به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۳۶۱۷۷۴

قیمت نفت به مرز ۹۰ دلار رسید

قیمت نفت به مرز ۹۰ دلار رسید
گروه اقتصادی: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۷ درصد افزایش به ۸۹ دلار ۱۹ سنت رسید. انتظار توافق برای کاهش تولید اوپک پلاس در اجلاس این ائتلاف در روز چهارشنبه باعث افزایش قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه شد.
 
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۷ درصد افزایش به ۸۹ دلار ۱۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.
افزایش نگرانی درمورد محدود شدن عرضه نفت قیمت آن را بالا برده‌است و انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را ۱ میلیون بشکه در روز در اولین اجلاس حضوری خود از ۲۰۲۰ کاهش دهند. این اجلاس در روز چهارشنبه برگزار می‌شود.با توجه به کاهش داوطلبانه تولید توسط برخی از اعضای این ائتلاف، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید در اجلاس این هفته بیشترین کاهش تولید این ائتلاف از آغاز بحران کرونا خواهد بود.

آغاز مذاکرات اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در اجلاس پنجم اکتبر
ائتلاف اوپک پلاس پس‌از کاهش شدید تولید در ۲۰۲۰ به‌خاطر سقوط تقاضا ناشی از همه‌گیری کرونا، تولید خود را در سال جاری میلادی افزایش داده‌است. اما این سازمان نتوانسته در ماه‌های اخیر به هدف افزایش تولید خود برسد و در ماه ژوییه ۲.۹ میلیون بشکه در روز کسری تولید داشته‌است.کاهش شدید قیمت نفت از دلایل اصلی تصمیم این ائتلاف برای پایین آوردن تولید بوده‌ است.

قیمت نفت به‌دنبال قرنطینه‌های کرونایی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا و همچنین افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی و بالا رفتن ارزش دلار، برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یافته‌است. بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا سیاست‌های پولی خود را سختگیرانه‌تر کرده‌اند که باعث ترس از رکود اقتصاد دنیا شده‌ است.تخمین زده می‌شود ذخایر نفت خام آمریکا ۲ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۳۰ سپتامبر افزایش‌یافته باشد.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها