به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۳۶۲۱۳۷

عکسی از موتور عجیب و غریب برقی روسی!

گروه عکس: موپد ZID یک وسیله نقلیه نوآورانه و کوچک از شرکتی روسی است. این موپد برای استفاده در فضاهای درون شهری مناسب است.
عکسی از موتور عجیب و غریب برقی روسی!
این روزها موپدهای برقی در حال ورود به بازار هستند که موپد ZID نیز یکی از آن‌ها است. موپد ZID توسط یک موسسه روسی به نام Karfidovlab طراحی شده است و به گفته طراح، از قابلیت های آفرودی برخوردار است. این استودیو انواع مختلفی از سازه‌های صنعتی از سگ رباتی تا ماشین فرمول یک را طراحی می‌کند، اما جدیدترین حاصل دسترنج این استدیو، موپد ZID است. یک موتور کوچک الکتریکی که با هدف تحول حمل و نقل درون شهری توسعه یافته است.
طراحی این موتورسیکلت کوچک مینیمالیستی و آینده نگرانه است و شبیه به حرف L‌ انگلیسی طراحی شده است. به جز چرخ‌ها، هیچ مشخصات دیگری از سیستم تعلیق خودرو مشخص نیست. پیش از این نیز شرکت طراح نمونه اولیه‌ای از موپد ZID را معرفی کرده بود. نمونه دوم با برخی اصلاحات همراه بوده است، برای مثال جایگاهی برای حمل بار در این موتور تعبیه شده است تا افراد وسایل خود را در آن قرار دهند.
موپد ZID، خلاقانه و کاربردی
با کمی دقت به تصاویر موپد ZID، می توان تایرهای این موتور را دید که برای عبور از موانع خارج جاده‌ای طراحی شده‌اند. علاوه برآن یک قسمت آکاردئونی برای این موتور کوچک در نظر گرفته شده است. با استفاده از این قابلیت، می‌توان موپد را جمع کرد و سوار اتوبوس یا قطار شد. اکثر قسمت‌های کنترلی این موپد در سر آن جمع شده‌اند و قابلیت اتصال به تلفن همراه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
عکسی از موتور عجیب و غریب برقی روسی!
به نظر نمی‌رسد که موپد ZID طی کوتاه مدت در خیابان‌ها مشاهده شود اما طرح و ایده آن الهام بخش هزاران موتورسیکلت و اسکوتر دیگر خواهد شد. تمامی وسایل و ابزارهای بشر در ابتدا یک ایده بوده‌اند و بعدها واقعیت پیدا کردند. موتورسیکلت کوچک و برقی روسی نیز از همین رویه پیروی می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها