کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفته طلایی برای طلای جهانی

15 مهر 1401 ساعت 12:51


گروه اقتصادی: قیمت طلا امروز (جمعه) در آستانه انتشار گزارش مشاغل در ایالات‌ متحده، ثابت ماند و به سمت بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود از ماه مارس پیش رفت.به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۷۱۰ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۷۱۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

 
شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از افزایش یک شبه ثابت ماند.
استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI گفت: مسیر نزولی برای قیمت طلا، بازتر از صعودی است و دلیل دیگری جز این نیست که فدرال رزرو هنوز تغییر نکرده است. اگر حقوق و دستمزد قوی داشته باشیم، طلا کاهش می‌یابد. اگر حقوق و دستمزد ضعیفی داشته باشیم، طلا ممکن است به ۱۷۲۵ دلار برسد.

بر اساس گزارش رویترز، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند بعد از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده، ۲۵۰ هزار شغل در ماه گذشته اضافه می‌شود، در حالی که این رقم در ماه اگوست ۳۱۵ هزار بود.
در اوایل این هفته، داده‌هایی که نشان‌دهنده کاهش فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده و تولید ضعیف‌تر بود و افزایش کمتر از حد انتظار نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا، امید‌ها به کاهش سرعت افزایش نرخ‌های فدرال رزرو را تقویت کرد. با این حال، زمانی که مقامات فدرال رزرو بر تعهد خود به مهار تورم که بسیار بالاتر از هدف دو درصدی بانک مرکزی است، تاکید کردند، این امید‌ها از بین رفت.

در حالی که طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، انقباض سریع سیاست پولی ایالات‌متحده باعث کاهش جذابیت شمش بدون بازده و در عین حال تقویت دلار شده است.در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰.۷ دلار رسید و قیمت‌ها به سمت بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود از ماه جولای تا کنون جهش کردند.پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۲۰.۳۶ دلار رسید، اما در مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود از ژوئن ۲۰۲۱ بود و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۲۵۴.۲ دلار رسید، اما برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.


کد مطلب: 362225

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/362225/هفته-طلایی-طلای-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir