به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۶۲۳۶۷

توییتر آب پاکی را روی دست ایلان ماسک ریخت؟

توییتر آب پاکی را روی دست ایلان ماسک ریخت؟
گروه فناوری: داستان کشمکش توییتر و ایلان ماسک همچنان ادامه دارد. مدیرعامل تسلا چند روز پیش در نامه‌ای اعلام کرده بود که بالاخره قصد دارد این معامله را کامل کند. ولی حالا توییتر به دادگاه کیفری ایالت دلاور اعلام کرده که وعده ماسک قابل اطمینان نیست.

توییتر در یادداشتی به دادگاه علیه اظهاریه جدید ماسک نوشت: «مدعی علیه حالا در آستانه دادگاه اعلام کرده که بالاخره می‌خواهد معامله را تکمیل کند. آن‌ها می‌گویند ‘به ما اعتماد کنید، این بار راست می‌گوییم’ و درخواست کرده‌اند که در دادگاه حاضر نشوند.» از طرف دیگر، آن‌ها خواستار زمانی نامحدود برای تکمیل قرارداد شده‌اند. توییتر می‌گوید این درخواست صرفا به منظور ایجاد تاخیر و فریب‌کاری‌های بیشتر است.

اگرچه ماسک گفته تامین پول از محل استقراض برای تکمیل قرارداد در راه است، اما توییتر می‌گوید در این ادعا یک مشکل وجود دارد: «همین امروز صبح نماینده یکی از بانک‌ها شهادت داد که آقای ماسک هنوز از آن‌ها درخواست پول نکرده و حتی نگفته که می‌خواهد معامله را کامل کند، چه برسد به این که زمان‌بندی خاصی را مشخص کرده باشد.»


قاضی «کاتلین مک‌کورمیک» دیروز به درخواست ماسک پاسخ مثبت داد تا دادگاه طبق برنامه در تاریخ 25 مهر برگزار نشود. با این حال، به نظر می‌رسد که او نگرانی‌های توییتر را هم در نظر گرفته، چون به ماسک برای تکمیل قرارداد زمان نامحدود نداده است. اگر مدیرعامل تسلا تا تاریخ 6 آبان این معامله را تکمیل نکند، دادگاه در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

توییتر معتقد است که اگر ماسک واقعا می‌خواست این قرارداد را به سرانجام برساند، می‌توانست مدت‌ها پیش این کار را انجام دهد. این شرکت باور دارد که حکم قاضی مک‌کورمیک صرفا به او اجازه می‌دهد تا روش‌های جدیدی برای فرار از معامله پیدا کند.توییتر می‌گوید ماسک همین حالا هم هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای عدم تکمیل قرارداد تا تاریخ مقرر قبلی ارائه نکرده است. این شرکت در پایان کار خواستار برگزاری دادگاه در همان تاریخ 25 مهر شده و می‌گوید اگر ماسک نمی‌خواهد به دادگاه برود می‌تواند قرارداد را تا هفته آینده تکمیل کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها