به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۳۶۱۸۲۳

شاگردان شمسایی، ویتنام را گلباران کردند

شاگردان شمسایی، ویتنام را گلباران کردند
گروه فیلم: تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ از ساعت ۱۱:۳۰ به مصاف ویتنام رفت و توانست با شکست ۸ بر یک این تیم، به جمع ۴ تیم برتر آسیا برود و منتظر دیدار تایلند و تاجیکستان برای مشخص شدن حریفش در مرحله نیمه نهایی باشد.گل‌های ایران را در این دیدار حسین طیبی(۳ گل)، سالار آقاپور، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین بازیار، مسلم اولادقباد و سعید احمد عباسیبه ثمر رساندند.

نیمه نخست
تیم ملی فوتسال ایران بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دو دقیقه اول می‌توانست توسط آقاپور و طیبی به گل برسد اما مدافعان و دروازه‌بان ویتنام این توپ‌ها را دفع کردند. در ادامه اولاد قباد می‌توانست دروازه ویتنام را باز کند که توپ او هم به کرنر رفت. در دقیقه ۵ احمد عباسی قدر پاس زیبای بازیار را ندانست و توپ را از دهانه دروازه به بیرون زد. ثانیه‌هایی بعد باز هم شاگردان شمسایی فرصت گلزنی داشتند که ضربه بهمن جعفری را دروازه‌بان ویتنام مهار کرد. در دقیقه ۶ بازی، بازیکن ویتنام با توپ‌گیری از بازیار با مومنی تک به تک شد اما دروازه‌بان تیم ملی با واکنشی زیبا مانع از گلزنی ویتنامی‌ها شد.
 
در دقیقه ۷ این دیدار، روی کرنر اولاد قباد حسین طیبی با شوتی سر ضرب و زیبا دروازه ویتنام را برای نخستین بار باز کرد. این گل موجب شد تا سرمربی ویتنام درخواست زمان استراحت داشتته باشد. در دقیقه ۹ باز هم سالار آقاپور با شوتی سهمگین دروازه ویتنام را تهدید کرد اما درخشش دروازه‌بان ویتنام سبب گلزنی ایران شد. ثانیه‌هایی بعد شاگردان شمسایی روی یک حرکت ترکیبی با پاس احمد عباسی و ضربه زیبای آقاپور به گل دوم رسیدند. در دقیقه ۱۰ علیرضا رفیعی‌پور با ضربه‌ای کات‌دار و زیبا گل سوم ایران را به ثمر رساند. بعد از این گل بازیکنان ویتنام مجبور به استفاده از تاکتیک پاور پلی شدند. همین امر باعث شد تا ویتنامی توپ و میدان را در اختیار بگیرند.

خطای بازیکن پنجم ویتنام روی احمد عباسی، محدودیت خطایی ویتنام را در نیمه اول به اتمام رساند تا علیرضا جوان این فرصت را داشته باشد که از روی نقطه پنالتی دوم اختلاف را به ۴ برساند اما ضربه این بازیکن را دروازه‌بان ویتنام مهار کرد. پاور پلی ویتنامی‌ها بالاخره کار دست آن‌ها داد حسین طیبی از زمین خودی و از فاصله‌ای بسیار زیاد دروازه حریف را باز کرد. در ۳ دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، وحید شمسایی با گرفتن وقت استراحت، نکات تاکتیکی لازم را برای بازیکنانش بازگو کرد. در ادامه نیز تلاش بازیکنان ایران برای گل زدن پنجم با درخشش دروازه‌بان حریف همراه شد تا نیمه نخست با همان نتیجه ۴ بر صفر به اتمام برسد.
 
 
نیمه دوم
بازی با کارهای ترکیبی بازیکنان ایران شروع شد اما یک اشتباه باعث شد که ویتنامی‌ها صاحب توپ شدند و خطای هند رفیعی‌پور هم باعث شد تا کارت زرد بگیرد و هم یک فرصت مناسب به حریف دهد. البته واکنش زیبای مومنی این فرصت را از ویتنامی‌ها گرفت. ثانیه‌هایی بعد احمد عباسی می‌توانست گل پنجم را به ثمر برساند اما ضربه او را مدافع ویتنام به کرنر فرستاد. کرنر ارسالی به روی دروازه توپ را به کریمی رساند و ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.
 
در دقیقه ۵ نیمه دوم کرنر ارسالی را به روی دروازه، بازیار قطع کرد تا گل پنجم ایران را وارد دروازه ویتنام کند. برخورد مومنی با مهاجم ویتنام سبب مصدومیت دروازه‌بان تیم ملی در دقیقه ششم نیمه دوم شد. یک دقیقه بعد بهمن جعفری با عبور از بازیکن ویتنام با ضربه چیپ دروازه‌بان حریف را مغلوب کرد اما در آخرن لحظه مداف ویتنام توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه ۸ این دیدار، علیرضا جوان با توپ‌گیری توپ را در اختیار اولاد قباد قرار داد و تا این بازیکن گل ششم ایران را وارد دروازه ویتنام کند. بعد از این گل سرمربی تایلند مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. تنها یک دقیقه بعد بازیکن ویتنام با خطای شدید روی اولاد قباد، ستاره تیم ملی را مصدوم کرد.

در دقیقه ۱۳ بازی، روی حرکت ترکیبی، حمزه کدخدایی با دروازه‌بان تک به تک شد که گلر حریف ضربه او را برگشت داد و در ریباند توپ علیرضا جوان به تیرک خورد اما حسین طیبی بالاخره کار را تمام کرد و ضمن به ثمر رساندن هفتمین گل ایران، در این مسابقه نیز هت‌تریک کرد. در ۶ دقیقه پایانی جعفری می‌توانست گل هشتم را به ثمر برساند اما دروازه‌بان ویتنام توپ را از روی خط برگشت داد. در دقیقه پانزدهم نیمه دوم، جعفری توپ را با دست وارد دروازه ویتنام کرد و با کارت زرد داور جریمه شد. در دقایقی پایانی شماره ۱۱ ویتنام با خطا روی احمد عباسی با کارت زرد داور جریمه شد. پرکاس نیز دقایقی برای ایران فرصت بازی پیدا کرد و در درون دروازه ایران ایستاد. در دقیقه ۱۸ نیمه دوم، احمد عباسی با عبور از مدافع و دروازه‌بان ویتنام، با ضربه‌ای چیپ گل هشتم ایران را به ثمر رساند. ثانیه‌هایی بعد از این گل داک ووآ یکی از گل‌های خورده ویتنام را جبران کرد و دروازه مومنی را باز کرد. در ادامه حملات ایران تبدیل به گل نشد تا شاگردان شمسایی حریف خود را به راحتی شکست دهند.
 
با این پیروزی ایران به نیمه نهایی صعود کرد و حریف شاگردان شمسایی، برنده دیدار تایلند و تاجیکستان خواهد بود.ترکیب اولیه تیم ملی: سعید مومنی، مسلم اولاد قباد، حسین طیبی(کاپیتان)، محمد حسین درخشانی و سالار آقاپور.
....
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها