به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۶۱۸۷۰

این دوش هوشمند به جنگ کم‌آبی می‌رود

این دوش هوشمند به جنگ کم‌آبی می‌رود
گروه علمی: یک سردوشی به اسم «روا»(Reva) ابداع شده که وقتی کسی زیر آن نمی ایستد، به طور خودکار جریان آب را کاهش می دهد.استارت آپ سانفرانسیسکویی«اوسنس»(Oasense) این سردوشی را ابداع کرده است. اوان اشنایدر یکی از بنیانگذاران استارت آپ هنگامیکه که سعی داشت طی بازه خشکسالی کالیفرنیا راهی برای صرفه جویی بیابد، این ابزار را توسعه داد.

او متوجه شد افراد هنگام حمام کردن حین انجام کارهایی مانند شامپو کردن موها یا کف کردن صابون به جریان آب کمتری نیاز دارند.سردوشی مذکور را می تواند روی تمام تجهیزات استاندارد نصب کرد. بخش های الکترونیکی آن به وسیله یک ژنراتور توربینی تعبیه شده داخل آن کار می کند که وظیفه اش تنظیم جریان آب است و به یک باتری داخلی متصل می شود.

هنگامیکه کسی می خواهد حمام کند، کافی است دمای مورد نظر خود را تنظیم کند. سردوشی «روا» نخست جریان آب را به طور ۱۰۰ درصد تنظیم می کند که معادل ۱.۸ گالن به ازای هر دقیقه است. هنگامیکه حسگر دمای دستگاه تشخیص دهد تمام آب سرد باقیمانده وارد لوله ها شده اند و دمای جدید آب تنظیم شود، جریان آن به ۰.۳ گالن به ازای هر دقیقه یا حدود ۱۵ درصد حداکثر جریان، کاهش می یابد.
 
هنگامیکه کاربر وارد حمام می شود مجموعه ای از حسگرهای مادون سرخ در سردوشی، حضور او زیر دوش را ردیابی می کنند و فشار آب را به ۱۰۰ درصد برمی گردانند. وقتیکه کاربر از زیر دوش کنار برود، جریان آب به طور موقت به ۱۵ درصد حداکثر برمی گردد . این سردوشی هیچ گونه دوربینی ندارد و هیچ داده ای را به اینترنت منتقل نمی کند.علاوه بر آنچه گفته شد با فشردن دکمه ای روی سردوشی روا کاربر می تواند جریان آب را در تمام مدت استحمام ۱۰۰ درصد نگه دارد. طبق بیانیه شرکت کاربران اعلام کرده اند با این روش بیش از ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها