کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رمضان قدیروف به درجه سپهبدی ارتقا درجه یافت

14 مهر 1401 ساعت 14:43

گوناگون: ولادیمیر پوتین در حکمی رمضان قدیروف را به درجه سپهبدی ارتقا داد که نشان از نقش جنگی بیشتر و بالاتر برای رهبر چچنی ها در جنگ اوکراین دارد.


رمضان قدیروف که از وفادارترین نزدیکان ولادیمیر پوتین بوده و بارها از لزوم بکارگیری سلاح های هسته ای در اوکراین صحبت کرده، در ویدیویی گفته است که پوتین شخصاً ارتقایش به مقام سپهبدی را به وی تبریک گفته است. قدیروف که یکی از مدافعان اصلی حمله روسیه به اوکراین بوده مدعی شده است که پوتین به لولوی غرب تبدیل شده در شرایطی که تحریم های غرب علیه وی بسیار بیشتر از دیگر رهبران جهان است. در روزهای اخیر، نیروهای امنیتی چچن به شوهران زنانی که مخالف پیوستن مردان به جنگ اوکراین هستند دستور داد تا زنانشان را کتک بزنند.
رمضان قدیروف به درجه سپهبدی ارتقا درجه یافت
قدیروف همچنین مدعی شد که سه پسر زیر سن قانونی اش، احمد، الی و آدم که به ترتیب ۱۶،۱۵ و ۱۴ سال دارند را برای نبرد به خط مقدم جبهه خواهد فرستاد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه قدیروف می خواهد جای وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، را بگیرد یا نقشی مشابه فرماندهان ارشد روسیه داشته باشد. او که بارها خود را سرباز پیاده پوتین معرفی کرده، روز گذشته در دستور شماره ۷۰۹ از جانب پوتین به درجه سپهبدی ارتقا درجه پیدا کرد. رمضان قدیروف در پیامی ویدیویی در این باره گفته است: «رییس جمهور شخصاً به من تبریک گفت. من هم گفتم که اعتماد او را مایه افتخارم می دانم. این یک پیشرفت برای من است». پیش از این درجه قدیروف در گارد ملی روسیه درجه سرتیپ دومی بود که یکی از نیروهای روسی حاضر در حمله به اوکراین بود.
 
رمضان قدیروف به درجه سپهبدی ارتقا درجه یافت
قدیروف مدت هاست مخالف استراتژی جنگی وزارت دفاع روسیه بوده و مدعی است که پوتین بیش از حد به صحبت های فرماندهان نظامی خود گوش می دهد. او شخصاً هزاران نفر داوطلب را برای جنگ در اوکراین اعزام کرده است. قدیروف در ادامه پیام ویدیویی اش گفته است: «ما هر کاری برای به پایان رساندن سریع این عملیات ویژه خواهیم کرد. جنگ بدون تلفات نیست. این جنگ است. پس مردان برای چه به دنیا آمده اند؟ رمضان شما اکنون سپهبد است، برای خصم دشمنانش و برای شادی دوستانش. ما تروریسم، شیطان پرستی و مشابه آن را نابود خواهیم کرد». بعد از اعتراضات ماه گذشته در چچن، گفته شد که مردی به نام آدم مورادف که مجبور شده بود همسرش را به دلیل مخالفت با جنگ در اوکراین کتک زده و سپس پسر ۱۸ ساله اش به اوکراین اعزام شده بود، سکته قلبی کرد و درگذشت.
رمضان قدیروف به درجه سپهبدی ارتقا درجه یافت
رمضان قدیروف به درجه سپهبدی ارتقا درجه یافت
به ۱۳۰ مرد چچنی دیگر نیز هشدار داده شد که اگر زنانشان را کتک نزنند، پلیس ویژه قدیروف این کار را انجام خواهد داد. قدیروف در ادامه مدعی شد که تحریم های غرب علیه او اکنون از الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس و بشار اسد، رییس جمهور سوریه نیز بیشتر است. وی در این باره می گوید: «من حتی رهبر کره شمالی را نیز پشت سر گذاشته ام، در حالی که آن ها فیلم هایی درباره وی در هالیوود ساخته اند». رمضان قدیروف به انجام یک سری قتل خارج از کشور و شکنجه منتقدان حکومتش در چچن متهم است، اتهاماتی که قدیروف همواره رد کرده است.
رمضان قدیروف به درجه سپهبدی ارتقا درجه یافت
او همچنین مدعی شده که سه فرزند پسرش آماده استفاده از مهارت هایشان در منطقه جنگی هستند: «و شوخی هم نمی کنم. اکنون وقت آن رسیده که خودشان را در جنگی واقعی نشان دهند و من هم صرفاً با خواسته آن ها موافقت می کنم. بزودی به خط مقدم خواهند رفت و در دشوارترین بخش از خط تماس خواهند بود». قدیروف ۴۵ ساله دارای ۱۴ فرزند، از جمله دو فرزند خوانده، است و سه همسر دارد. در روزهای اخیر تصاویری از وی و پسرانش در حال شلیک گردن با سلاح های مختلف منتشر شده بود.


کد مطلب: 362095

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/362095/رمضان-قدیروف-درجه-سپهبدی-ارتقا-یافت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir