به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۶۲۸۸۷

قیمت عسل گون اصل طبیعی کوهی نجم و نحوه خرید

گروه کسب و کار: قیمت عسل گون بسته به برخی پارامترهای متغیر می‌باشد. کیفیت و میزان خلوص از جمله بهترین عواملی هستند که باعث تغییر در قیمت این محصول می‌شوند.
قیمت عسل گون اصل طبیعی کوهی نجم و نحوه خرید
 عسل گون و خواص بی‌شمار آن
خواص و فواید عسل بر کسی پوشیده نیست. این ماده‌ی غذایی مقوی خود نیز به چند دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود. یکی از این محصولات عسل گون می‌باشد که خواص دارویی و درمانی آن به مراتب از سایر عسل‌ها بیشتر است. عسل گون در درمان بسیاری از بیماری‌ها بسیار موثر است. یکی از شاخصه‌های بارز این محصول ساکارز بسیار پایین آن می‌باشد. تنها مشکلی که همیشه خریداران را دچار سردرگمی می‌کند قیمت عسل گون است که از نرخ ثابتی برخوردار نیست. از این رو مصرف آن برای افرادی که از قندخون رنج می‌برند توصیه می‌شود. عسل گون می‌توان جایگزین بسیار مناسبی برای سایر شیرین کننده‌ها باشد. از این رو مصرف عسل گون برای تمامی افراد مناسب بوده و موجب افزایش سلامتی آنها می‌گردد.
 
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 
برخی از افراد در این تصور به سر می‌برند که هرچه قیمت عسل طبیعی گون بیشتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است. از سوی دیگر عسل‌هایی که از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند را غیر طبیعی می‌دانند. این ذهنیت، راهکار درست و منطقی برای شناخت عسل طبیعی و با کیفیت نیست. بسیاری از فروشندگان از این روش برای فروش محصولات بی‌کیفیت با قیمت‌های بسیار بالا استفاده می‌کنند و اقدام به گران فروشی می‌نمایند. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم عوامل موثر بر قیمت عسل گون طبیعی و تغذیه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم.

حجم عمده‌ی عسل‌های تولیدی در تمام کشور را نوع تغذیه‌ای تشکیل می‌دهد.
 
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 
خصوصیات گیاه گون
عسل گون یکی از با کیفیت‌ترین و منحصر به فردترین محصولات زنبور عسل محسوب می‌شود. این نوع عسل با جمع آوری شهد از گیاهان گون توسط زنبور عسل تولید می‌گردد. گیاه گون به صورت بوته‌ای و به طور وحشی در مناطق کوهستانی روییده می‌شود. میزان ارتفاع این گیاه به طور معمول از 75 سانتی متر تجاوز نمی‌کند. گل‌های این گیاه به رنگ‌های صورتی، قرمز، آبی و بنفش در می‌آیند و از خواص دارویی بسیار زیادی برخوردار می‌باشند.


عسل گون در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.
 
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 
عوامل موثر در قیمت عسل گون
•    تعیین قیمت عسل گون به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. این فاکتورها می‌توانند عواملی چون طبیعی یا تغذیه‌ای بودن عسل، منطقه برداشت، خلوص و کیفیت محصول و... باشند.
•    حجم خرید: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت عسل گون میزان و حجم خرید است. به عنوان مثال قیمت خرید عسل گون به صورت عمده از زنبوردار در مقایسه با خرید به صورت خرده بسیار مناسب‌تر تمام می‌شود. بیشتر زنبورداران ترجیح می‌دهند که محصول خود را به صورت عمده به فروش برسانند تا بازگشت سرمایه داشته باشند.
•    نوع عسل، تغذیه‌ای یا طبیعی: حجم عمده‌ی عسل‌های تولیدی در تمام کشور را نوع تغذیه‌ای تشکیل می‌دهد. این بدان معنا است که زنبورهای عسل از مواد غذایی قندی چون آب‌شکر به جای عسل تغذیه می‌نمایند. دلیل این کار افزایش بارگیری کندو و قوی‌تر نمودن کلنی زنبور است. به طور معمول قیمت عسل گون تغذیه‌ای نصف عسل گون طبیعی است. اما حجم بالای تولید نوع تغذیه‌ای برای زنبوردار از توجیه اقتصادی بالاتری برخوردار است.
•    کیفیت عسل گون: یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت عسل گون، کیفیت محصول می‌باشد. میزان کیفیت عسل فقط با انجام آزمایشات تخصصی امکانپذیر است.
•    طعم عسل گون: مزه‌ی عسل گون نیز در قیمت‌گذاری آن تاثیرگذار است. یک عسل مرغوب می‌تواند از نتایج آزمایشگاهی بسیار مطلوبی برخوردار باشد، اما طعم و مزه‌ی خوبی نداشته باشد. از این رو نمی‌تواند رضایت مشتری را به طور کامل جلب کند. همین موضوع موجب کاهش قیمت محصول می‌شود. به عنوان مثال قیمت عسل گون با طعم بهتر می‌تواند از عسل گون طبیعی‌تر فراتر رود.
•    منطقه برداشت: این فاکتور راه و روش نادرستی برای قیمت‌گذاری محصول به شمار می‌رود، اما در تعیین قیمت عسل گون تاثیرگذار است. طبیعی است زنبورداری که برای تولید محصول با کیفیت کندوهای خود را به محل‌های بکرتر منتقل می‌کند، قیمت عسل گون خود را افزایش می‌دهد. عسل گونی که در مناطق بکر و غیر سمی به دست آید به طبع ارگانیک‌تر است و از قیمت بیشتری برخوردار می‌گردد.

مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980


•    بسته‌بندی عسل: نوع بسته‌بندی همیشه یکی از مهم‌ترین عامل در افزایش قیمت عسل گون بوده است. برخی از فروشندگان برای صرف هزینه‌ی کمتر برای بسته‌بندی از ظروف پلاستیکی بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که در طعم عسل تاثیر گذار است. هرچند این مسئله ناچیز به نظر برسد، اما قابل چشم پوشی نیست. قطعا قیمت عسل گونی که در ظروف شیشه‌ای باکیفیت به فروش می‌رسد به مراتب بیشتر است.


مزه‌ی عسل گون نیز در قیمت‌گذاری آن تاثیرگذار است.
 
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 
جمع بندی
عسل گون یکی از با کیفیت‌ترین ارقام عسل می‌باشد و سهم عمده‌ای از سرانه‌ی مصرف عسل را نیز به خود اختصاص داده است. زنبورها این نوع عسل را بیشتر با مصرف شهد حاصل از گیاه گون و نیز برخی از گونه‌های گیاهی دیگر تولید می‌کنند. از آنجایی که بخش عمده‌ی شهد مورد استفاده در تولید این نوع عسل از گیاه گون به دست می‌آید، این محصول به عسل گون شهرت پیدا کرده است. قیمت این نوع عسل بسته به برخی پارامترها متغیر می‌باشد. کیفیت و میزان خلوص از جمله بهترین عواملی هستند که باعث تغییر قیمت عسل گون می‌شوند. به هنگام خرید عسل حتما به فاکتورهایی چون رنگ، شفافیت و طعم آن توجه نمایید. این امر به شما کمک خواهد کرد که عسل گون مرغوب‌تری تهیه نمایید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها