به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۳۶۲۹۰۰

ریکاوری در دمای منفی ۲۰۰ درجه!

گروه ورزشی: صدرنشین جدید لیگ برتر در شرایطی خاص برای بازیهای بعدی‌اش آماده می‌شود.
ریکاوری در دمای منفی ۲۰۰ درجه!
گل گهر که به لطف برد پرگل مقابل نفت مسجدسلیمان و توقف استقلال و پرسپولیس مقابل فولاد و سپاهان، به صدر جدول رسیده است، یکی از باشگاه‌هایی است که از امکانات مرکز پزشکی ایفمارک برای ریکاوری بازیکنانش استفاده می‌کند.
یکی از امکانات ویژه مرکز ایفمارک که سوژه این گزارش شده، دستگاه کرایوتراپی است. کرایوتراپی جهت کمک به ورزشکاران، بازیابی آنها بعد از بازی و تمرین استفاده می‌شود. تیم‌ها جهت تسریع روند بهبودی و کاهش اثرات ضربات وارده هرچند کوچک و درد و همچنین جهت سفت شدن ماهیچه، کرایوتراپی را مورد استفاده قرار می‌دهند. بازیکنان حداقل ۳ دقیقه باید داخل محفظه قرار بگیرند؛ دستگاه دما را به کمتر از ۱۳۰- تا ۱۹۰- سانتی گراد می‌رساند و نتیجه مواجهه کوتاه‌مدت با سرمای شدید، کمک به خواب و تنظیم ساعت بدن بازیکنان، کاهش درد و التهاب و بهبود وضعیت بدن است. این درمان موجب افزایش جریان خون و انتقال اکسیژن به محل آسیب دیده می‌شود و سرعت بهبودی بافت آسیب‌دیده را افزایش می‌دهد.
ریکاوری در دمای منفی 200 درجه!
ریکاوری در دمای منفی 200 درجه!
ریکاوری در دمای منفی 200 درجه!
ریکاوری در دمای منفی 200 درجه!
 نفراتی مثل محسن فروزان، مرتضی تبریزی، کی‌روش استنلی و مهدی تیکدری جزو بازیکنانی بودند که از این دستگاه برای ریکاوری در سریعترین زمان ممکن استفاده کرده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها