به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۶۲۱۸۶

بزرگترین بعد از بحران موشکی کوبا

بزرگترین بعد از بحران موشکی کوبا
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا گفت که تهدید پوتین در استفاده از سلاح اتمی، بزرگ‌ترین خطر را از زمان بحران موشکی کوبا به همراه خواهد داشت و افزود، واشنگتن در تلاش برای کشف منظور پوتین است.
 کاخ سفید بارها گفته که هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح‌ هسته‌ای با وجود آنچه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور آن را "قدرتنمایی اتمی" می‌خواند، ندیده است.
با این حال، جو بایدن، این مساله را شفاف سازی کرد که همچنان به رصد پوتین می‌پردازد و افزود: برای نخستین بار از زمان بحران موشکی کوبا، ما با تهدیدی مستقیم درباره استفاده از سلاح اتمی روبرو شده‌ایم.
وی ادامه داد: ما از زمان کندی و بحران موشکی کوبا با چنین چشم اندازی مواجه نبودیم.
در بحران موشکی ۱۹۶۲ کوبا، آمریکا در دوران جان کندی و نیکیتا خروشچف، رهبر شوروی در آستانه رویارویی اتمی بر سر استقرار موشک‌های شوروی در کوبا قرار گرفتند.
بایدن ادامه داد: پوتین وقتی درباره استفاده احتمالی از تسلیحات تاکتیکی اتمی یا تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی حرف زد، شوخی نکرد. فکر نمی‌کنم چیزی به نام توانایی استفاده آسان از یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی و نرسیدن به آرماگدون (آخرالزمان) وجود داشته باشد. من و مقام‌های آمریکایی به دنبال یافتن یک راه حل برای این منظور هستیم.
رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: ما به دنبال کشف منظور پوتین هستیم و اینکه او یک برون رفت پیدا می‌کند یا خیر؟ و اینکه آیا او کاری انجام می‌دهد که نه تنها موقعیت خود را بلکه قدرت چشمگیر روسیه را نیز از دست بدهد.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها