به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۳۶۲۶۳۸

بلاتکلیفی‌‌۱۵ساله‌در ساخت‌پروژه پتروشیمی‌اردبیل

بلاتکلیفی‌‌۱۵ساله‌در ساخت‌پروژه پتروشیمی‌اردبیل
گروه اقتصادی: پروژه ساخت پتروشیمی اردبیل بعد از گذشت ۱۵ سال همچنان بلاتکلیف است.منابع محلی در شهرستانهای «نمین» استان اردبیل در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه بلاتکلیفی پروژه ساخت پترشیمی اردبیل خبر دادند.

این منابع محلی گفتند: حدود ۱۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه ساخت پتروشیمی اردبیل در ابتدای جاده اردبیل به  خلخال می‌گذرد اما هنوز کار به اتمام نرسیده و تلاش‌ها برای ادامه ساخت آن بی‌نتیجه مانده است.
آن‌ها با بیان اینکه تا امروز مسئولان امر و مقامات مختلف بارها وعده‌ی اتمام پروژه را داده‌اند، گفتند: این وعده‌ها تا امروز به جایی نرسیده و عملی نشده است؛ در حال حاضر از پروژه چند سوله خالی ساخته شده اما خبری از ادامه کار نیست.

به گفته آن‌ها؛ مهمترین مشکل حال حاضر که برخی مسئولان مطرح کرده‌اند؛ نداشتن توجیه اقتصادی برای ادامه کار است و در عین حال بارها موضوع کمبود اعتبارات مالی نیز مطرح شده اما مردم امیدوارند با نهایی شدن تامین اعتبار این پروژه، انتظار ۱۵ساله مردم شهرستان‌های «نمین» و مردم شهرستانهای نیر و سرعین ختم به خیر شود.

آن‌ها درباره غیراقتصادی بودن این پروژه عظیم عمرانی گفتند: عمده‌ترین دلیل غیر اقتصادی بودن این پروژه که برخی کارشناسان عنوان می‌کنند تامین آب و گاز آن است. این پروژه سالانه نیاز به ۱۲میلیون متر مکعب آب و روزانه ۵.۵ میلیون متر مکعب گاز دارد که تامین آن به راحتی در منطقه مقدور نیست و این شرایط باعث شده این طرح به زعم آن‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد.اهالی شهرستان «نمین» خواستار آن هستند که تکلیف این پروژه که قرار بود زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم حدود ۲۵۰۰ جوان جویای کار و تحصیلکرده در منظقه را فراهم کند، مشخص شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها