به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۳۶۳۱۲۵

مسی، نیمار و امباپه در ندوترین تیم لیگ قهرمانان!

گروه ورزشی: آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که پاری سن ژرمن کمترین میزان دوندگی را بین 32 تیم حاضر در لیگ قهرمانان دارد.
مسی، نیمار و امباپه در ندوترین تیم لیگ قهرمانان!
اگر پاری سن ژرمن صرفا به یک ویژگی معروف باشد، این است که بازیکنان بسیار خوبی را در هر خط در زمین در اختیار دارد.
آنها تیمی واقعی دارند که باعث شده این فصل امید زیادی به کسب جامی داشته باشند که سال‌ها برای آن رویابافی کرده‌اند و به یکی از آرزوهای این باشگاه تبدیل شده است، جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا.
پی اس جی در حال حاضر با هفت امتیاز و هم امتیاز با بنفیکا در گروه H این رقابت‌ها حضور دارد و به نظر نمی‌رسد که مشکلی برای صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان داشته باشد.
با این حال، آمار جالبی منتشر شده که نام این تیم به شکل خاصی در آن به چشم می‌خورد. این آمار نشان می‌دهد که پاری سن ژرمن کمترین میزان دوندگی در بین تمام تیم‌هایی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور دارند را به خود اختصاص داده است.
تا به حال سه بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگزار شده است و کمترین میزان دوندگی مربوط به بازی پاری سن ژرمن برابر یوونتوس از هفته اول این رقابت‌هاست که با پیروزی 1-2 شاگردان کریستوف گالتیه به پایان رسید و آنها فقط 100.2 کیلومتر در این بازی دویدند.

آنها پس از آن بازی آمارهای بهتری را از خود به جای گذاشتند اما فاصله زیادی از این رکورد نگرفتند. 105.3 کیلومتر در بازی دوم و 109.4 کیلومتر در بازی برابر بنفیکا که با تساوی 1-1 به پایان رسید. آنها در مجموع به صورت میانگین 104.6 کیلومتر دویده‌اند که پایین‌ترین رکورد در لیگ قهرمانان است.
آنها فصل گذشته نیز کمترین میزان دوندگی در مرحله گروهی را داشتند و تنها تیمی بودند که پس از برگزاری شش بازی به 210 کیلومتر نرسیدند. این در حالی بود که بعضی از تیم‌ها به 230 کیلومتر هم رسیدند.
این آمار شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما از نگاه بسیاری بیانگر تعهد و فداکاری‌ای است که بازیکنان پی اس جی حاضر هستند تا برای قهرمانی در لیگ قهرمانان نشان دهند.
نیکولاس دیون، متخصص داده‌ها و بدنساز سابق سنت اتین، نیس و رن، در این‌باره به روزنامه فرانسوی اکیپ گفت:«لیگ قهرمانان فصل گذشته نشان داده که قهرمان علاوه بر قدرت تکنیکی باید از نظر جسمی هم قوی باشد. بهترین تیم‌ها میانگین 115 تا 120 کیلومتر را پوشش می‌دهند. به ندرت می‌توان تیمی را یافت که با آماری کمتر  در 10 سال گذشته قهرمان شده باشد.»

پی اس جی در اکثر دقایق بازی مالک توپ است و شاید این یکی از دلایل دوندگی کم این تیم است. در عین حال نیمار، مسی و امباپه برای دفاع عقب نمی‌آیند که این هم دلیل مهمی برای این آمار است. به گفته نیکولاس دیون، تیمی که مالکیت توپ بیشتری دارد به طور میانگین هشت درصد کمتر از حریفش می‌دود.»
هرچند همیشه استثنایی وجود دارد که این بار می‌تواند منچسترسیتی باشد. تیم پپ گواردیولا، تیمی است که مالکیت توپ زیادی در جریان بازی دارد اما 115.2 کیلومتر دوندگی در سه دیداری که انجام داده داشته است.
دیون درباره یکی دیگر از دلایل این آمار اضافه کرد:« وقتی تیمی با دفاع سه نفره بازی می‌کند، یکی از عوامل میانی که معمولا دوندگی بیشتری را دارد از دست می‌دهد. بنابراین میزان مسافت طی شده از سوی آنها کاهش پیدا می‌کند.»
دوندگی بیشتر نسبت به حریف تضمین قطعی پیروزی نیست، هرچند شانس آن را به شکل قابل توجهی اضافه می‌کند. در 16 دیداری که در دو روز آخرین مرحله گروهی انجام شد، 14 بازی برنده داشت و دو بازی مساوی به پایان رسید. از بین این 14 برنده، یازده تیم دوندگی بیشتری نسبت به حریف داشتند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها