر کند. تکنیک‌های کاهش استرس مانند آرام‌سازی، ورزش‌های آرام کششی، تنفس عمیق و ... ممکن است آلرژی را کاهش دهند.
 
برچسب ها: حساسیت پاییزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها