به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۳۶۲۰۴۰

محمدباقر نمازی، از ایران خارج شد

محمدباقر نمازی، از ایران خارج شد
گروه بین الملل:محمدباقر نمازی زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی چند روز پس از لغو حکم ممنوعیت خروج، ایران را به مقصد عمان ترک کرد. سیامک نمازی، پسر او نیز، روز نهم مهر به مدت یک هفته از زندان به مرخصی رفت.
ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، فیلم خروج باقر نمازی از ایران را منتشر کرده و نوشته است که این شهروند ایرانی آمریکایی که به "اتهام جاسوسی" به مدت شش سال در ایران حبس بود، از کشور خارج شده و به عمان رفت.در فیلمی که  از نمازی ۸۵ ساله منتشر شده او به سختی از پله‌های هواپیما بالا می‌رود.
رسانه‌های ایران گزارش دادند که دبیرکل سازمان ملل در تماس با ابراهیم رئیسی و همچنین وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود از اقدام تهران برای تحویل باقر نمازی به کشور عمان تشکر کردند.باقر نمازی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی، کارمند پیشین یونیسف است. او سال ۱۳۹۶ در جریان سفر به تهران برای پیگیری پرونده پسرش، سیامک، دستگیر شد.
سیامک نمازی پیش‌تر (اسفند ماه ۹۴) با اتهام‌های امنیتی همچون "جاسوسی" و "اقدام علیه امنیت" و "همکاری با آمریکا" در ایران بازداشت شده بود.
دادگاه انقلاب این پدر و پسر را هر یک به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. درخواست تجدیدنظر آنها نیز با مخالفت  روبرو شد.
در بیانیه‌ای که خانواده  نمازی منتشر كرد، بابک نمازی، دیگر پسر او، از سلطان عمان برای تسهیل خروج پدرش از ایران تشکر و قدردانی کرده است.
بابک نمازی در عین حال از این رخداد  به عنوان «تلخ و شیرین» یاد کرده و می‌گوید که ماندن برادرش، سیامک، و عماد شرقی و مراد طاهباز، دیگر زندانیان ایرانی آمریکایی، هم‌چنان باعث تاسف است.در همین بیانیه اشاره شده است که باقر نمازی ساعتی پس از رسیدن به عمان، این کشور را به مقصد ابوظبی ترک خواهد کرد تا پس از دیدار با بابک نمازی بلافاصله تحت درمان قرار گیرد.

 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها