کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با این غذای فوری، آشپزی‌تان را به رخ بکشید!

14 مهر 1401 ساعت 14:36

گوناگون: کتلت بادمجان و گوشت یکی از غذاهای خوشمزه و خانگی می‌باشد که شما می توانید با گوشت چرخ کرده و بادمجان کبابی این کتلت خوشمزه را به همراه نان تازه و برش‌های گوجه میل کنید.


کتلت بادمجان برای کسانی که طعم و مزه بادمجان را با گوشت چرخ کرده دوست دارند گزینه خوبی می باشد و حتی شما می توانید به همراه کته نیز میل کنید.
با این غذای ساده و فوری، آشپزی‌تان را به رخ بکشید!
روش تهیه این کتلت بسیار آسان است و به این کتلت به واسطه داشتن بادمجان از خواص خوب آن نیز بهرمند است. بادمجان از خانواد صیفی جات می باشد که سرشار از مواد مغذی می باشد و همچنین آنتی اکسیدان بسیار خوبی دارد و بهتر است در موقع خرید از بادمجان های کشیده و با پوست براق استفاده کنید تا تخم کمتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت بادمجان و گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه کتلت بادمجان و گوشت چرخ کرده

با این غذای ساده و فوری، آشپزی‌تان را به رخ بکشید!
طرز تهیه کتلت بادمجان و گوشت چرخ کرده لذیذ و خوشمزه
مرحله اول: کبابی کردن بادمجان
ابتدا باید بادمجان ها را خوب بشورید و با کمک یک چاقو چند برش روی آن ایجاد کنید تا خوب مغز پخت شود و بعد روی یک توری قرار دهید و روی شعله گاز کبابی کنید و یا می توانید داخل سینی فر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا بادمجان ها حسابی کبابی شوند.
مرحله دوم: ساطوری کردن بادمجان
بادمجان های کبابی را بعد از پخت باید بلافاصله داخل نایلون قرار دهید تا با ایجاد بخار بتوانید پوست روی بادمجان را به راحتی بگیرید و روی تخته آشپزی قرار دهید و ساطوری ریز خرد کنید. جعفری را نیز پاک کنید و بشورید و ساطوری خرد کنید.
با این غذای ساده و فوری، آشپزی‌تان را به رخ بکشید!
مرحله سوم: مخلوط کردن مواد
پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. سیر ها را نیز پوست بگیرید رنده بزنید. داخل یک کاسه بادمجان را به همراه گوشت و پیاز و سیر و ادویه ها و آرد اضافه کنید و خوب با دست ورز دهید تا مواد منسجم و یکدست شود و در انتها جعفری را اضافه کنید.
مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت بادمجان و گوشت
داخل یک تابه روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود و بعد از مواد کتلت بردارید و به شکل گرد یا بیضی به آن فرم دهید و داخل روغن داغ قرار دهید و هر دو طرف را خوب سرخ کنید تا مغز پخت و طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان
نکات کلیدی در تهیه کتلت بادمجان و گوشت لذیذ و ساده گام به گام
جعفری برای عطر بیشتر استفاده شده است و می توانید حذف کنید.
حتما آب پیاز را بگیرید تا باعث شل شدن مواد کتلت نشود.
آرد سوخاری یا آرد سفید باعث مسنجم تر شدن مواد کتلت می شود.


کد مطلب: 362090

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/362090/این-غذای-فوری-آشپزی-تان-رخ-بکشید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir