به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : ۳۶۲۰۴۷
توقف پی‌اس‌جی؛ درخشش مسی کافی نبود‌

برد رئال و چلسی و درخشش هالند برای سیتی

برد رئال و چلسی و درخشش هالند برای سیتی
گروه ورزشی: رئالی ها که در دو دیدار قبلی شان در رقابت های چمپیونزلیگ سلتیک و لایپزیش را شکست داده بودند، امشب هم مقابل شاختار به پیروزی رسیدند تا در هر سه دیدار دور رفت مرحله گروهی به پیروزی برسند.
رئالی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند.
این برتری ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 13 تیم میزبان سرانجام به گل رسید. روی پاس خوب اورلین شوامنی بود که رودریگو صاحب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.

بعد از این گل باز هم این رئالی ها بودند که ابتکار عمل را در دست داشتند و برای زدن گل دوم حملات دیگری را روی دروازه حریف ترتیب دادند تا اینکه در دقیقه 28 به گل دوم رسیدند.
این بار رودریگو در نقش گلساز ظاهر شد و پاس خوب او را وینیسیوس با ضربه ای دقیق تبدیل به گل دوم بازی کرد.


بعد از این گل هم فشار رئالی ها کاسته نشد و در دقیقه 31، روی دفع ناقص توربین، بنزما می توانست گل سوم رئال را به ثمر برساند اما ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه شاختار به بیرون رفت.
حملات رئال ادامه پیدا کرد و این تیم صاحب یکی دو موقعیت خوب دیگر شد که نتوانست از آنها استفاده کند. در مقابل این تیم میهمان بود که در دقیقه 39، روی یکی از اولین حملات جدی اش روی دروازه رئال به گل رسید.
روی ارسال دقیق بوگدان میخائیلچنکو بود که اولکساندر زوبکوف با یک ضربه والی دروازه میزبان را باز کرد.
در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این رئالی ها بودند که حملات بیشتری روی دروازه حریف داشتند اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و نیمه اول با نتیجه 2-1 به پایان رسید. 
 نیمه دوم هم با برتری رئال آغاز شد اما اولین موقعیت جدی این نیمه را شاختار ایجاد کرد ولی حضور به موقع فرلان مندی، مانع گلزنی مودریک شد.
در ادامه بازی متعادل دنبال شد تا اینکه در دقیقه 64، رودریگو روی همکاری با بنزما، صاحب موقعیت شد اما ضربه او را توربین مهار کرد.
هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، باز هم این بازیکنان رئال بودند که بیشتر ابتکار عمل را در دست داشتند و به دنبال زدن گل سوم بودند اما دفاع فشرده شاختار مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. 
در دقیقه 89، روی پاس خوب فده والورده، این بنزما بود که صاحب موقعیت شد ولی ضربه او را توربین به بیرون فرستاد.
فشار حملات رئال در وقت های تلف شده هم ادامه داشت و در دومین دقیقه از وقت های اضافه، مارکو آسنسیو می توانست گل سوم را به نام خود ثبت کند اما ضربه او به تیر برخورد کرد و در نهایت بازی با همان نتیجه 2-1 به پایان رسید. 
در بازی دیگر شاگردان پپ گواردیولا که در دیدار ابتدایی هفته در لیگ برتر با نتیجه 6-3 منچستریونایتد را از پیش رو برداشته بودند، امشب به حریف دانمارکی‌شان هم رحم نکردند و با پنج گل به برتری دست یافتند.
سیتی بازی را هجومی آغاز کرد و تنها 7 دقیقه از بازی سپری شده بود که به گل رسیدند. روی ارسال ژوائو کانسلو بود که ارلینگ هالند از تعلل مدافعان حریف استفاده کرد و دروازه گرابارا را باز کرد.

برتری سیتی ادامه پیدا کرد و در دقیقه 12، روی پاس در عمق گریلیش، این برناردو سیلوا بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.
فشار حملات سیتی ادامه داشت و این تیم پیاپی صاحب موقعیت می شد اما ضربات نهایی بازیکنان تیم به گل منجر نمی شد. تا اینکه در دقیقه 32، هالند گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. این بار هم کانسلو روی گل موثر بود و شوت محکم او از پشت محوطه جریمه را گرابارا ناقص دفع کرد و توپ برگشتی را هالند به راحتی تبدیل به گل کرد.


سیتی برای رسیدن به گل سوم چندان منتظر نماند و در دقیقه 39، داوید خوچولاوا، مدافع گرجستانی کپنهاگن، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. روی شوت سرخیو گومز، مدافع چپ اسپانیایی سیتی، بود که توپ در بین راه به خوچولاوا برخورد کرد و وارد دروازه میهمان شد.
در دقایق پایانی نیمه اول سیتی می توانست به گل چهارم هم برسد اما این اتفاق رخ نداد و نیمه اول با همان سه گل به پایان رسید.
نیمه دوم را سیتی با یک تعویض آغاز کرد و کول پالمر به جای ارلینگ هالند به میدان رفت و همین بازیکن جوان می توانست در دقیقه 51 گل چهارم تیمش را به ثمر برساند اما ضربه او را گرابرا با یک واکنش دیدنی دفع کرد.
تنها چهار دقیقه بعد، سیتی سرانجام به گل چهارم رسید. خطای مارکو استامنیچ، هافبک نیوزلندی کپنهاگن، روی آیمریک لاپورته، مدافع پیش کشیده سیتی، در محوطه جریمه باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. ریاض محرز پشت توپ قرار گرفت و ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت گرابرا وارد دروازه کرد.

بعد از این گل هر دو تیم دست به چند تعویض زدند که باعث شد کمی از تب و تاب بازی کاسته شود اما در دقیقه 71، چیزی نمانده بود که جولین آلوارز نام خود را در بین گلزنان بازی ثبت کند اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.
اما پنج دقیقه بعد، مهاجم آرژانتینی سیتی موفق به گلزنی شد. روی حرکت خوب جک گریلیش و پاس رو به عقب عالی از محرز بود که جولین آلوارز صاحب موقعیت شد و با یک ضربه ساده دروازه خالی کپنهاگن را باز کرد.

در دقایق پایانی باز هم این سیتی بود که حملات خطرناک تری روی دروازه حریف داشت و چند بار تا آستانه زدن گل ششم پیش رفت اما در نهایت بازی با همان 5 گل به سود سیتیزن‌ها به پایان رسید. 
گراهام پاتر بعد از منصوب شدن به عنوان سرمربی جدید چلسی اولین دیدارش در لیگ قهرمانان را با تساوی 1-1 مقابل سالزبورگ به پایان برده بود و در هفته سوم مرحله گروهی امیدوار بود در بازی خانگی مقابل میلان بتواند اولین بردش در این رقابتها را تجربه کند.

چلسی بازی را از همان دقایق اولیه با فشار وارد کردن به حریف آغاز کرد و در دقایق اولیه توسط میسون ماونت و تیاگو سیلوا دو موقعیت خلق کرد که وارد دروازه نشد. اما در دقیقه 24 آبی‌های لندن سرانجام موفق شدند قفل دروازه میلان را باز کنند.
روی یک ضربه کرنر برای چلسی تیاگو سیلوا ضربه سری به سمت دروازه میلان شلیک کرد که توسط تاتاروسانو، دروازه‌بان این تیم، دفع شد. توپ برگشتی اما در محوطه شش قدم به وسلی فوفانا رسید تا او اولین گل خود با پیراهن چلسی را به ثمر برساند. فوفانا تابستان امسال از لستر به چلسی پیوست.



حملات چلسی در ادامه نیمه اول هم ادامه داشت و آبی‌های لندن تیم برتر میدان بودند. در دقیقه 45+2 چلسی یک موقعیت استثنایی دیگر به دست آورد. مونت در زمین میلان صاحب توپ شد و به استرلینگ پاس داد. درحالیکه اوبامیانگ در فضای خالی منتظر ایستاده بود تا پاس استرلینگ را به گل تبدیل کند استرلینگ با دریبل‌های خود معطل کرد و توپ را از دست داد تا موقعیتی صد در صد از دست برود.
دو دقیقه بعد در دقیقه 45+4 میلان بهترین موقعیت خود را بدست آورد. لیائو بعد از عبور از سه نفر توپ را در محوطه شش قدم به کرونیچ سپرد اما کپا با واکنشی عالی دروازه چلسی را نجات داد. نیمه اول با برتری 1-0 چلسی به پایان رسید.
درحالیکه یازده دقیقه از شروع نیمه دوم می‌گذشت ریس جیمز سانتر خوبی روی دروازه میلان ارسال کرد. توموری نتوانست روی توپ تاثیر بگذارد تا اوبامیانگ از درون محوطه شش قدم دروازه میلان را باز کند. 

پنج دقیقه بعد در دقیقه 61 بازی ترکیبی خوب چیلول و میسون ماونت توپ را به استرلینگ رساند و او با دیدی خوب ریس جیمز را صاحب توپ کرد. جیمز با یک ضرب توپ را کنترل کرده و با ضربه‌ای دقیق دروازه میلان را باز کرد. جمیز که روی گل قبلی پاس گل داده بود شب خوب خود را با گلزنی تکمیل کرد تا چلسی 3-0 پیش بیفتد.


در دقیقه 74 میسون ماونت که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان چلسی بود جای خود را به کای هاورتز داد. اما در نهایت بازی گل دیگری نداشت و گراهام پاتر موفق شد اولین پیروزی خود با چلسی در لیگ قهرمانان را با این برد 3-0 مقابل میلان جشن بگیرد.
در دیداری دیگر پاری سن ژرمن که دو بازی اول خود در مرحله گروهی چمپیونزلیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته بود امشب برای انجام سومین دیدار به پرتغال رفت تا با بنفیکا دیدار کند. تیمی که مثل پی‌اس‌جی دو بازی قبلی‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. نتیجه این بازی می‌توانست نقش مهمی در تعیین صدرنشین نهایی گروه بازی کند.
بنفیکا در خانه بازی را بهتر از پی‌اس‌جی آغاز کرده بود و در همان دقیقه اول می‌رفت روی اشتباه راموس دروازه حریف فرانسوی را باز کند که دانیلو توپ را از روی خط دروازه دفع کرد. در دقایق بعدی بنفیکا حمله‌های خطرناکی روی دروازه پاری سن ژرمن انجام داد و دوناروما سه بار دروازه تیمش را نجات داد.

در دقیقه 22 لیونل مسی با همکاری عالی با نیمار و امباپه موفق شد بر خلاف جریان بازی تیمش را جلو بیندازد. او که حرکت را آغاز کرده بود در نهایت با پاس نیمار موفق شد گل اول پی اس جی را با ضربه‌ای تماشایی به ثمر برساند.





در دقایق بعدی از زهر حملات بنفیکا کمی کاسته شد ولی باز هم دوناروما روی یک حمله با واکنشی خوب دروازه پی‌اس‌جی را نجات داد. تا اینکه در دقیقه 41 بنفیکا سرانجام مزد حملاتش را گرفت و گل مسی را خنثی کرد. فرناندز از بنفیکا سانتر مواجی برای گونسالو راموس روی دروازه پی‌اس‌جی ارسال کرد اما دانیلو پریرا مدافع پرتغالی پاریسی‌ها به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا این گل به خودی به نام او ثبت شود. نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم پاریسی‌ها بودند که روی دروازه بنفیکا فشار وارد می‌کردند و سنگربان تیم پرتغالی دو بار ضربات حکیمی و نیمار را دفع کرد. در دقیقه 61 پاس مسی به اشرف حکیمی رسید و شلیک او باز هم توسط دروازه‌بان بنفیکا دفع شد. در دقیقه 69 باز هم مسی با حرکتی زیبا از مدافعین حریف عبور کرد و امباپه را صاحب توپ کرد که شوت او باز هم توسط دروازه‌بان بنفیکا دفع شد. در دقیقه 80 مسی پاس خوبی از ویتینا دریافت کرد ولی ضربه او خوب نبود و نتوانست راهی به درون دروازه حریف پیدا کند.


بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید تا با وجود درخشش لیون مسی برای پاری سن ژرمن و تبدیل شدن او به یکی از بهترین بازیکن میدان، شاگردان گالتیه نتوانند از پرتغال با سه امتیاز به خانه برگردند. پاری سن ژرمن و بنفیکا در پایان روز سوم رقابتها در این گروه 7 امتیازی هستند و یوونتوس با سه امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.
سویا با هدایت خولن لوپتگی این فصل نتایج ضعیفی در لالیگا گرفت و در حال حاضر در رتبه هفدهم جدول قرار دارد. آنها در دو دیدار ابتدایی شان در لیگ قهرمانان هم یک تساوی و یک شکست داشتند و به همین دلیل شکست سنگین امشب برای دورتموند به آخرین دیدار لوپتگی روی نیمکت این تیم تبدیل شد.
در این دیدار رافائل گریرو (6)، جود بلینگام (41)، کریم آدمی (43) و یولیان برانت (75) برای زردها گلزنی کردند و تک گل یوسف النصیری در دقیقه 53 هم نتوانست از سنگینی شکست سویا کم کند و مانع اخراج لوپتگی شود.


در بیانیه باشگاه سویا آمده است:"باشگاه سویا به دنبال شکست سنگین مقابل دورتموند، جولن لوپتگی را از مسئولیتش به عنوان سرمربی تیم ملی اول کنار می گذارد. این به معنای پایان سه فصل  درخشان است که باشگاه به اهدافش رسید و فصل چهارمی که نتایج به سود ما رقم نخورد و تیم از 21 امتیاز ممکن در لالیگا، تنها 5 امتیاز کسب کرد.
در مجموع جولن 170 بازی روی نیمکت تیم نشست؛ 121 بازی در لالیگا، 15 بازی در کوپا دل ری، 16 بازی در لیگ اروپا، 17 بازی در چمپیونزلیگ و یک بازی در سوپرلیگ اروپا.

لوپتگی همیشه در تاریخ سویا با کسب ششمین قهرمانی باشگاه در لیگ اروپا در فصل 20-2019 در یادها خواهد ماند.
باشگاه از این مربی اهل باسک به خاطر حرفه ای گری و سخت کوشی اش در بیش از سه سال حضور در انجا تشکر کرده و برای او در مسیر آینده اش آرزوی موفقیت می کند."
گفته می شود لوپتگی گزینه اول وولوز برای جانشینی برونو لاژه است که چند روز قبل اخراج شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها