به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۳۶۲۳۰۴
نتایج تکمیلی رقابت های لیگ برتر؛

تساوی سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان

تساوی سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان
آخرین دیدار از هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر از ساعت ۲۰ امروز جمعه بین تیم های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
پرسپولیس که صدرنشینی را به استقلال واگذار کرده بود و برای پس گرفتنش به پیروزی و یا تساوی در این دیدار نیاز داشت با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی(۷۸ سروش رفیعی)، میلاد سرلک(۴۶ سینا اسدبیگی)، محمد عمری(۸۵ سیامک نعمتی)، سعید صادقی(۹۱ وحید امیری) و یورگن لوکادیا به میدان رفت.
سپاهان هم با تغییراتی در ترکیب گام در این دیدار گذاشت و امیدوار بود که با شکست دادن پرسپولیس صدر جدول را از آن خود کند. با این حال در نیمه آنچنان که انتظار می رفت جذاب و تماشایی نبود و دو تیم به تعداد انگشتان یک دست هم موقعیت خطرناک ایجاد نکردند.
در دقیقه ۸ این دیدار لوکادیا درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و در یک چرخش مناسب ضربه آرامی را به توپ زد که محمد دانشگر به راحتی توپ را مال خود کرد تا سرخپوشان از رسیدن به گل محروم شوند.
روند کند هر دو تیم و بازی در مرکز زمین تا دقایق پایانی نیمه اول ادامه داشت تا اینکه در پنج دقیقه پایانی این نیمه چند موقعیت ایجاد شد اما بازهم دروازه ها به طور جدی تهدید نشد تا نیمه اول سرد و کسل کننده دو تیم با تساوی بدون گل به پایان برسد.
شروع نیمه دوم با یک خطر جدی روی دروازه پرسپولیس همراه بود و بازیکنان حریف از قلب دفاع سرخپوشان در موقعیت تک به تک گرفتند که بیرانوند در آخرین لحظه مقابل ضربه علی نژاد ایستاد و اجازه نداد دروازه اش باز شود.
این بازی که در اکثر دقایق سرد و کسل کننده دنبال می شد تا دقیقه ۶۸ اتفاق خاصی نداشت اما در این دقیقه ارسال یک کرنر برای پرسپولیس با ضربه سر پورعلی گنجی همراه شد اما پیام نیازمند توپ را دفع کرد و در برگشت مدافع پرسپولیس پشت محوطه جریمه روی مهاجم سپاهان مرتکب خطا شدند که این ضربه هم ثمری برای زردهای اصفهان نداشت. 
در دقیقه ۸۵ سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال رامین رضاییان با ضربه سر داسیلوویرا همرا شد که توپ با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دو تیم که نمایش ضعیف و دور از انتظاری در این دیدار داشتند و بیشتر زیر توپ زدند، با این تساوی صدر جدول را به گل گهر دادند. پرسپولیس هر چند ۱۵ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر از استقلال قرار گرفت اما به خاطر تفاضل گل ضعیف تر نسبت به گل گهر این تیم سیرجانی را صدرنشین کرد. سپاهان هم ۱۳ امتیازی شد.
در ادامه رقابتهای هفته هشتم بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر شامگاه امروز جمعه تیم فوتبال ملوان در انزلی میزبان صنعت نفت آبادان بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم شمالی به پایان رسید. 
ملوان که فصل گذشته از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرده است تا قبل از این دیدار نتوانسته بود به پیروزی برسد در دقیقه ۳۰ توسط سجاد بازگیر از روی نقطه پنالتی به گل رسید و در دقیقه ۶۰ هم محمد مومنی گل دوم را برای تیم انزلی به ثمر رساند. 
در ادامه این تیم صنعت نفت بود که یکی از گل ها را جبران کرد. طالب ریکانی در دقیقه ۸۷ موفق شد برای تیم آبادانی گل بزند. 
با این حال این دیدار با برتری ملوان به پایان رسید تا شاگردان مازیار زارع به نخستین پیروزی خود در فصل جدید لیگ برتر دست پیدا کنند.
در دیگر دیدار برگزار شده هم تیم فوتبال هوادار که در کرمان به مصاف مس رفته بود موفق شد به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کند با سه امتیاز شیرین به تهران برگردد. محمد میری در دقیقه ۸۰ برای تیم هوادار گل زد.
در ادامه رقابتهای هفته هشتم لیگ برتر شامگاه امروز تیم فوتبال مس رفسنجان میزبان تراکتور تبریز بود که موفق شد این تیم را یک بر صفر شکست دهد. شاهین توکلی در دقیقه ۱۶ برای مس گل زد.
تراکتوری ها که در هفته هفتم برابر پرسپولیس به پیروزی رسیده بودند و نخستین شکست این تیم در فصل جاری را در ورزشگاه آزادی رقم زدند، در دیدار برابر مس رفسنجان یک بر صفر باختند تا نوسان این تیم تبریزی همچنان ادامه داشته باشد. 
در یکی دیگر از دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر شامگاه امروز تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی میزبان گل گهر سیرجان بود که در پایان ۵ بر صفر مغلوب این تیم شد. 
امیر شمیم(۲۱)، علی اصغر عاشوری(۶۸)، محمد خدابنده لو(۶۶ و ۶۷) و کی روش استنلی(۹۰) در این دیدار برای شاگردان امیر قلعه نویی گل زدند. 
گل گهر که یکی از مدعیان بالانشین لیگ برتر در این فصل است، با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان ۱۵ امتیازی شد و هم امتیاز با استقلال به خاطر تفاضل گل گهر صدرنشین شد. 
البته امیر قلعه نویی برای تعیین تکلیف صدرنشینی تیمش باید منتظر باید دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس باشد که نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. 
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها