کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حضور اون در رزمایش یگان اتمی کره شمالی

18 مهر 1401 ساعت 14:38


گروه بین الملل: یگان اتمی تاکتیکی ارتش کره شمالی یک رزمایش ۱۰ روزه برگزار کرده است.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی رزمایش یگان اتمی تاکتیکی این کشور را از ۲۵ سپتامبر تا ۹ اکتبر (۷ تا ۱۷ مهر) نظارت و هدایت کرد.
رهبر کره شمالی گفته است که عملیات نظامی این کشور را در آینده تقویت می‌کند و نیازی به گفتگو با دشمنان این کشور نیست.
بر اساس این گزارش، موشک بالستیک میان برد کره شمالی که به تازگی شلیک شد و از فراز ژاپن گذشت، موشکی است که به تازگی ساخته شده و هدف شلیک این موشک، دادن هشدار قوی‌تر و واضح‌تر به دشمنان این کشور بوده است.
پیش‌تر کره شمالی اعلام کرده بود که آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور در چارچوب بازدارندگی و دفاع از خود در برابر تهدید‌های مستقیم نظامی آمریکا صورت گرفته است.
کره شمالی طی یک هفته اخیر بار‌ها موشک بالستیک به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.
در همین رابطه آمریکا در هراس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی و به رغم کارآیی نبودن ابزار‌های فشار علیه این کشور، تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.
پیونگ یانگ می‌گوید آزمایش‌های موشکی این کشور اقدامی متقابل و در پاسخ به رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی صورت گرفته است.
به استناد گزارش‌های خبری اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وعده داده است که توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش را شتاب می‌دهد و آن‌ها را به گونه‌ای آماده می‌کند تا در هر زمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

 اون تمایلی به مذاکره با آمریکا یا کره‌جنوبی ندارد
رسانه دولتی کره‌شمالی ا گزارش داد، رهبر پیونگ‌یانگ هیچ تمایلی به برگزاری مذاکرات با ایالات متحده یا کره‌جنوبی ندارد و این کشورها را به عنوان دشمن توصیف می‌کند.
 «کیم جونگ اون» هشدار داد: اقدامات مستمر، عمدی و غیرمسئولانه در راستای تشدید تنش‌ها از سوی ایالات متحده و رژیم کره‌جنوبی تنها واکنش شدیدتر پیونگ‌یانگ را به همراه خواهد داشت. کره‌شمالی از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.
در گزارش این رسانه دولتی کره‌شمالی آمده است: رفیق محترم و ارجمند، کیم جونگ اون گفت که دشمنان همچنان در مورد گفت‌وگو و مذاکره صحبت می‌کنند، در حالی که تهدیدات نظامی علیه ما به وجود می‌آورند. او گفت ما هیچ قصدی برای گفت‌وگو با دشمنان نداریم و لزومی هم به انجام این کار وجود ندارد.
کیم جونگ اون گفت که کشورش بیش از همه باید سیگنال روشنی را به دشمنانی که اوضاع را در این منطقه تشدید می‌کنند، ارسال کند.
به گزارش کی‌سی‌ان‌ای، رهبر کره‌شمالی افزود: ما از نزدیک وضعیت بی‌ثبات امنیتی در شبه جزیره کره و تمامی تحرکات نظامی دشمنان را که نمی‌توان نادیده گرفت، رصد خواهیم کرد و در صورت لزوم تمام اقدامات متقابل نظامی را به شدت انجام خواهیم داد.
او همچنین با اطمینان گفت که نیروهای رزمی هسته‌ای کره‌شمالی قوی‌ترین موضع واکنش هسته‌ای خود را حفظ خواهند کرد، در حالی که به خوبی از وظیفه مهم خود در "دفاع از کرامت، حاکمیت و حق موجودیت این کشور" آگاه هستند.
پیونگ‌یانگ "مانورهای پرتاب موشک بالستیک را تحت شبیه‌سازی بارگیری کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی" به منظور بررسی و ارزیابی "قابلیت بازدارندگی جنگ و ضد حمله هسته‌ای" در پاسخ به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی برگزار کرد.
کره‌شمالی همچنین  تمرینات شلیک مستقیم با توپخانه و هوانوردی دوربرد برگزار کرد. پیونگ‌یانگ مانورهای حمله هوایی در مقیاس بزرگ را با شرکت بیش از ۱۵۰ هواپیمای جنگی برگزار کرد.
کیم جونگ اون قول داد نیروی هسته‌ای کره‌شمالی را تقویت کند. کی‌سی‌ان‌ای افزود، این آزمایش‌ها، حمله به تأسیسات فرماندهی نظامی، بنادر اصلی و فرودگاه‌های کره‌جنوبی را شبیه‌سازی کردند.
در این گزارش آمده است: اثربخشی و قابلیت رزمی عملی نیروی رزمی هسته‌ای ما به ‌طور کامل نشان داده شد و کاملاً آماده است تا اهداف را در هر زمان و از هر مکانی هدف قرار دهد و نابود کند. با وجود اینکه دشمن همچنان درباره گفت‌وگو و مذاکره صحبت می‌کند، اما ما نه چیزی برای گفت‌وگو داریم و نه نیازی به انجام آن احساس می‌کنیم. حزب حاکم کارگران کره‌شمالی تصمیم گرفت این رزمایش‌ها را به عنوان پاسخی اجتناب‌ناپذیر به بسیج مقیاس وسیع نیروهای دریایی آمریکا و کره‌جنوبی، از جمله حضور یک ناو هواپیمابر و یک زیردریایی هسته‌ای، برگزار کند.
پیشتر مقامات کره‌جنوبی اعلام کردند که کره شمالی  دو موشک بالستیک شلیک کرد که هفتمین پرتاب از این نوع در دو هفته اخیر بوده است. سئول معتقد است که افزایش پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی می‌تواند نشان‌دهنده احتمال از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای این کشور باشد که از سال ۲۰۱۷ متوقف شده بود.
کره‌شمالی که آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را برخلاف تحریم‌های سازمان ملل انجام داده، روز شنبه اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدیدات مستقیم نظامی آمریکا بوده و به امنیت همسایگان آسیبی وارد نکرده است.
سخنگوی اداره هوانوردی کره‌شمالی به رسانه‌ دولتی این کشور گفت که «آزمایش‌های موشکی ما یک اقدام عادی و برنامه‌ریزی شده برای دفاع از خود برای محافظت از امنیت و صلح منطقه‌ای کشورمان در برابر تهدیدات مستقیم نظامی آمریکا است.»
کره‌جنوبی و ایالات متحده روز جمعه رزمایش مشترک دریایی را برگزار کردند. پیش از آن سئول جت‌های جنگنده خود را در واکنش به اقدامات کره‌شمالی به پرواز درآورد. ایالات متحده همچنین روز جمعه در واکنش به شلیک موشک‌های اخیر کره‌شمالی، تحریم‌های جدیدی را اعلام کرد.


کد مطلب: 362892

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/362892/حضور-اون-رزمایش-یگان-اتمی-کره-شمالی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir