به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۶۲۳۶۳

تحریم‌های كانادا علیه سپاه پاسداران

تحریم‌های كانادا علیه سپاه پاسداران
گروه بین الملل:  نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد در ارتباط با ورود مقام‌های جمهوری اسلامی به این کشور به یک سخت‌گیری کم‌سابقه دست خواهد زد و از این پس، ۵۰ درصد اعضای ارشد، درجه‌داران عالی‌رتبه و افسران سپاه پاسداران که شامل حدود ۱۰ هزار نفر می‌شود، اجازه نخواهند داشت وارد کانادا شوند.
جاستین ترودو گفت: ما فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحت سخت‌گیرانه‌ترین بخش قوانین مهاجرت و پناهندگی قرار می‌دهیم. ترودو گفت این سخت‌گیرانه‌ترین مجازاتی است که در قوانین کانادا وجود دارد و تاکنون تنها برای موارد بسیار جدی «جنایت علیه بشریت» و «نسل‌کشی» چون فجایع روی داده در بوسنی و هرزگوین و روآندا مورد استفاده قرار گرفته بود.
نخست‌وزیر کانادا می‌گوید ممنوع‌الورود شدن حدود ۱۰ هزار افسر و درجه‌دار عالی‌رتبه سپاه پاسداران به خاک کانادا دایمی و برای همیشه خواهد بود.
نخست‌وزیر کانادا افزود که علاوه بر این ممنوعیت‌ها، سطح تحریم‌های این کشور نیز علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش خواهد یافت.
 ترودو تاکید کرد که وضع چنین تحریم‌هایی تاکنون در تاریخ کانادا به لحاظ بستر قانونی غیرممکن بوده است و تنها پس از آن ممکن شده که در سال ۲۰۱۷ پارلمان این کشور قانون تحریم به علت نقض حقوق بشر را تصویب کرد.نخست‌وزیر کانادا یکی از علل وضع این تحریم‌ها را حمایت و حفاظت از جامعه ایرانی-کانادایی این کشور دانست.

 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها