به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۳۶۲۲۸۳

نحوه نصب و اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱

نحوه نصب و اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱
گروه علمی:یکی از قابلیت‌هایی که به تازگی به ویندوز ۱۱ اضافه شده، امکان نصب و اجرای برنامه‌های اندروید روی آن است.برنامه‌های اندروید به ویندوز ۱۱ رسیده‌اند. این ویژگی در حال حاضر همچنان به عنوان «پیش نمایش» برچسب گذاری شده است و شما به برنامه‌های اپ استور آمازون (نه گوگل) محدود می‌شوید؛ اما برای همه باز است و زمان زیادی طول نمی‌کشد تا شروع کنید.
 
در این جا ما شما را با مراحل نصب برنامه‌های اندروید بر روی رایانه ویندوز ۱۱ آشنا می‌کنیم.رایانه شما فضای صفحه نمایش بیشتر و راحتی ورودی‌های صفحه کلید و ماوس را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید برنامه‌های پرکاربرد خود را روی رابط دسکتاپ نصب کنید.برای شروع باید Appstore آمازون را از داخل فروشگاه مایکروسافت نصب کنید. فروشگاه مایکروسافت را از منوی استارت باز کنید، سپس «Amazon Appstore» را جست و جو کنید: Appstore را یافته و انتخاب کنید، سپس روی Get کلیک کنید تا آن را در سیستم خود قرار دهید، باید از چند صفحه تایید عبور کرده و چند دقیقه صبر کنید. در حالی که فناوری‌های مجازی سازی لازم راه اندازی شده اند.

اگر به آنچه در پشت صحنه این جا اتفاق می‌افتد، علاقه‌مند هستید، Appstore آمازون برای ویندوز ۱۱ بر روی پلتفرمی به نام Windows Subsystem for Android (WSA) اجرا می‌شود، این پلتفرم هسته لینوکس را با نسخه ۱۱ پروژه متن باز اندروید (AOSP) ترکیب کرده است، بدون هیچ یک از ریزه کاری‌هایی که گوگل برای دستگاه‌های پیکسل خود ارائه می‌دهد.

سپس می‌توانید پورتال برنامه‌های اندرویدی آمازون را از منوی استارت راه‌اندازی کنید، پورتالی که برای هر کسی که تجربه استفاده از تبلت آمازون فایر را دارد آشنا خواهد بود. شما همچنین باید با یک حساب آمازون وارد شوید، بنابراین اگر یک حساب کاربری ندارید (یا نمی‌خواهید از حساب موجود خود استفاده کنید)، باید در اپ استور ثبت نام کنید.

دسترسی به Appstore آمازون کار سختی نیست: می‌توانید از نوار جست وجو در بالا برای جست وجوی برنامه‌ها و بازی‌های خاص استفاده کرده یا شروع به مرور دسته‌هایی کنید که در حین اسکرول کردن در صفحه فروشگاه ظاهر می‌شوند. برای مشاهده دقیق‌تر برنامه موردنظر، روی تصویر کوچک آن کلیک کنید، سپس برای نصب آن Get و برای راه‌اندازی آن Open را انتخاب کنید.

برنامه‌های اندرویدی که از طریق اپ استور آمازون نصب کرده‌اید، مانند هر برنامه دیگری در منوی استارت نشان داده می‌شوند، لازم نیست هر بار که می‌خواهید برنامه را اجرا کنید، از طریق Appstore برگردید. روند نصب این برنامه‌ها طبق روال معمول خود است.در حال حاضر، انتخاب برنامه بسیار ناچیز است و ممکن است برای یافتن برنامه‌هایی که واقعا مفید هستند، دچار مشکل شوید. برنامه‌هایی که در تبلت‌های Fire در دسترس هستند، از جمله اینستاگرام و دراپ‌باکس، در ویندوز دیده نمی‌شوند، به نظر می‌رسد این موضوع در حال حاضر به وضعیت «پیش‌نمایش» این ویژگی در ویندوز ۱۱ مرتبط است.

 امکان هک ویندوز ۱۱ برای اجرای Google Play وجود دارد، اما این فرآیند پیچیده‌ای است که به دانش برنامه نویسی نیاز دارد و در حال حاضر برای اکثر افراد ارزش آن را ندارد.روی تنظیمات در سمت چپ کلیک کنید، می‌توانید جنبه‌های مختلف تجربه Appstore آمازون را سفارشی کنید. از جمله نحوه مدیریت اعلان‌های دانلود و این که آیا برنامه‌ها می‌توانند به‌طور خودکار به روزرسانی شوند یا خیر. برخی از کنترل‌های اساسی والدین نیز در این جا گنجانده شده اند، اگر نگران کودکانی هستید که به رایانه شخصی شما دسترسی دارند، صورت حساب‌های زیادی را در حساب آمازون خود دریافت می‌کنند.

هنگامی که صحبت از خرید‌های درون برنامه‌ای می‌شود، ارجاع به سکه‌های آمازون را در اپ استور خواهید دید. این سکه‌ها یک ارز مجازی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای خرید برنامه‌ها و آیتم‌های داخل برنامه‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید آن‌ها را به صورت عمده بخرید تا آن‌ها را ارزان‌تر دریافت کنید، گهگاه شاهد ارائه رایگان آن‌ها به عنوان بخشی از تبلیغات خواهید بود. این سکه‌ها تاریخ انقضا ندارند، بنابراین لازم نیست نگران استفاده از آن‌ها قبل از یک تاریخ خاص باشید.

Appstore آمازون در ویندوز ۱۱ در حال حاضر قوی‌ترین برنامه بازی سازی را دارد و چند بازی ساده وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا زمان روز را سپری کنید. از دیگر برنامه‌های قابل توجه می‌توان به فیسبوک مسنجر، پورتال پادکست و اپلیکیشن‌های Audible و Kindle که توسط خود آمازون ارائه می‌شوند، اشاره کرد.شایان ذکر است که گزینه‌های جایگزینی برای راه‌اندازی برنامه‌های تلفن شما بر روی رایانه وجود دارد، چه از طریق اجرای نسخه وب یک برنامه خاص در یک مرورگر چه با استفاده از یکی از برنامه‌های شبیه‌ساز مختلف که در آن جا وجود دارد. نکته این است که برنامه‌های گوشی‌های هوشمند شما لزوما نباید محدود به گوشی باشند. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها