به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۳۶۲۱۳۲

اظهارات تازه مولوی عبدالحمید درباره جمعه خونین

اظهارات تازه مولوی عبدالحمید درباره جمعه خونین
گروه سیاسی: مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان گفت: بیانیه شورای تامین استان (سیستان و بلوچستان ایران) که روز بعد از حادثه (جمعه خونین) منتشر شد، نمک بر زخم مردم پاشید، چون مردم را به گروهک‌های تجزیه‌طلب منتسب کردند.
به گزارش کانال تلگرام رسمی مولانا عبدالحمید، وی در نشست علما، سران طوایف، معتمدین و مجمع نمایندگان این استان همچنین اظهار داشت: در این حادثه، نه «جیش‌العدل» و نه هیچ گروهک دیگری نقش نداشته‌اند. او آن حادثه را چنین روایت کرد: از یک طرف تعدادی جوان به سمت یک کلانتری سنگ پرتاب کنند و از جانب دیگر از هر طرف به سمت مردم گلولۀ جنگی شلیک بشود، آن‌هم به طرف مردمی که غیرمسلح بودند. چنان‌که هیچ‌کدام از نظامیان مستقر در کلانتری کشته نشده‌اند. وی افزود: بعد از اینکه مردم زاهدان خون‌های ریخته‌شده را مشاهده کرده‌اند، در بعضی محله‌های شهر درگیری‌هایی رخ داده و شاید برخی سلاح هم داشته‌اند، اما در اتفاق اولیه‌ مقابل کلانتری، هیچ‌کدام از مردم مسلح نبوده‌ و به سمت مأمورین تیراندازی نشده است.
مولانا عبدالحمید در ادامه تصریح کرد: حادثۀ خونین زاهدان و کشتار بی‌رحمانه مردم از دیدگاه ما واضح و کاملا محکوم است، اما به‌هرحال از علما و ائمه جمعه و معتمدین می‌خواهیم به مردم توصیه کنند که موضوع را پیگیری کنند و امنیت نیز حفظ شود.
او در پایان یادآور شد: اگرچه متاسفانه ما در گذشته در قبال مسائل و خواسته‌هایی که مطرح شده‌اند، از سوی مسئولان عزم جدی ندیده‌ و پاسخ قانع‌کننده‌ نشنیده‌ایم، اما انتظار داریم در این موضوع، شاهد عزم مسئولان باشیم و به آنها فرصت بدهیم تا موضوع را بررسی کنند و حق این ملت ضایع نشود. گفتنی است روز جمعه گذشته بسیاری از مردم زاهدان پس از ادای نماز که به امامت مولوی عبدالحمید برگزار شد، برای دفاع از «ماهو بلوچ»، دختربچه‌ای که گفته می‌شود توسط یک سرهنگ پلیس چابهار مورد تجاوز قرار گرفته است، تظاهرات کردند. آمارها و بررسی‌های مختلف حاکی از این است که در این حادثه ده‌ها نفر کشته شده‌اند.
عفو بین‌الملل امروز پنجشنبه ۱۴ مهر با انتشار گزارشی از کشته شدن حداقل ۸۲ معترض بلوچ و افراد عادی در اعتراضات خیابانی زاهدان در روز جمعه گذشته خبر داد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها