به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۶۲۳۳۲

تامین اجتماعی بیمارستان‌های خود را تجهیز کند

تامین اجتماعی بیمارستان‌های خود را تجهیز کند
گروه اقتصادی: یک فعال کارگری گفت: تنها یک شب حضور بیمار در بیمارستان‌های بخش خصوصی بدون مراجعه پزشک چیزی حدود سه میلیون تومان برای بیمار خرج برمی‌دارد، که پرداختِ این هزینه از توانِ یک کارگر و بازنشسته خارج است.به گزارش  ایلنا، عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، در انتقاد از عملکرد تامین اجتماعی در ارائه‌ی خدمات درمان گفت: بر اساس قانون الزام صفر تا صد درمان بیمه شدگان باید رایگان باشد اما نه تنها رایگان نیست بلکه بیمه شده هزینه‌ی بیمه تکمیلی می‌پردازد اما نمی‌تواند از خدماتِ متناسب با هزینه‌ای که می‌دهد استفاده کند. 

کریمی می‌گوید: تأمین اجتماعی باید بیمارستان‌های خود را تجهیز کند و تمام خدمات مربوط به بیمه‌‍شدگان را ارائه دهد. در واقع باید اجبارِ رجوع به بیمارستان‌های بخش خصوصی را از روی  بیمه شده‌ی تامین اجتماعی کم کرد. 
این فعال کارگری می‌گوید: خیلی از بیمه شدگان مجبورند برای گرفتنِ خدماتِ پزشکی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند و مبالغ بسیاری پرداخت کنند و بعد تنها بخشی از این مبالغ را دریافت می‌کنند. تنها یک شب حضور بیمار در بیمارستان‌های بخش خصوصی بدون مراجعه پزشک چیزی حدود سه میلیون تومان برای بیمار خرج بر می‌دارد، که پرداختِ این هزینه از توانِ یک کارگر و بازنشسته خارج است. 

کریمی در انتقاد از بیمه تکمیلیِ آتیه‌سازان حافظ می‌گوید: اگر قرار است با بیمه تکمیلی قرارداد ببندیم باید بیمه‌ای را انتخاب کنیم که واقعا باری از روی دوش بازنشسته بردارد. بیمه آتیه‌سازان حافط از پس تعهداتِ خود برنیامده و هیچ نظارتی هم بر آن نیست. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین می‌گوید: از کانون عالی می‌خواهیم که عملکرد این بیمه را بررسی و نظراتِ شهرستان‌های مختلف را بررسی کنند و در نهایت اگر قرار است همچنان بیمه تکمیلی ادامه داشته باشد مناقصه‌ای عادلانه برگزار شود و در نهایت بیمه‌ای که بیش از همه به نفع بازنشستگان است انتخاب شود. وی تاکید می‌کند: ما از بیمه آتیه‌سازان حافظ رضایت نداریم. ضمن اینکه همانطور که گفتم براساس قانون الزام صفر تا صد خدمات درمانی باید رایگان باشد نه اینکه کارگر و بازنشسته مجبور شود برای بر آمدن از پسِ هزینه‌های سنگینِ درمان از بیمه تکمیلی استفاده کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها