به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۶۲۰۷۹

تعریف بیزینس کوچینگ از زبان دومان سهند

گروه کسب و کار: بیزینس کوچینگ چند سالی است که وارد کسب و کار شده است. در این مدل تکنیک‌های ایده آلی پیاده سازی می‌شود که رشد و توسعه کسب و کار را در پی دارد. بنابراین اگر به دنبال رشد در کسب و کار خود هستید، باید با کوچینگ آشنا شوید.
تعریف بیزینس کوچینگ از زبان دومان سهند
مربی گری برای بیزینس‌ها
راه اندازی هر بیزینسی به راهنمایی‌های مخصوص خود نیاز دارد. بیزینس کوچینگ یکی از راه‌هایی است که مدیران کسب و کار کوچک و بزرگ را راهنمایی و به سمت توسعه بیشتر، هدایت می‌کند. در واقع با کوچینگ شما یک مربی و همراه خوب برای خود پیدا می‌کنید.



اگر یک سرچ کوتاه در مورد توسعه کسب و کار در اینترنت انجام دهید، چندین سایت برای شما نمایش داده می‌شود که ظاهراً می‌توانند کسب و کار شما را متحول کنند‌. در حالی که این سایت‌ها توصیه‌ها و راه حل‌های بسیار عمومی‌ برای شما ارائه می‌کنند.
مربی گری حرفه ای برای بیزینس‌ها، توسط کوچینگ‌ها به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. توصیه می‌شود برای داشتن یک بیزینس موفق، از مربی‌های حرفه ای کوچینگ کمک بگیرید.

چه واحد‌هایی از کسب و کار به مربی احتیاج دارند؟
اگر بخواهیم کسب و کار‌های موجود در دنیا را بشماریم، به زمان زیادی نیاز داریم. کسب و کار کوچکی مثل لباس فروشی را مثال می‌زنیم.
زمانی که قرار است شما یک لباس فروشی بزنید، ابتدا به یک راهنما نیاز دارید. اینکه بدانید در کدام مکان‌ها امکان جذب مشتری بیشتر است؟
پس از اینکه توانستید لباس فروشی را در بهترین مکان افتتاح کنید، به روش‌های جالب برای تبلیغات نیاز دارید. از آنجایی که شما تجربه ای در زمینه تبلیغات ندارید و نمی‌دانید چگونه مشتری جذب کنید، باز هم به یک مربی حرفه ای احتیاج پیدا می‌کنید.
پس از جذب مشتری باید به دنبال راه‌ هایی باشید که این مشتری‌ها برای شما ماندگار شوند و همواره شما را به نزدیکان خود معرفی کنند. در واقع شما در مرحله توسعه کسب و کار قرار دارید. در این مرحله، تعداد راه حل‌هایی که می‌تواند کسب و کار شما را توسعه دهد، آنقدر زیاد است که قابل شمارش نیست.

اما شما هیچ راه حلی به ذهنتان نمی‌رسد. کمک گرفتن از راه حل‌های مربی کسب و کار شما را به هدف نزدیک می‌کند، یعنی مشتری‌ها را برای شما ماندگار و تعداد آن‌ها را افزایش می‌دهد. شاید این اندازه از توسعه برای شما قابل قبول نباشد و شما بخواهید لباس فروشی خود را به یک فروشگاه بزرگ تبدیل کنید.
در این صورت باز هم باید از راهنما کمک بگیرید. برای افتتاح یک فروشگاه بزرگ، مسلما بودجه زیادی لازم دارید، نیروی انسانی و... بیزینس کوچینگ در این مرحله با بررسی دقیق به شما کمک می‌کند که یک فروشگاه بزرگ افتتاح کنید.
ممکن است در این پروسه، مدت زمان رسیدن به هدف کمی‌طولانی شود، ممکن است در زمانی که مشخص کرده اید به هدف نرسید و نا امید شوید. کوچینگ در این مرحله از کسب و کار به شما راه حل‌های اختصاصی و منحصر به فرد می‌دهد و شما را آگاه می‌کند که ناامیدی معنایی ندارد و شما می‌توانید با پیاده سازی این راه حل‌ها، بهترین کسب و کار را داشته باشید.



برای همه ما حداقل یکبار اتفاق افتاده است که حس کنیم هیچ توانایی نداریم. در حالی که همه آدم‌ها با اراده کردن می‌توانند توانایی لازم را به دست آوردند. بیزینس کوچینگ همان چیزی است که شما را از توانمندی‌هایتان آگاه می‌کند. یعنی باعث می‌شود ‌شما به درک عمیقی از توانایی‌هایتان دست یابید.
علاوه بر این ‌می‌توانید نقاط قابل بهبود خود را پیدا کنید. منظور از نقاط قابل بهبود، چیز‌هایی است که شما در آن ماهر هستید، فقط باید آن را تقویت کنید. مثلا شما قدرت بیان عالی دارید، اما نمی‌دانید چگونه باید محصول خود را ارائه دهید.
در این گونه مواقع کوچینگ کسب و کار اینترنتی به شما کمک می‌کند که نقطه قابل بهبود خود را تقویت کنید و از آن برای رسیدن به هدف کمک بگیرید.
 
چرا بیزینس کوچینگ؟
بیزینس کوچینگ یک ابزار قدرتمند است که به تازه واردهای دنیای کسب و کار و یا تاجرانی که نمی‌دانند برای توسعه تجارت خود چه کاری انجام دهند، کمک می‌کند. توجه داشته باشید که ‌شما به تنهایی نمی‌توانید یک کسب و کار را راه اندازی و شکوفا کنید.
مثلا اگر به دنبال جذب مشتری بروید، وقتی برای برنامه ریزی‌های مالی نمی‌ماند. اما با کوچینگ به راحتی می‌توانید برنامه ریزی‌ها لازم را انجام دهید و خودتان به یک کوچ حرفه ای تبدیل شوید.
 
مزیت های بیزینس کوچینگ
بسیاری از افراد فکر می کنند تنها زمانی باید از این بیزینس کمک بگیرند که به مشکل بر می‌خورند. در حالی که این گونه نیست. اگر شما دارای کسب و کاری هستید که موفق بوده و از کارایی و عملکرد خود راضی هستید، برای رشد و توسعه بیشتر به یک فرد حرفه‌ای نیاز دارید. بیزینس کوچینگ مزیت‌های بی‌شماری را برای شما به همراه دارد:
•    اهداف نهایی مشخص می‌شود.
•    برای رسیدن به چشم اندازها، برنامه ریزی لازم انجام می‌شود.
•    افراد با کفایت و مسئولیت پذیر را در کسب و کار خود استخدام می‌کنید.
•    محیطی ایده آل برای رشد و توسعه خود فراهم می‌کنید.
•    اعتماد به نفس خود را بالا می‌برید، باور درونی خود را تقویت می‌کنید.
•    چالش‌ها و مانع‌ها را پشت سر می‌گذارید.
•    به دیدگاه بهتر از کسب و کار می‌رسید.
•    فعالیت‌های بهتر، مؤثرتر و هوشمندانه‌تر انجام می‌دهید.
•    نظم و تعادل را در کسب و کار خود ایجاد می‌کنید.
•    در آمد شما چند برابر می‌شود.
•    دیگر درجا نمی‌زنید و با نهایت انرژی، برای پیشرفت کسب و کار خود تلاش می‌کنید.

بیزینس کوچینگ خود را با دومان سهند بسازید
فرایند کوچینگ باید توسط یک کوچ حرفه ای انجام شود. البته تبدیل شدن به کوچ حرفه‌ای، نیازی به دوره‌های آکادمیک ندارد. فقط باید مهارت‌های لازم را یاد بگیرید و تمرین کنید. دومان سهند، فردی است که با گذراندن سختی‌های بسیار توانسته دومان توکان را به عنوان گروه بیزینس کوچینگ خود را راه اندازی کند.
دومان سهند با یک دهه تجربه، بهترین کوچینگ برای کسب و کار اینترنتی شما است. با دومان سهند می‌توانید بهترین کسب و کار را برای خود بسازید و در واقع کوچینگ کسب و کار را برای خود راه اندازی کنید.

دومان سهند درباره نمونه کسب و کار‌های اینترنتی موفق در جهان‌ می‌گوید

دومان سهند کیست - اقتصاد24
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها