به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۳۶۲۲۶۸

شوک جدید و بزرگی که بازار رمزارزها وارد شد

شوک جدید و بزرگی که بازار رمزارزها وارد شد
گروه اقتصادی:صرافی بایننس از هک بزرگی خبر داده که طی آن بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار توکن BNB توسط هکرها از این شبکه سرقت شده است.هکرها ۵۷۰ میلیون دلار ارز دیجیتال BNB که توسط صرافی محبوب بایننس صادر و نگهداری می‌شد را سرقت کرده‌اند. طبق گزارش‌هایی که توسط کارشناسان امنیتی ارائه شده، این حمله سایبری ظاهرا شب گذشته از طریق یکی از پل‌های بلاکچین صرافی رخ داده و اکنون مشکلات برطرف شده‌اند.
 
بایننس به CNBC اعلام کرده که در جریان این هک، یک پل متقاطع زنجیره‌ای (Cross-Chain Bridge) مورد هدف قرار گرفته و باعث شده تا هکرها بتوانند توکن‌های BNB را از شبکه خارج کنند. پل‌های زنجیره‌ای متقاطع ابزارهایی هستند که امکان انتقال توکن‌ها از یک بلاکچین به زنجیره دیگر را فراهم می‌کنند.

این شرکت اعلام کرده که با اعتباردهنده‌های تراکنش‌ها کار کرده تا ایجاد بلوک‌های جدید در این پل را متوقف کند و پردازش تمام تراکنش‌ها را تا زمانی که تیمی از توسعه‌دهندگان در حال بررسی نقض هستند، به حالت تعلیق درآورده است.چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات در توییت جدید خود نوشت:
 
«یک سوءاستفاده در پل زنجیره‌ای متقاطع BSC Token Hub، منجر به BNB بیش از حد شده است. ما از تمام اعتباردهندگان خواسته‌ایم تا BSC را به‌طور موقت تعلیق کنند.»با این حال، اکنون این مشکل برطرف شده و زنجیره BNB نیز از آن زمان فعالیت خود را از سر گرفته است.
 
مبلغ سرقت شده بایننس
زنجیره BNB بایننس در پست جدید وبلاگ خود اعلام کرد که در مجموع هکرها 2 میلیون توکن BNB (حدود 570 میلیون دلار به قیمت فعلی) از شبکه سرقت کرده‌اند. همچنین در این پست توضیح داده شده که این نقض «از طریق جعل پیچیده مدرک سطح پایین در یک مجموعه مشترک» انجام شده است.

زنجیره BNB، که ابتدا با نام زنجیره بایننس شناخته می‌شد، اولین بار در سال 2019 توسط این صرافی توسعه یافت. مانند سایر شبکه‌های بلاکچین، این زنجیره نیز دارای توکن بومی خود است که BNB نام دارد و می‌توان آن را معامله کرد یا در بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی دیگری آن را مورد استفاده قرار داد.بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis، از ابتدای سال 2022 در مجموع حدود 1.4 میلیارد دلار رمزارز به دلیل نقض پل‌های زنجیره‌ای متقابل توسط هکرها سرقت شده است.
برچسب ها: رمز ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها