به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۶۲۲۱۸

گیاهانی که سرطان را فراری می‌دهند!

گیاهانی که سرطان را فراری می‌دهند!
گروه علمی:همه سلول‌های سرطانی شبیه به هم نیست. سرطان ممکن است روی هر عضوی از بدن تاثیر بگذارد. سلول‌ها در یک قسمت از بدن جهش پیدا می‌کند و از کنترل خارج می‌شود و در قسمت‌های دیگر پخش می‌شود.

تقریبا همه سلول‌های سرطانی رشد سریعی دارد، اما درمان آن به نوع سرطان، مرحله بیماری و قسمتی از بدن که درگیر بیماری است، ارتباط دارد، برخی از انواع سرطان‌ها تنها از طریق شیمی درمانی یا دارو درمان می‌شود، در حالی که برخی از انواع آن به جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا هر دو نیاز پیدا می‌کند. در این زمینه محققان روی گیاهان زیادی مطالعه و تاثیر آن‌ها را روی بهبود سرطان بررسی کرده اند.

شبدر: این گیاه ترکیبی قدرتمند به نام فورمونونتین دارد به فایده آن، کمک به مبارزه با سرطان سینه است. به گفته دانشمندان این ترکیب قدرتمند از گسترش سلول‌های سرطانی و همچنین حمله سرطان به سلول‌های سالم جلوگیری می‌کند.

قاصدک: توانایی قاصدک در مبارزه با سرطان به اثبات رسیده است. دانشمندان کانادایی دریافته اند که پس از گذشت ۴۸ ساعت از مواجهه با عصاره قاصدک، مرگ سلول‌های سرطانی آغاز می‌شود. همچنین، قاصدک حتی روی سلول‌های سرطانی که در برابر شیمی درمانی مقاوم بودند نیز تاثیرگذار بوده است. عصاره ریشه قاصدک قادر به از بین بردن سلول‌های سرطانی بدون سمیت برای سلول‌های سالم است.
 
زنجبیل: این ادویه قدرتمند، ضد سرطان و از بین برنده تومور است و آنهم به خاطر ۴ ترکیب موجود در آن از قبیل جینجرول، پارادول، شوگائول و زرومبون. مصرف زنجبیل منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، معده، کبد، پروستات و پوست می‌شود.

گیاه دم اسبی: بنا بر مطالعات، این گیاه از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. مصرف این گیاه از سرطان غدد لنفاوی و سرطان خون پیشگیری می‌کند.

شیرین بیان: گلابریدین موجود در ریشه شیرین بیان، منجر به پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد می‌شود. همچنین این ترکیب قادر به پیشگیری از سرطان‌های سینه و گوارش نیز هست.

جعفری: مطالعات نشان داده که جعفری به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و رادیکال‌های آزاد را نابود می‌سازد، از دی ان آ در برابر آسیبی که می‌تواند به سرطان منجر شود، محافظت می‌کند و همچنین تکثیر و مهاجرت سلول‌های سرطانی در بدن را مهار می‌نماید.
برچسب ها: شبدر قاصدک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها