به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۳ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۳۶۱۸۹۲
تحقیر آژاکس توسط ناپولی؛

برد لیورپول و پورتو و باخت خارج از خانه بارسا

برد لیورپول و پورتو و باخت خارج از خانه بارسا
گروه ورزشی: امشب از هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اینتر در ورزشگاه سن سیرو میزبان بارسلونا بود. هر دو تیم از دو بازی قبلی خود سه امتیاز گرفته بودند و پیروزی در بازی امشب برای‌شان حیاتی بود.

اولین موقعیت جدی بازی را اینتر در دقیقه هفت خلق کرد. شوت از راه دور عالی هاکان چالهان اوغلو را مارک آندره تراشتگن با واکنشی عالی از زیر تیر بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

کمی بعد ارسال از چپ خطرناک دی‌مارکو با دخالت پدری به کرنر رفت، در غیر این صورت فرصتی عالی در درون محوطه جریمه نصیب اینتر می شد. توپ و میدان کاملا در اختیار بارسا بود ولی اینتر بود که شانس های گلزنی خلق می کرد.



 اینتر در دقیقه 23 به یک ضربه پنالتی دست یافت. برخورد توپ به دست اریک گارسیا را داور پنالتی گرفت ولی با دخالت وی ای آر و به دلیل آفساید لائوتارو، این پنالتی پس گرفته شد.

6 دقیقه بعد خواکین کوریا اینتر را پیش انداخت اما با پرچم کمک داور، گل او آفساید اعلام شد.



 اینتر سرانجام در دقیقه 45+2 به گل رسید. شوت چالهان اوغلو از بیرون محوطه جریمه دور از دستان تراشتگن به کنج دروازه بارسا رفت تا میزبان نیمه اول را برنده به رختکن برود.

بارسا نیمه دوم را با انگیزه جبران گل خورده هجومی شروع کرد ولی بازهم قادر به خلق موقعیت 100 درصد گلزنی نبود. در دقیقه 56 آندریاس کریستنسن به دلیل مصدومیت جای خود را به جرارد پیکه داد. در دقیقه 61 بازی اونانا، گلر اینتر، شوت عثمان دمبله را با واکنشی خوب به کرنر فرستاد. این اولین بخت مسلم گلزنی بارسا در نیمه دوم بود.

6 دقیقه بعد بارسا بالاخره به گل رسید اما با دخالت وی ای آر این گل مردود اعلام شد. پدری توانسته بود با اشتباه اونانا و مدافعان اینتر دروازه میزبان را باز کند ولی گل او به دلیل برخورد توپ به دست آنسو فاتی مردود شد.
بارسلونا همچنان تیم بهتر میدان بود و اینتر فقط دفاع می کرد. آبی و اناری ها در دقیقه 88 تا آستانه زدن گل تساوی هم رفتند ولی ضربه سر سرخیو بوسکتس از چند قدمی دروازه بد بود و به بیرون رفت.

داور هشت دقیقه وقت اضافه اعلام کرد تا یک فرصت خوب برای به تساوی کشاندن بازی نصیب بارسلونا شود. در دقیقه 95 بازی سانتر عثمان دمبله نزدیک بود مستقیما وارد دروازه اینتر شود ولی تیم ایتالیایی در این صحنه خوش شانس بود.
در نهایت حملات بارسا به جایی نرسید و اینتر این بازی را برد تا به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. اینتر پشت سر بایرن در رده دوم قرار گرفت.
تقابل زوج خط حمله تیم ملی فوتبال ایران، یکی از جذابیت‌های شب اول هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود؛ جایی که پورتو با حضور مهدی طارمی در ترکیب اصلی خود به مصاف بایر لورکوزنی رفت که سردار آزمون را روی نیمکت داشت. این دیدار از ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه دراگائو پرتغال آغاز شد.

مهدی طارمی که چهار شب قبل در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر پرتغال مقابل براگا به میدان رفت و در کنار ثبت یک پاس گل، روی دو گل دیگر تاثیرگذاری مستقیم داشت و یک اخراجی هم گرفت برخلاف سردار آزمون که هنوز نتوانسته در ترکیب اصلی لورکوزن جایی برای خود پیدا کند، امید اول گلزنی میزبان در شبی بود که شاگردان کنسیسائو نیاز مبرمی به پیروزی مقابل تیم دوم جدول رده بندی گروه دوم لیگ قهرمانان اروپا داشتند.

میزبان که هر دو بازی قبلی خود در UCL امسال را باخته بود با حمایت تماشاگرانش، کار را تهاجمی شروع کرد و به دنبال این بود تا خیلی زود دروازه حریف را باز کند اما این لورکوزن بود که در 15 دقیقه نخست به گل اول رسید؛ این گل اما بعد از بررسی در VAR به علت خطایی که روی بازیکن پورتو در حین توپگیری صورت گرفته بود، مردود اعلام شد.
بعد از اینکه پورتو از خطر مسلم باز شدن زودهنگام دروازه خود فرار کرد، حملات خود را از سر گرفت تا حداقل پیش از به صدا در آمدن سوت پایان نیمه اول، به گل برسد. تا دقیقه 30 اما تنها صحنه حساس روی دروازه  لورکوزن، لحظه ای بود که طارمی داخل محوطه جریمه سرنگون شد اما نتوانست تیلور را برای اعلام پنالتی قانع کند.


 
حملات پورتو می‌رفت بالاخره نتیجه دهد اما شوت مهلک اوریبه از پشت محوطه جریمه را هرادسکی در دقیقه 40 با پروازی زیبا راهی کرنر کرد. یک دقیقه بعد از این موقعیت، شیک داخل محوطه جریمه فرصتی خوب را از دست داد و ضد حمله پورتو بعد از همین موقعیت در نهایت به گل اول بازی انجامید؛ گلی که مهدی طارمی در متن آن قرار داشت و بعد از فراری زیبا و یک پاسکاری سریع به ثمر رسید اما دقیقا به سرنوشت گل لورکوزن دچار و به کمک VAR مردود اعلام شد. تیلور این گل را به دلیل خطای هند مدافع پورتو پیش از شروع ضد حمله مردود و با توجه به منطقه خطا (داخل محوطه جریمه) یک پنالتی هم برای لورکوزن اعلام کرد. این ضربه را شیک زد و کاستا گرفت تا در نهایت نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلِ سالم و با نتیجه 0-0 به پایان برسد.
نیمه دوم در حالی شروع شد که خبری از حضور سردار آزمون در زمین نبود. پورتو این نیمه را تهاجمی تر شروع و چند موقعیت خطرناک را در همان ده دقیقه نخست روی دروازه لورکوزن ایجاد کرد که بازهم حاصلی در پی نداشت و میهمان رفته رفته توانست کار را به تعادل بکشاند.
در دقیقه 69 بازی بالاخره قفل دروازه‌ها شکست و این پورتو بود که توانست به گل اول برسد. مهدی طارمی که گلش در نیمه اول مردود اعلام شده بود، روی یک ضدحمله سریع از سمت راست، ارسالی زیبا روانه محوطه جریمه لورکوزن کرد که این ارسال را زیدو سانوسی با ضربه سر به گل تبدیل کرد.

 
در شرایطی که همه منتظر ورود آزمون به زمین بودند اما سرمربی لورکوزن ترجیح داد تا از ستاره ایرانی تیمش در این دیدار استفاده نکند و سردار تا پایان فرصت بازی پیدا نکرد. این در حالی بود که مهدی طارمی تا پایان کار در ترکیب اصلی حضور داشت و پیش از به صدا در آمدن سوت پایان، پاس گل دوم خودش را هم داد. او این بار با یک پاس در عمق زیبا، گالنو را در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار داد تا در این صحنه شاهد به ثمر رسیدن دومین گل میزبان باشیم. پورتو در نهایت این دیدار را با پیروزی دو بر صفر به پایان رساند تا شمار امتیازات خود را با لورکوزن برابر کرده و با صعود به رده دوم برای صعود شانس پیدا کند.
لیورپول که به خاطر عملکرد نه چندان خوب در شروع فصل جاری با انتقادهای زیادی مواجه است در بازی امشب مقابل رنجرز در لیگ قهرمانان نیاز مبرم به یک پیروزی روحیه‌بخش داشت.
لیورپولی‌ها که اولین بازی‌شان در فصل جدید چمپیونزلیگ را با شکست تحقیرآمیز 4-1 مقابل ناپولی پشت سر گذاشتند در بازی دوم آژاکس را 2-1 شکست دادند تا امیدهایشان به صعود از گروه A زنده شود. لیورپول که از دو بازی سه امتیازی بود می‌‌دانست اگر می‌خواهد به صعود امیدوار باشد حتما باید رنجرز را شکست بدهد.
لیورپول خیلی زود موفق شد به گل برسد. لیورپول در دقیقه 7 صاحب یک ضربه آزاد شد. بعد از صحبتهای نسبتا طولانی بازیکنان لیورپول درباره اینکه کدام بازیکن باید پشت توپ بایستد ترنت الکساندر آرنولد در موقعیت زدن ضربه قرار گرفت. آرنولد که مدتها بود با انتقادهای زیادی بابت عملکردش مواجه شده بود با شلیک یک ضربه استثنایی به گوشه سمت چپ دروازه رنجرز تیمش را 1-0 از حریف پیش انداخت.




لیورپول که از این گل روحیه گرفته بود به حملاتش ادامه داد و در دقایق 13 و 15 دو موقعیت خوب گلزنی داشت که توسط دیاز و نونیز از دست رفت. نونیز در دقیقه 34 هم یک فرصت گلزنی دیگر داشت که مک‌گرگور، دروازه‌بان رنجرز، با یک واکنش عالی دروازه تیمش را بسته نگه داشت. لیورپولی‌ها در دقایق بعدی هم به فشار آوردن روی دروازه رنجرز ادامه دادند اما درخشش مک‌‌گرگور مانع از گلزنی دیاز و نونیز شد. در نهایت نیمه اول با برتری 1-0 قرمزها به پایان رسید.
لیورپولی‌ها بازی را در نیمه دوم هم خوب آغاز کردند و بعد از گذشت هفت دقیقه از شروع این نیمه مزد برتری‌شان را گرفتند. لوئیس دیاز از سمت چپ حرکتی را آغاز کرد و وارد محوطه جریمه رنجرز شد لوندسترام اولین کسی بود که روی پای دیاز تکل رفت ولی لئون کینگ، مدافع رنجرز، با بی‌احتیاطی با او برخورد کرد تا دیاز نقش زمین شده و داور نقطه پنالتی را به سود لیورپول نشان بدهد.
محمد صلاح پشت ضربه پنالتی ایستاد و ضربه‌اش را دقیقا به وسط دروازه شلیک کرد. مک‌گرگور که به سمت چپ شیرجه رفته بود سعی کرد با پاهایش ضربه صلاح را دفع کند ولی موفق نشد تا دومین گل لیورپول توسط ستاره مصری‌اش به ثمر برسد.


در دقیقه 59 لیورپول فرصت خوبی برای به ثمر رساندن گل سوم داشت که شوت دیوگو ژوتا را مک‌گرگور با نوک انگشتانش دفع کرد تا نتیجه بازی تغییر نکند. در دقیقه 74 لیورپول یک فرصت استثنایی داشت که باز هم هدر رفت. سانتر خوب صلاح روی تیر نزدیک توسط دیاز می‌رفت که وارد دروازه شود که کینگ، مدافع اسکاتلندی رنجرز، که روی پنالتی لیورپول مقصر بود درحالیکه دروازه‌بان تیمش از بازی محو شده بود موفق شد توپ را راهی کرنر کند. این کرنر توسط سیمیکاس ارسال شد و ضربه سر ماتیپ با اختلافی کم به بیرون رفت تا رنجرز از حملات پیاپی لیورپول نجات پیدا کند.
در دقیقه 85 رنجرز موفق شد روی یک ضدحمله بهترین فرصت گلزنی خود در این بازی را خلق کند. ماتوندو از سمت چپ به سمت مرکز حرکت کرد و سانتر کم‌ارتفاعی به درون محوطه جریمه لیورپول ارسال کرد درحالیکه توپ از آلیسون عبور کرده بود و ساکالا آماده وارد کردن آن به درون دروازه بود سیمیکاس با واکنشی عالی مانع از باز شدن دروازه شاگردان کلوپ شد.
رنجرز یک دقیقه بعد فرصت گلزنی دیگری داشت. روی یک کرنر ضربه سر ساکالا می‌رفت وارد دروازه شود که الیوت در تیر دوم دروازه تیمش را نجات داد. در بازگشت رنجرز دوباره دروازه حریف را نشانه گرفت ولی این بار آلیسون موفق شد توپ را مهار کند. در نهایت این بازی با پیروزی 2-0 لیورپول به پایان رسید. لیورپول حالا با شش امتیاز از سه بازی در رتبه دوم این گروه قرار دارد و ناپولی 9 امتیازی صدرنشین است. آژاکس با 3 امتیاز در رتبه سوم ایستاده است.
ناپلی ها که در دو دیدار قبلی شان مقابل لیورپول و گلاسکو رنجرز هم به پیروزی های پرگل 4-1 و 3-0 رسیده بودند، امشب در خانه آژاکس نیز نمایش درخشانی داشتند و توانستند با نتیجه 6-1 به برتری برسند.
البته این تیم میزبان بود که در دقیقه 9 با گل محمد کودوس پیش افتاد اما جاکومو راسپادوری در دقیقه 18 کار را به تساوی کشید و جیووانی دی لورنزو در دقیقه 33 حساب کار را 2-1 به سود شاگردان لوچانو اسپالتی کرد.
پیوتر زلینسکی در دقیقه 45 یک بار دیگر دروازه آژاکس را باز کرد تا نیمه اول با حساب 3-1 به پایان برسد.
راسپادوری در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 47 گل دومش را در این دیدار به ثمر رساند و 16 دقیقه بعد، خویچا کواراتسخلیا گل پنجم ناپولی را به نام خود ثبت کرد.
در نهایت در دقیقه 81 این جیووانی سیمئونه بود که گل ششم ناپولی را وارد دروازه رمکو پاسفی‌یر، دروازه بان ملی پوش آژاکس، کرد تا ناپولی با یک پیروزی پرگل و با 9 امتیاز، با اقتدار در صدر جدول گروه اول رقابت های لیگ قهرمانان قرار بگیرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها