کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عراق به دولت و بودجه نیاز دارد

14 مهر 1401 ساعت 17:17


گروه بین الملل: نخست وزیر عراق در سخنرانی که در مراسم افتتاح طرح اتصال برق عراق و اردن داشت، بر نیاز کشورش به تشکیل یک دولت فدرال جدید و حرکت در مسیر تصویب بودجه کشور تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی، تاکید کرد: این طرح برای تقویت همکاری و مشارکت دو کشور و تعامل مثبت با منطقه و خدمت به کشور و مردم آغاز می‌شود. این طرح فوق‌العاده، مسیر تبادل انرژی میان دو کشور را تضمین می‌کند.
الکاظمی افزود: پیش از این نیز ما با عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس در این زمینه همکاری‌هایی داشتیم و توافقنامه این طرح چند ماه قبل در کنفرانس جده امضا شد.
همچنین نخست وزیر عراق درباره کابینه خود گفت: این کابینه با وجود شرایط سیاسی موجود و شرایط دشوار اقتصادی و نیز تصویب نشدن بودجه، با ثبات به مسیر خود ادامه داد و بسیاری از موانع را کنار زد و هنوز نیز بدون خستگی به مسیر خود ادامه می‌دهد، این شرایط و این بن‌بست باید به خاطر کشور، ملت و نهادهای عراق برطرف شود.
وی در ادامه تاکید کرد: راه حل آن بازگشت به میز مذاکره، کنار گذاشتن اختلافات و گفتگو با صداقت کامل است تا به راه‌حل‌های واقعی برای پایان دادن به بحران سیاسی کشور برسیم. عراق به دولت و بودجه نیاز دارد و نبود این دو در تمام این مدت قابل پذیرش نیست.
الکاظمی در ادامه نیز بحران سیاسی این روزهای عراق را بحران اعتماد توصیف کرد و گفت: اعتماد تنها با گفتگوی صریح و سازنده بازگردانده و اصلاح می‌شود.
نخست وزیر عراق در پایان نیز از استانداری‌ها و مسؤولان آنها خواست به مسؤولیت‌های ملی و اخلاقی خود عمل کنند چرا که آنها طبق چارچوب‌های قانونی و دستورالعمل‌ها، اجازه رسیدگی به هر مشکلی را دارند.


کد مطلب: 362115

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/362115/عراق-دولت-بودجه-نیاز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir