به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۳۶۲۱۲۹

واکنش تند فرانسه به پخش اعتراف دو فرانسوی

واکنش تند فرانسه به پخش اعتراف دو فرانسوی
گروه بین‌الملل: در واكنش به پخش اعتراف دو فرانسوی در خبرگزاری رسمی دولت ایران، وزارت خارجه فرانسه با لحنی تند و صریح که تا کنون کم‌سابقه بوده دو فرانسوی بازداشت شده در ایران را "گروگان دولتی" خواند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارت‌خانه می‌گوید صحنه‌سازی اعتراف‌های ادعایی این دو زندانی "شرم‌آور، نفرت‌برانگیز، غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی" است. ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه، ۱۴ مهر (ششم اکتبر) بخش کوتاهی از یک مستند تلویزیونی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که ظاهرا بر اساس اعتراف‌های این دو زندانی فرانسوی تهیه شده است. سسیل کوهلر و همسرش ژاک پاری اردیبهشت امسال (5 ماه قبل)  در ایران بازداشت شدند و سخنگوی قوه قضائیه در تیرماه اتهام آنها را "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور" اعلام کرد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ۲۶ اردیبهشت در گزارشی از وزارت اطلاعات دو شهروند فرانسوی بازداشت شده را جاسوس خواند و مدعی شد آنها برای ارتباط گرفتن با فعالان صنفی وارد ایران شده‌اند.

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۰۱:۴۴
مضحکه ، چه سیرکی واقعا . مثل سال ۸۸ که هیچیز را نتونستن ثابت کنن . براندازی به وسیله امریکا و اسراییل و غرب رد پا داره مثل پول و سلاح و تجهیزات جاسوسی و سازماندهی و ارتباط گرفتن نیروهای برانداز داخل و خارج با دستگاههای جاسوسی و اطلاعاتی غربی و غیره که باید ثابت بشه از طریق یک کشور بیگانه فرستاده شده اونهم با اثبات محکم و قابل طرح در دادگاههای بین المللی. اینها بعد از مدتی با زندانیان ایرانی معاوضه میشن مثل همیشه و همه اینها باعث رو سیاهی بیشتر حکومت نزد جهان و بی اعتباری حکومت میشه (399274)
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۱۵:۳۹
بروند آب را بریزند آنجایی که میسوزد. اینها وقتی شریک جرم امریکا در اقدام غیرقانونی تحریم دارو علیه ایران هستند چطور به خودشان اجازه میدهند راجع به حقوق انسانها حرف بزنند. (399455)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها