به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۶۲۱۲۰

با فاحشه خواندن معترضان به دنبال گفت‌وگو هستید؟

با فاحشه خواندن معترضان به دنبال گفت‌وگو هستید؟
گروه سیاسی:عصر ایران نوشت: حسین کچویان استاد دانشگاه تهران در شبکه افق تلویزیون "زن، زندگی، آزادی" را زیر سوال برد و خواست معترضان را «زن، فحشا، هرزگی» عنوان کرد."
حمید رسایی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی هم در تفسیر اعتراضات اخیر ایران گفته است:« فکر می کنید جماعت اقلیتی که در برخی خیابان‌ها روسری را روی دست می چرخانند دنبال چه هستند؟ خیلی از آنها خودشان هم نمی‌دانند اما آن طرف آب در یکی از تجمعات، واقعیت این جریان خودش را نشان داده. یکی لخت شده رفته روی بلندی و سخنرانی می‌کند. تمام حرفش این است که چرا در ایران نمی‌گذارند ما لخت بگردیم. تمام خواسته اینها از آزادی همین است، هر شب با یکی بخوابند و مثل حیوان بچَرند.»
تحلیل این افراد و هم فکران آنها این است که معترضین به گشت ارشاد و وضعیت کشور به دنبال «فحشا و هرزگی» هستند.
همین دو کلمه و برچسب‌هایی مثل «هم خوابی و زندگی مثل حیوان» حکمی است که از طرف این طرز فکر در مورد کسانی که معترض هستند صادر شده است. حالا چگونه می‌شود با معترضین در مورد گفت‌وگو حرف زد؟طرف مقابل که نسبت به مرگ یک دختر 22 ساله معترض است و سوال دارد و هنوز که هنوز است به سوال‌هایش پاسخ داده نشده، حالا با هزار برچسب روبرو شده است. نه تنها آرام نشده‌اند بلکه هر روز هم به آنها توهین می‌شود.چرا باید تریبون در اختیار افرادی باشد که همیشه بنزین بر آتش حوادث ایران بودند و هیچگاه سعی نکردند نقش آب را بازی کنند.
از نظر آنها باید با همه برخورد کرد. این افراد باتوجه به حرف‌هایشان، هیچ شناختی از نسل جدید ایران ندارند. آنها چون در جمعیت بسته فکری زندگی می‌کنند، نمی‌دانند که جوانان امروز ایران چقدر نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند و دغدغه‌هایی متفاوتی نسبت به نسل گذشته خود دارند.همین عدم شناخت باعث شده است که شب تا صبح مشغول برچسب زدن به این بخش از جامعه باشند.
رفتار این افراد مثل این است که قاضی حکم اعدام را صادر و زمان آن را مشخص کند و بعد تازه به متهمین و شاکیان بگوید حالا بنشیند و حرف بزنید.
حل معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور دغدغه این افراد نیست. آنها چون عمدتا نگاه سیاسی دارند و فکر می‌کنند اعتراضات هم مثل انتخابات است و هرچه به طرف مقابل بیشتر کنایه بزنند، رای بیشتری می‌گیرند با ادبیات تند وارد مقابله با معترضین می‌شوند.در آمریکا بعد از ماجرای جورج فلوید، در دانشگاه‌ها بحث تبعیض‌های نژادی پررنگ شده است و دانشگاه‌ها دانشجویان را مکلف کرده‌اند که در این مورد حرف بزنند و به سمت احترام به انسان‌ها بدون توجه به رنگ و نژاد حرکت کنند.
ما هم می‌توانیم حالا اجازه بدهیم دانشجویان و حتی دانش آموزان در محیط‌های آزاد در مورد مسائلی که دارند حرف بزنند و مباحثه کنند.تا وقتی اساس حل مشکلات در کشور برچسب زدن و متهم کردن باشد، درخت نفرت که هر روز به آن آب می‌دهیم، پربارتر می‌شود.
با دادن تریبون به تندروهایی که از منطق به دور هستند، تنها بستن راه گفت‌وگو و تعامل در کشور است.

 
برچسب ها: اعتراضات

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۱۸:۴۷
طبق فرمایشات شما یعنی 70 درصد مردم بلانسبت فاسدن ولی چرا (399239)
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۱۹:۵۲
این ادم به درد بز چرانی هم نمیخوره با اون قیافه پلید و شیطانی شبیه سگ هست تا استاد دانشگاه (399248)
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۲۳:۳۲
خداوند عاقبت کسانی که پای درس اوستای ! نعل بند نه استاد دانشگاه ؟! را بخیر کند و تفکر جناب رسایی را همیشه و در همه حال واوضاع را فقط به خودش واگذارشود.اگر این همه فاحشه داریم بدا بحال اوستا و جناب رسایی و احتمالا منظور هر دو عزیز اقا زاده هایی هستند که در کشورهای دشمن و شیطان بزرگ با پول بیت المال طنازی و البته درس هم میخوانند وبعضی وقتها هم با هم میلولند ومیچرند باید درباره هردو ی اقایان تحقیق شود که در سنوات گذشته چه کرده اند با کدام قشرجامعه هدف صحبت کرده اند (399264)
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۰۰:۱۶
نه خیر با بیشرف بیشرف کردن اغتشاشگران یا به قول شما معترضین میخواهید گفتگو کنید (399267)
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۰۹:۴۵
من با حرف های اون کارشناس مخالفم...ولی خدایی کلاه خودتون رو قاضی کنید...
واقعا این مناقشات برای مهسا امینی داره ادامه پیدا می کنه؟
این آتیش زدن و کشته شدن این همه نیروی انتظامی برای اون مهسای بیچارس؟
خودتون رو گول نزنید... (399297)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۰:۰۳
تندروی از هرکه باشد و با هر انگیزه ای کاری غلط و بازی در میدان دشمن است. (399299)
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۵:۵۹
انسانیت در ایران مرده است (399347)
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۶:۲۸
خيلي عاميانه فكر ميكني معترضين هزاران رسانه دارند ودوشمنان ايران وبشريت آز آنها حمايت ميكنند اهل گفتگو هم نيستند چرا همه جارا به آتش ميكند التماس تفكر دكتر (399353)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها