به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۳۶۲۲۹۲
ارتش اوکراین ۴۴۰ تانک متجاوزان روسی را به غنمیت گرفته است

نیمی از تانک‌های ارتش اوکراین از روسیه غنیمت گرفته شده‌اند!

گروه بین‌الملل: کارشناسان نظامی بریتانیا اعلام کردند که ارتش اوکراین در حال حاضر عمدتا از تانک‌ها و خودروهایی استفاده می‌کند که از ارتش متجاوز روسیه به غنیمت گرفته شده است.
نیمی از تانک‌های ارتش اوکراین از روسیه غنیمت گرفته شده‌اند!
به گزارش دویچه‌وله آلمان، طبق تازه‌ترین گزارش وزارت دفاع بریتانیا که روزانه در مورد جنگ اوکراین ارائه می‌شود، بیش از نیمی از تانک‌های نیروهای اوکراینی به زرادخانه روسیه تعلق داشته‌اند. این‌‌ها غنایمی هستند سربازان روس در حین عقب‌نشینی عجولانه خود جا گذاشته‌اند. اوکراین از زمان تهاجم نظامی روسیه به این کشور دست‌کم ۴۴۰ تانک و حدود ۶۵۰ خودروی زرهی را به تصرف درآورده است. خدمه این تانک‌ها نتوانسته‌اند پیش از عقب‌نشینی آنها را منهدم کنند. در گزارش وزارت دفاع بریتانیا به این موضوع هم اشاره شده است که سربازان روس به اندازه کافی آموزش ندیده‌اند و روحیه رزمی ضعیفی دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اخیرا از عقب‌نشینی هزاران سرباز روسی پس از فروریختن خط مقدم، ابتدا در شمال شرق و سپس از ابتدای هفته در جنوب اوکراین خبر داد. زلنسکی عصر پنجشنبه ششم اکتبر در پیام ویدیویی خود گفت نیروهای اوکراینی بیش از ۵۰۰ کیلومتر مربع و ده‌ها شهر را در منطقه خرسون بازپس گرفته‌اند. وزارت دفاع بریتانیا با استناد به اطلاعات نهادهای امنیتی به طور روزانه از روند جنگ اوکراین گزارش می‌دهد تا با اطلاعات نادرست و تبلیغات روسیه در ارتباط با جنگ نیز مقابله کند. 

 وحشت لاوروف به درخواست زلنسکی از ناتو برای حمله پیش‌دستانه اتمی علیه روسیه
وزیر خارجه روسیه در واکنش به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین از ناتو برای انجام حمله پیش‌دستانه اتمی علیه مسکو، گفت کی‌یف خطراتی را در ارتباط با استفاده احتمالی از سلاح‌های کشتار جمعی ایجاد می‌کند. لاوروف همچنین گفت «به ایالات متحده و سایر حامیان اوکراین درباره مداخله بیشتر و بیشتر در وضعیت به عنوان طرف‌های درگیری هشدار می‌دهیم!»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها