به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۶۲۱۸۹

بیشتر بازداشت‌شدگان ۱۴ تا ۱۸ ساله‌اند

بیشتر بازداشت‌شدگان  ۱۴ تا ۱۸ ساله‌اند
گروه سیاسی: یكی از نمایندگان خراسان رضوی  در مجلس گفت: بیشتر بازداشت‌شدگان حوادث اخیر کشور در این استان افراد ۱۴ تا ۱۸ سال هستند که پیگیریم تا با یک رأفت خاص مورد بخشش قرار گیرند که پرونده‌ای برای این افراد ایجاد نشود.
هاجر چنارانی ، درباره سخنان رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه باید بین افرادی که بی گناه و یا کم گناه هستند و در اعتراضات اخیر دستگیر و بازداشت شده‌اند با سایر افراد تفکیک قائل شد، گفت: ما در مجمع نمایندگان خراسان رضوی یک جلسه‌ای را با رئیس کل دادگستری استان، دادستان محترم و معاونان ایشان در خصوص حوادث اخیر برگزار کردیم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیشتر گروه‌های سنی ما از ۱۴ تا ۱۸ سال بودند و واقعا این‌ افراد شرایط تحصیل، کار و دانشگاه را دارند قرار شد یک رأفت خاصی برای این دوستان در نظر بگیرند که صرفا فقط یک تعهد باشد؛ یعنی صد در صد دوستان قوه قضائیه این را رصد می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مواردی که بی‌گناه و تا حدودی گناه‌کار بودند که هیچ، موارد دیگر هم قرار شد یکسری از کلاس‌ها و آموزش‌های دیگر گذاشته شود، یعنی تا جایی که امکان دارد برای این عزیزان پرونده ایجاد نشود.
چنارانی در خصوص بازداشت تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران طی چند روز اخیر و پیگیری این بازداشت‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صد در صد مطمئن باشید اگر وابستگی خاصی به گروهک و یا جایی نداشته باشند، یک رأفت بسیار خوبی شامل این عزیزان هم می‌شود.
وی ادامه داد: این‌که مشخص شود وابستگی داشتند یا خیر کار زیاد سختی نیست که بخواهیم بررسی‌ها را طول بدهیم. جز مواردی که ارتباطاتی دارند، سر حلقه‌ها بوده‌اند، یا این‌که جریانی را شکل‌دهی کرده‌اند و یا به جریان شوک داده‌اند و یا جزو عوامل بودند و بیشتر در مظان هستند، و ِالا الباقی را با آن نگاه خاصی که دارند من بعید می‌دانم مشکلی داشته باشند حالا باز مجددا به عنوان قوه مقننه ما پیگیر هستیم.
این نماینده مجلس  درباره این‌که چقدر در حوادث اخیر جای خالی نقش‌آفرینی رسانه‌های داخلی برای اطلاع‌رسانی حس می‌شود و چرا مردم گاهی به رسانه‌های خارجی اعتماد می‌کنند، گفت: بنا به دلایلی رسانه ملی ما خیلی مورد اعتماد برخی از جوانان و یا گروه‌های سنی خاصی واقع نشده است باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم این اعتماد بازگردد.
وی تاکید کرد: هم رسانه ملی اشتباهاتی داشته است و هم بسیاری مسئولان شاید تا به امروز آن مدلی که باید روی مسائل فرهنگی مانور نداده‌اند. خیلی‌ها مقصر هستند منتها این وسط همه هجمه‌ها به سمت نیروی انتظامی رفت در صورتی که شاید نیروی انتظامی یک درصد مقصر بود.
چنارانی با بیان این‌که امروز باید برای حل مشکلات تلاش کنیم، عنوان کرد: همه نقص‌های قانونی که این وسط وجود دارد و همه اهمال‌کاری‌هایی که هر کدام از دستگاه‌ها به شکلی در خود دارند، به نظر من باید همه این‌ها باهم سنجیده شوند تا بتوانیم گناه این عزیزانی که در این ناآرامی‌ها و آشوب‌ها بودند را تا جایی که امکان دارد با یک رأفت خاص پیگیری و رفع کنیم.


 
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها