به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۳۶۲۷۴۲

آرسنال 3-2 لیورپول: توپچی‌ها قهرمانی می‌خواهند

گروه ورزشی: آرسنال نهمین بازی خود در لیگ برتر را با یک پیروزی باارزش مقابل لیورپول به پایان رساند تا بعد از یک روز دور ماندن از صدر جدول، دوباره به صدر برگردد.
آرسنال 3-2 لیورپول: توپچی‌ها قهرمانی می‌خواهند
آرسنالی‌ها که دیروز موقتا صدر جدول را به منچسترسیتی واگذار کرده بودند امروز در خانه‌شان، ورزشگاه امیریتس، مقابل یک حریف سنتی، لیورپول، قرار گرفتند تا برای بازپس گرفتن صدر از سیتی تلاش کنند.
هنوز شصت ثانیه از شروع مسابقه نگذشته بود که آرسنالی‌ها به گل رسیدند. لیورپول توپ را در میانه میدان از دست داد و بلافاصله مجازات شد. پاس عالی مارتین اودگارد به گابریل مارتینلی رسید تا او توپ را از آلیسون عبور داده و شروعی رویایی برای توپچی‌ها رقم بزند. این گل توسط VAR به شک آفساید بودن بررسی شد ولی در نهایت پابرجا ماند.


در دقیقه 14 ژوتا در محوطه جریمه آرسنال قصد داشت توپ را از بالای سر گابریل عبور دهد که توپ با دستهای بالا آمده او برخورد کرد. درحالی‌که لیورپولی‌ها و کادر فنی‌شان به شدت به داور معترض بوده و معتقد بودند باید یک پنالتی به سود آنها اعلام شود ولی حتی بررسی VAR هم نتوانست نظر داور را تغییر دهد.

در دقیقه 34 لیورپول موفق شد به بازی برگردد. لوئیس دیاز از سمت راست سانتری روی دروازه ارسال کرد و داروین نونیز آن را از رمزدیل عبور داد تا کار به تساوی کشیده شود.


در دقیقه 41 لوئیس دیاز بعد از برخورد با توماس پارتی آسیب دید و یورگن کلوپ مجبور شد او را تعویض کرده و فیرمینو را وارد میدان کند.
درحالی‌که به نظر می‌رسید نیمه اول با تساوی 1-1 در حال پایان است آرسنالی‌ها در آخرین ثانیه‌های وقتهای اضافه این نیمه به گل رسیدند. لیورپول که صاحب یک ضربه آزاد شده بود نتوانست از آن نتیجه‌ای بگیرد و در بازگشت پاس عالی مارتینلی به بوکایو ساکا رسید تا آرسنال در بهترین زمان ممکن به گل برسد. نیمه اول با برتری 2-1 توپچی‌ها به پایان رسید.

 

در شروع نیمه دوم شوت اودگارد که در چارچوب بود توسط آلیسون دفع شد اما سه دقیقه بعد در دقیقه 53 لیورپول بار دیگر کار را به تساوی کشاند. فیرمینو که در اواخر نیمه اول بعد از مصدومیت دیاز وارد زمین شده بود برای تیمش گلزنی کرد. ستاره برزیلی پاس بلند ژوتا را دریافت کرده و با عبور از رمزدیل دروازه توپچی‌ها را باز کرد.


در دقیقه 64 آرسنالی‌ها فرصت بزرگی برای گلزنی داشتند. سانتر تومیاسو از سمت چپ از همه عبور کرد و در تیر دو به ساکا رسید. توپ او به اودگارد رسید تا با یک ضربه کار را تمام کند اما لیورپولی‌ها با حرکتی آکروباتیک از روی خط دروازه توپ را برگرداندند. البته داور در ادامه خطای هند ساکا را اعلام کرد.
در دقیقه 74 آرسنالی‌ها موفق شدند برای سومین بار از حریف پیش بیفتند. آرسنالی‌ها که مدتی بود حملاتی سنگین روی دروازه حریف سازمان داده بودند بالاخره به نتیجه رسیدند. دو شوت پیاپی ساکا و گابریل ژسوس توسط آلیسون دفع شد و مارتینلی هم شوت دیگری شلیک کرد که توسط مدافع لیورپول برگردانده شد اما در برگشت ژسوس که سعی داشت خودش را به توپ برساند توسط ژوتا متوقف شد تا داور در سوت خود دمیده و نقطه پنالتی را نشان بدهد. بوکایو ساکا پشت توپ ایستاد و با اینکه آلیسون جهت شوت او را درست تشخیص داد اما نتوانست مانع از گل شدن توپ بشود. آرسنال با نتیجه 3-2 از لیورپول پیش افتاد.
 
 


بازی در نهایت با پیروزی 3-2 آرسنالی‌ها به پایان رسید تا توپچی‌ها با 24 امتیاز از 9 بازی به صدر جدول برگردند. سیتی با 23 امتیاز در رتبه دوم جدول ایستاده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها