به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۳۶۲۷۳۰

اندازه گیری کلسترول خون از طریق گوشی هوشمند

اندازه گیری کلسترول خون از طریق گوشی هوشمند
گروه علمی:دانشمندان اولین آزمایش برای اندازه گیری کلسترول خون از طریق یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند را ایجاد کردند.محققان انگلیسی اولین سیستم هوشمند برای آزمایش کلسترول خون از طریق گوشی هوشمند را ایجاد کردند که بر اساس هوش مصنوعی تنها در ۶ دقیقه نتیجه آن مشخص می‌شود.
 
این فناوری جدید مزیت ویژه‌ای دارد که افراد خودشان می‌توانند از خود آزمایش گرفته و بدون خروج از خانه از طریق یک برنامه کاربردی روی تلفن خود به نتیجه برسند.این آزمایش به گونه‌ای است که با استفاده از لانست و پیپت مقداری خون از انگشت خود می‌گیرید، سپس یک قطره خون را در دستگاه آزمایش جریان افقی (LFT) قرار می‌دهید.

متعاقباً، نرم افزار کاربردی، نتیجه را دیجیتالی می‌کند و سپس به سرور‌های اینترنتی شرکت متصل می‌شود و نتیجه را در عرض چند ثانیه ارائه می‌دهد که این اتفاق گامی مهم و پیشرفته برای کنار گذاشتن کامل آنالیز‌های آزمایشگاهی است.این امر پس از آن اتفاق می‌افتد که بیش از ۷۰ درصد از بزرگسالان بالای ۵۵ سال هرگز کلسترول خود را آزمایش نکرده اند، هرچند نزدیک به ۸۰ درصد مردم به خوبی می‌دانند که کلسترول بالا می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود.

قابل ذکر است که کلسترول بالا در خون هیچ علامت و نشانه‌ای ایجاد نمی‌کند. موسسه ملی قلب، ریه و خون انگلیس توضیح داده است که اولین آزمایش کلسترول باید بین سنین ۹ تا ۱۱ سالگی انجام شود و سپس هر پنج سال یکبار تکرار شود و افراد بالای ۶۵ سال باید هر سال تحت آزمایش کلسترول قرار گیرند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها