به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۳۶۲۲۶۱

جابجایی پپسی با تسلا

جابجایی پپسی با تسلا
گروه اقتصادی: ماسک عنوان کرد که پپسی اولین کامیون‌های برقی(Semi) تسلا را در ماه دسامبر دریافت خواهد کرد.به گزارش ایسنا، ایلان ماسک، رئیس شرکت خودروسازی برقی روز پنجشنبه (۶ اکتبر) در توییتی نوشت تسلا تولید کامیون های تجاری الکتریکی را آغاز می‌کند و پپسی اولین تحویل را در یک دسامبر دریافت خواهد کرد.
 
زمانی که ماسک در سال ۲۰۱۷ از نمونه اولیه Semi رونمایی کرد، گفت که کامیون کلاس ۸ تا سال ۲۰۱۹ به تولید خواهد رسید. با این حال، جدول زمانی چندین بار به دلیل کمبود قطعات به تعویق افتاد و ماسک گفت که تولید آن به سال آینده به تعویق خواهد افتاد. او در ماه اگوست از تولید برنامه‌ریزی شده این کامیون خبر داد.ماسک در توئیتی دیگر تکرار کرد که این وسیله نقلیه ۸۰۵ کیلومتر برد دارد. هنوز مشخص نیست که سازنده خودروهای برقی قصد دارد چند کامیون تولید کند.

انتظار می‌رود این کامیون ۱۸۰ هزار دلار آمریکا قیمت داشته باشد، اگرچه طبق برنامه یارانه ایالات‌متحده، واجد شرایط معافیت مالیاتی تا ۴۰ هزار دلار است. در سال ۲۰۱۷، پپسی ۱۰۰ کامیون برقی Semi تسلا را رزرو کرد زیرا به دنبال کاهش هزینه سوخت و آلایندگی ناوگان بود.

بر اساس گزارش رویترز، رامون لاگوارتا، مدیرعامل شرکت پپسی در مصاحبه ای با سی‌ان‌بی‌سی سال گذشته، گفته بود که حمل‌ونقل ۱۰ درصد از انتشار گازهای این شرکت را تشکیل می‌دهد.پپسی، این شرکت تولیدکننده نوشابه و سایر محصولات، پیش از این اعلام کرد که قصد دارد از این کامیون‌ها برای ارسال خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها بین مراکز تولید و توزیع و همچنین به خرده فروشان استفاده کند. البته پپسی بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها