به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۳۶۱۸۶۰

طرز تهیه سوپ قارچ به روش رستورانی

گوناگون: سوپ قارچ یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و پرطرفدار است که برای تهیه آن از ترکیب قارچ و مرغ با شیر و خامه استفاده می‌شود و یک سوپ غلیظ و مجلسی است.
طرز تهیه سوپ قارچ به روش رستورانی
سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذا‌های دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود. سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد. با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می‌توانید تهیه سوپ را که غذایی گرم و دلچسب برای این فصل است، در برنامه غذایی خانواده قرار بدهید.
طرز تهیه سوپ قارچ به روش رستورانی
به گزارش فرارو، سوپ قارچ یکی از انواع سوپ‌های غلیظ و مجلسی است که در بیشتر رستوران‌ها به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. این سوپ به دلیل داشتن مواد مغذی برای بدن بسیار مفید است. پخت این سوپ بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته‌ای در آشپزی ندارند، به‌راحتی می‌توانند آن را در منزل تهیه کنند. در این مطلب طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی خوشمزه و لعاب‌دار همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این سوپ تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.
مواد لازم برای تهیه سوپ قارچ
  • سینه مرغ: ۱ عدد
    پیاز: ۱ عدد
    قارچ خرد شده: ۲ لیوان
    جو پرک: ۱ لیوان
    شیر: ۱ لیتر
    خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
    سیر رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری
    کره: ۲۰ گرم
    نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
    آب جوش: ۳ لیوان
    جعفری خرد شده برای تزیین: به میزان لازم
نکات مربوط به مواد اولیه
طرز تهیه سوپ قارچ به روش رستورانی
نکات مربوط به قارچ
قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.
نکات مربوط به مرغ
طرز تهیه سوپ قارچ به روش رستورانی
یکی از نکات بسیار مهم در تهیه انواع غذا‌ها انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی می‌خواهید مرغ را انتخاب کنید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد.
نکات مربوط به پیاز
طرز تهیه سوپ قارچ به روش رستورانی
اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
طرز تهیه مرحله به مرحله سوپ قارچ
طرز تهیه سوپ قارچ به روش رستورانی
۱ ـ برای شروع کار ابتدا پیاز را پوست و به صورت نگینی خرد کنید. کره به دمای محیط رسیده را داخل قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید تا آب شود؛ سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید تا پیاز سبک شود.
۲ ـ سیر خرد شده را به پیاز اضافه کنید و ۱ دقیقه تفت بدهید؛ سپس سینه مرغ را همراه با نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدهید ۳ تا ۴ دقیقه با سیر و پیاز تفت بخورد. بعد آب جوش را اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه بدهید مرغ بپزید.
۳ ـ بعد از اینکه مرغ پخت، آن را از قابلمه خارج و ریش ریش کنید؛ سپس جو پرک را که از قبل خیس داده‌اید، داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید حدود نیم ساعت بجوشد تا کاملا بپزد. در این مرحله دیگر نیازی نیست درب قابلمه را بگذارید و هرگاه دیدید آب سوپ خیلی کم شده است، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.
۴ ـ بعد از اینکه جو پرک پخت، مایع سوپ را با دستگاه مخلوط کن یا غذاساز کاملا میکس کنید و مایع میکس شده را دوباره داخل قابلمه بریزید، با این کار سوپ غلیظ‌تر و خوشمزه‌تری خواهید داشت.
۵ ـ در مرحله آخر مرغ ریش شده و قارچ خرد شده را همراه با شیر به قابلمه سوپ اضافه کنید و اجازه بدهید ۵ دقیقه بجوشد؛ سپس خامه را داخل قابلمه سوپ بریزید و خوب هم بزنید تا خامه کاملا مخلوط شود؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید. در این مرحله سوپ قارچ خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید روی آن را با کمی جعفری خرد شده و پرک قارچ ترش تزیین کنید، نوش جان.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها