به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۳۶۲۴۷۳

آرسنال و لیورپول؛ قهرمانی‌های دیرهنگام!

گروه ورزشی: نبرد لیورپول و آرسنال بیش از هر چیزی جنگ ثانیه‌هاست.
آرسنال و لیورپول؛ قهرمانی‌های دیرهنگام!
قبل از هفته پایانی فصل قبل مدام این نکته که «در تاریخ لیگ برتر انگلیس هیچ صدرنشینی در هفته آخر جایگاهش را از دست نداده» مورد اشاره قرار می‌گرفت اما آخرین بار چه زمانی این اتفاق رخ داد؟ بله، در نبرد حاضران در جدال بزرگ یکشنبه بزرگ لیگ برتر یعنی آرسنال و لیورپول!
در فصل 1989-1988، لیورپول برای هجدهمین قهرمانی در لیگ به یک تساوی و حتی شکست با حداقل اختلاف نیاز داشت اما آرسنال به عنوان تیم دوم جدول در روزگار 2 امتیازی بودن پیروزی‌ها باید با حداقل 2 گل به برتری می‌رسید. حتی وقتی آرسنال گل اول را زد، کسی قهرمانی لیورپول را در خطر نمی‌دید اما مایکل توماس در وقت‌های تلف شده نیمه دوم دروازه گل دوم را وارد دروازه گروبلار کرد و لیورپول در ثانیه‌های پایانی هفته آخر صدر و جام را از دست داد. هر چند قهرمانی هجدهم فصل بعد و 3 هفته قبل از پایان رقم خورد اما لیورپول برای تکرار قهرمانی، 11 هزار روز و  9 روز یعنی 30 سال و 3 دهه انتظار کشید. در تمام مدت این انتظار طولانی اما سنت گلزنی در دقایق پایانی بین لیورپول و آرسنال حفظ شد.
دیرهنگام‌ترین گل تاریخ لیگ برتر 
نبرد هفته سی و دوم لیورپول و آرسنال در فصل 2011-2010 به تاریخ پیوست. لیورپول طبق معمول آن روزها امیدی به قهرمانی نداشت اما آرسنال در کورس قهرمانی با منچستریونایتد بود. بازی تا شروع وقت‌های تلف شده نیمه دوم بدون گل و نه‌چندان پرحادثه سپری شد اما در روزگاری که VAR  نبود و وقت‌های تلف شده تا این اندازه زیاد نمی‌شد، داور حدود 10 دقیقه وقت تلف شده لحاظ کرد. آرسنال در نهایت ناباوری با پنالتی دقیقه 98 فن‌پرسی، امارات را منفجر کرد. آرسنال 3 امتیاز را در جیب داشت اما پنالتی کویت در دوازدهمین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی را به تساوی کشاند. این گل، هنوز دیرهنگام‌ترین گل تاریخ لیگ برتر انگلیس نام دارد؛ گلی که آرسنال را از قهرمانی دور کرد و لطف لیورپول به قهرمانی نوزدهم منچستریونایتد و پیشی گرفتن این تیم از قرمزها در صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های لیگ انجامید!
باز هم وقت‌های تلف شده 
نبرد هفته هفدهم فصل 2015-2014 لیگ برتر بین آرسنال و لیورپول هم یک گل دیرهنگام داشت. آرسنال در لندن می‌رفت تا برتری 2 بر یک را جشن بگیرد اما مارتین اسکرتل در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم با یک ضربه سر کاخ آمال لندنی‌ها را فرو ریخت و یک تساوی را از آن لیورپول کرد.
نبردی برای گل‌های دیرهنگام
به هرحال با این سابقه و تفاصیل، هیچ رقابتی در تاریخ لیگ برتر به اندازه نبرد آرسنال و لیورپول گل وقت‌های تلف شده نیمه دوم نداشته و آخرین بار هم در این نبرد، نام تیم قهرمان لیگ در هفته آخر عوض شد. پس می‌توانید با این دید از بازی یکشنبه 2 تیم لذت بیش‌تری ببرید؛ بخصوص حالا که بعد از سال‌ها، آرسنال در جدول، دست بالا را دارد!
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها