کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نکات مهم در نصب درب ضد سرقت و درب اتاقی

12 مهر 1401 ساعت 13:26

گروه کسب و کار: برای خرید و نصب هر دربی، چند نکته حیاتی وجود دارد که در ادامه توضیح‌شان می‌دهیم. رعایت این نکات روی کارایی محصول تاثیر زیادی دارد.


آیا قصد دارید درب فعلی ورودی و درب‌های داخلی خانه خود را با یک درب جدید و ایمن‌تر جایگزین کنید ولی هنوز مطمئن نیستید که قبل از شروع باید به چه نکاتی توجه کنید؟ به طور کلی بازسازی ساختمان، یک فرآیند چالش برانگیز است که انتخاب درب بخشی از آن محسوب می‌شود. شما برای انتخاب درب ورودی و درب‌های داخلی ساختمان، گزینه‌های زیادی را پیش‌رو دارید. به همین خاطر، خرید این محصول و نصب آن بدون توجه به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم؛ ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد.

مهم‌ترین نکات در انتخاب و نصب درب ضد سرقت و درب اتاقی
انتخاب درب داخلی و ورودی مناسب برای ساختمان، وظیفه بسیار مهمی است که باید به بهترین شکل انجام شود. درب‌ها نه تنها روی ظاهر ساختمان تاثیر مستقیم دارند؛ بلکه ایمنی را نیز ارتقا داده و محیط را به مکان امنی برای زندگی و کار تبدیل می‌کند. به عنوان مثال وقتی شما برای قسمت ورودی ساختمان به سراغ محصولات بهترین برند درب ضد سرقت می‌روید؛ می‌توانید مطمئن باشید که بدنه مستحکم و یراق‌آلات مقاوم نصب شده روی این درب، از ساکنین ساختمان و حتی اموال ارزشمندتان به بهترین شکل محافظت می‌کند. ضمنا ورودی هر ساختمانی، منبع بسیار خوبی برای کنترل رطوبت و افزایش کارایی سیستم گرمایشی و سرمایشی محسوب می‌شود. بنابراین، نصب نادرست و انتخاب محصولی نامناسب، می‌تواند منجر به کاهش امنیت ساختمان، نفوذ رطوبت، نفوذ هوا و عملکرد ضعیف سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه شود.
پس قبل از خرید و نصب درب‌های ساختمان، باید چند عامل کلیدی که در ادامه توضیح می‌دهیم را در نظر بگیرید:

•    سبک
سبک درب انتخابی، یکی از فاکتورهای ضروری است که هنگام خرید انواع درب ورودی و درب اتاق خواب باید در نظر گرفته شود. سبک همه درب‌ها، باید طوری انتخاب شود که مکمل سبک حاکم بر فضا کلی ساختمان باشد. بنابراین ابتدا باید سبک چیدمان خانه را تعیین کرده و سپس محصولات متناسب با این سبک را برای ورودی و فضاهای داخلی انتخاب کنید. همچنین، شما باید عملکرد درب را نیز هنگام خرید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، درب‌های ضد سرقت، جدیدترین درب‌های ورودی هستند که از نظر ایمنی، قابل مقایسه با درب‌های چوبی معمولی نیستند. در نتیجه، این موضوع که قرار است چه مقدار امنیت ساختمان را با خرید درب ارتقا دهید؛ روی انتخاب شما اثرگذار است.
 

 
•    طراحی
امروزه انواع درب‌ها در طرح‌های بسیار متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند. این تنوع به شما این امکان را می‌دهد که از بین گزینه‌های مختلف بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. دقیقا مانند سبک، باید قبل از نهایی کردن خرید خود، طراحی خانه را نیز در نظر بگیرید. طراحی همه درب‌ها، اعم از درب ورودی و درب‌های اتاقی باید متناسب با طراحی اصلی خانه شما باشد. مثلا اگر سبک کابینت‌ها کلاسیک است؛ باید درب‌ها نیز حاوی طرح‌های متمایل به این سبک باشند. اما اگر کابینت ساده با متریال‌های جدید مانند های‌گلاس نصب کرده‌اید؛ طرح‌های مدرن بیشتر با سبک خانه شما هم‌خوانی دارند.

•    دوام و استحکام
دوام محصول یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید هنگام خرید درب برای خانه خود آن را در نظر داشته باشید. اگر متریالی که درب از آن ساخته شده است بادوام نباشد؛ عمر محصول پایین می‌آید و ممکن است روی هزینه‌های شما تاثیر مستقیم داشته باشد. با توجه به اینکه درب‌ها، به خصوص درب ورودی ساختمان، دائما در تماس با عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی مختلف هستند و زیاد از آنها استفاده می‌شود؛ بنابراین، قبل از نصب باید مطمئن شوید که جنس درب قوی و بادوام است.

•    اندازه‌گیری‌ها
برای ساختمان‌هایی که در حال بازسازی هستند؛ مرحله اندازه‌گیری چهارچوب‌های قدیمی برای سفارش درب جدید، از اهمیت زیادی برخوردار است. در این اندازه‌ها، حتی میلی‌مترها نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. اگر درب نتواند به درستی روی چارچوب قدیمی چفت شود؛ قادر نخواهد بود کارایی مورد انتظار شما را ارائه دهد. به عنوان مثال در محصولی مانند درب ضد سرقت ویلایی که وظیفه اصلی آن، افزایش امنیت ساختمان است؛ حتی وجود یک شکاف جزئی بین بدنه و چهارچوب می‌تواند کارایی درب را به طور کلی زیر سوال برده و فرصتی را برای سارقان فراهم کند که از طریق همین درز، به درب آسیب زده و وارد ساختمان شوند. بنابراین، اگر توانایی اندازه‌گیری دقیق چهارچوب را ندارید یا شیوه صحیح این اندازه‌گیری را نمی‌دانید؛ حتما از فروشنده‌ای که قصد خرید درب از او را دارید بخواهید که یک نصاب حرفه‌ای به شما معرفی کند.

•    نصب حرفه‌ای
تقریبا نیمی از کارایی درب‌های جدید، وابسته به نصب درست آنهاست. در حال حاضر، اکثر محصولاتی که در بازار به عنوان درب ورودی و داخلی فروخته می‌شوند؛ بر اساس تکنولوژی‌هایی تولید شده‌اند که فرآیند صحیح نصب، مکمل آنهاست. به همین خاطر، هرگز نباید تصور کنید که محصولات جدید نیز مانند درب‌های قدیمی هستند و جا انداختن لولای آنها کار پیچیده‌ای نیست. درب‌های جدید قابلیت‌های فنی بسیار  عالی دارند که عملکرد آنها وابسته به شیوه نصب‌شان است. به عنوان مثال، درب‌های ضد سرقت، حاوی یک نوار درزگیر در محل برخورد بدنه درب با چهارچوب هستند که نوعی عایق صدا و حرارت برای ساختمان محسوب می‌شود. اگر در نصب این درب‌ها، اصول اولیه و استاندارد رعایت نشود؛ این نوار درزگیر سر جای خودش قرار نمی‌گیرد و عملا نمی‌تواند کارایی خاصی داشته باشد.

 

سایر نکات مهم
رعایت چند نکته دیگر زیر مکمل شیوه صحیح نصب انواع درب است:
•    اگر قرار است درب ساختمان تعویض شود؛ قبل از جدا کردن درب قدیمی، ابعاد درب جدید را از روی درب قدیمی اندازه‌گیری کنید.
•    برای اتصال چهارچوب، به اندازه کافی نقطه اتصال در نظر بگیرید.
•    قبل از اینکه چهارچوب را با جوش‌کاری سر جای خودش کاملا فیکس کنید؛ با چند خال جوش آن را موقتا نصب کرده و درب را کار بگذارید. به این ترتیب می‌توانید با باز و بسته کردن درب مطمئن شوید که مراحل نصب درست پیش رفته است.
•    مراقب باشید که چهارچوب را برعکس نصب نکنید.
اگر برای نصب درب، از نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید نه تنها نیازی نیست که تمام این نکات را مو به مو اجرا کنید؛ بلکه مسئولیت مشکلات احتمالی بعدی نیز بر دوش شما نیست و حل آنها به عهده نصاب است. بنابراین، اصلی‌ترین نکته نصب درب، انتخاب یک نصاب باتجربه است که اصول دقیق کار را می‌داند.
 
 


کد مطلب: 361803

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/361803/نکات-مهم-نصب-درب-ضد-سرقت-اتاقی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir