به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۳۶۲۲۶۰

چگونه از قهوه برای رشد مو استفاده کنیم؟

چگونه از قهوه برای رشد مو استفاده کنیم؟
گروه علمی: بسیاری از مواد و خوراکی‌های طبیعی دارای خواص قابل توجهی هستند که ما از همه آن‌ها آگاهی نداریم، قهوه یکی از همین مواد است که خواص بسیاری برای مو دارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک فنجان قهوه صبحگاهی فواید مهم تری نسبت پراندن خواب شما دارد. قهوه نوشیدنی انرژی زای است که اکثر ما به سرحال شدن و تقویت انرژی خود هر صبح به آن نیاز داریم.
 
اما، آیا در مورد خواص قهوه برای مو نیز شنیده‌اید؟ استفاده از قهوه روی موهایتان می‌تواند رشد مو را تقویت کند. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهد که این نوشیدنی برای سلامت مو‌های شما مفید است. از طرفی کافئین موجود در قهوه همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کند. سبب تقویت مو و درخشان و صاف شدن آن می‌شود.

آیا قهوه برای مو‌ها مفید است؟
بله، قهوه از بسیاری جهات برای مو‌های شما مفید است. به مو‌های شما کمک می‌کند دارای مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی است که مو‌های شما به آن نیاز دارند را دریافت نماید. از جلوگیری از ریزش مو گرفته تا حمایت از رشد مو‌های سالم و قوی، خلاصه این‌که برای مو‌های شما یک معجزه گر به حساب می‌آید.

فواید استفاده از قهوه بر روی مو‌ها
تحریک رشد مو
آیا می‌دانستید که سلول‌های ماتریکس در یک فولیکول موی سالم هر ۳۹ ساعت تقسیم می‌شوند؟ کافئین موجود در قهوه این سلول‌های ماتریکس را به تقسیم شدن تحریک می‌کند، که به نوبه خود منجر به تحریک رشد مو می‌شود.همچنین کافئین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از دست دادن آب ترانس اپیدرمال را کاهش می‌دهد و تولید سلول‌های موی سالم را تحریک می‌کند. از طرفی نوشیدن قهوه برای رشد مو می‌تواند فولیکول‌های مو را در زنان و مردان افزایش دهد.

ماتریکس مو بخش مهمی از ساختار فولیکول مو است؛ که کراتین تولید می‌کند – کراتین پروتئین اصلی برای ساخت مو‌های شما است. مطالعه تحقیقاتی انجام شده در آلمان نشان داد که کافئین تکثیر کراتینوسیت‌ها را تحریک می‌کند.علاوه بر این، از آن جایی که کافئین یک محرک است، گردش خون در فولیکول‌های مو را نیز افزایش می‌دهد که سبب افزایش طول ساقه مو می‌شود.
 
جلوگیری از ریزش مو
اگر فولیکول‌های موی ضعیفی دارید، ممکن است با ریزش غیر طبیعی مو و طاسی مواجه شوید. قهوه فولیکول‌های مو را تحریک کرده و با ریزش مو مبارزه می‌کند. شما می‌توانید با افزایش سن شاهد ریزش مو باشید و این ریزش مو هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. استفاده موضعی از فرمولاسیون کافئین برای کاهش ریزش مو و افزایش رشد مجدد اثر فوق العاده‌ای دارد.در مردان، طاسی بیشتر به دلیل هورمون جنسی، دی هیدروتستوسترون (DHT) رخ می‌دهد. این هورمون به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند و منجر به ریزش مو می‌شود. کافئین آثار DHT را در فولیکول‌های موی مردانه نیز مسدود می‌کند. همچنین فاز آناژن (رشد مو) را طولانی می‌کند. زنانی که سطح DHT بالایی دارند نیز ریزش مو را تجربه می‌کنند و می‌توانند با قهوه بر آن غلبه کنند.

سلامت و براق شدن مو‌ها
خواص آنتی اکسیدانی و مواد مغذی کافئین فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و به مو‌های شما درخشندگی می‌بخشد. شواهد تجربی حاکی از آن است که شستن مو با قهوه، آن را صاف‌تر و درخشان‌تر می‌کند. از طرفی می‌تواند موخوره را کاهش داده و سبب رشد مو‌ها شود.شاید فکر کنید که کافئین به دلیل اثر ادرارآوری که دارد، سبب خشکی مو‌های شما می‌شود. اما، برعکس، وقتی از آن روی مو‌های خود می‌زنید، روغن‌های طبیعی مو را از بین نمی‌برد؛ که این ویژگی به مو‌های شما کمک می‌کند تا رطوبت و درخشش طبیعی آن حفظ شود. علاوه بر این، گردش خون را افزایش می‌دهد و به مواد مغذی کمک می‌کند تا به ریشه مو‌ها رسیده و مو‌هایی سالم و درخشان داشته باشید.

تیره کردن مو‌های شما
اگر می‌خواهید رنگ مو‌های خود را به طور طبیعی تیره کنید، شستن با قهوه بهترین گزینه است. قهوه می‌تواند مو‌های شما را تیره و سیاه‌تر کند. همچنین یک راه‌حل سریع برای پنهان کردن مو‌های سفید شما است. برای نتیجه بهتر از قهوه با کیفیت عالی استفاده کنید.

چگونه از قهوه برای رشد مو استفاده کنیم؟
اگر به دنبال پنهان کردن تار‌های سفید موتان هستید و می‌خواهید آن‌ها را رنگ کنید، از قهوه استفاده کنید. قهوه از ریزش مو جلوگیری کرده و به درخشش آن کمک می‌کند. برای این کار مو‌های خود را با قهوه بشویید.

شستن مو‌ها با قهوه در خانه
مواد لازم:
قهوه دم کرده و خنک – ۲ تا ۴ فنجان
قوطی اسپری
کلاه دوش
دستورالعمل:
بسته به طول مو‌های تان، ۲ تا ۴ فنجان قهوه دم کرده را در یک بطری اسپری بریزید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که قهوه کاملا خنک شده است. قهوه دم کرده را روی مو‌های خیس خود اسپری کنید، تا زمانی که تمام مو‌ها آغشته به قهوه شود. سپس قهوه را به مدت چند دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. کلاه دوش را روی مو‌های خود بپوشید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها و پوست سرتان بماند.اگر می‌خواهید موهایتان رطوبت بیشتری جذب کند، می‌توانید قهوه دم کرده را با نرم‌کننده مورد علاقه خود قبل از استفاده از آن روی مو‌ها مخلوط کنید. در آخر قهوه را با آب سرد یا ولرم از روی مو‌های خود بشویید.

ماسک موی قهوه
مواد لازم:
قهوه آسیاب شده – ۲ قاشق چای خوری
عسل – ۱ قاشق غذاخوری
روغن حامل (روغن زیتون یا روغن نارگیل) – ۱ قاشق غذاخوری

دستورالعمل:
سه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. این مخلوط را به پوست سر خود بمالید. سپس مو‌های خود را با کلاه بپوشانید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند. سپس مو‌های خود را با آب ولرم بشویید.خواص معجزه‌آسای قهوه برای مو | چگونه از قهوه برای رشد مو استفاده کنیم؟

تهیه نرم‌کننده مو
شما می‌توانید با قهوه دم کرده یک نرم‌کننده مرطوب‌کننده آماده کنید. برای این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. آب اضافی مو‌ها را گرفته و قهوه دم کرده را روی مو‌های خود بمالید. بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

احتیاط کنید
از قهوه بدون طعم برای شستشوی مو‌های خود استفاده کنید. هر چیزی با طعم اضافه یا مخلوط قهوه فوری، قند اضافی دارد و احتمالا قدرت اثربخشی کمتری خواهد داشت. از قهوه داغ روی پوست سر خود استفاده نکنید. قبل از این‌که آن را روی مو‌های خود بمالید، صبر کنید تا کاملا خنک شود.استفاده از قهوه برای مراقبت از مو مزایا و فواید زیادی دارد. زیرا قهوه حاوی مواد مغذی است که به پرپشت شدن مو‌های شما کمک می‌کند. رشد مو را تحریک می‌کند، از ریزش مو جلوگیری کرده و سلامت کلی و ظاهر مو‌های شما را بهبود می‌بخشد.

قهوه همچنین می‌تواند به عنوان رنگ موی طبیعی برای تیره‌تر کردن رنگ مو‌ها استفاده شود. می‌توانید از آن به عنوان مواد شوینده استفاده کنید یا آن را به ماسک مو، شامپو، نرم‌کننده یا سرم اضافه کنید تا از مزایای مراقبتی آن بهره ببرید. قهوه برای مو و پوست سر بی‌خطر است. اما، با این حال از قهوه طعم‌دار یا داغ روی مو‌های خود استفاده نکنید.
برچسب ها: قهوه سلامت مو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها