به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۳۶۳۱۸۶

توقف رئال مادرید و منچسترسیتی در لیگ قهرمانان

توقف رئال مادرید و منچسترسیتی در لیگ قهرمانان
گروه ورزشی: امروز در ورشو لهستان شاختار دونتسک میزبان رئال مادرید از هفته چهارم دور گروهی لیگ قهرمانان بود. بازی رفت دو تیم با برتری 2-1 رئال به اتمام رسیده بود و کهکشانی ها با 9 امتیاز صدرنشین گروه نیز بودند. رئال با کسب یک پیروزی می توانست صعودش به دور بعد لیگ قهرمانان را قطعی کند. شاختار هم با چهار امتیاز در رده دوم قرار داشت.

بازی را رئال بهتر شروع کرد و تیم مسلط میدان بود ولی بازیکنان این تیم در مترهای آخر خوب کار نمی کردند. پاس های درستی به مهاجمان نمی رسید و به همین دلیل رئال با وجود ارائه بازی بهتر، نمی توانست شانس گلزنی جدی خلق کند. کریم بنزما در دقیقه 17 با شوت خود اولین شانس گلزنی را خلق کرد ولی توربین، گلر شاختار، توپ را برگشت داد. دو دقیقه بعد ضربه سر رودیگر روی ارسال کرنر راهی به دروازه پیدا نکرد. در دقیقه 26 ضربه زوبکوف در درون محوطه جریمه رئال با برخورد به ناچو و با اختلافی اندک راهی کرنر شد.

در دقیقه 36 همکاری عالی کریم بنزما و رودریگو نزدیک بود به یک موقعیت جدی تبدیل شود ولی گلر شاختار قبل از اینکه توپ به رودریگو برسد، با دخالت به موقع خود آن را راهی کرنر کرد. در دقیقه 41 شوت از راه دور فده والورده را توربین از زیر تیر دروازه بیورن کشید و به کرنر فرستاد. در نهایت رئال و شاختار در نیمه اول با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.


40 ثانیه از نیمه دوم شروع شده بود که شاختار به گل رسید. زوبکوف روی یک ارسال از سمت چپ با ضربه سر توانست دروازه رئال را باز کند. روی این گل فرلاند مندی مقصر اصلی بود.


رئال خیلی زود واکنش نشان داد و کریم بنزما در دو نوبت می توانست گلزنی کند اما ضربات او با بدشانسی راهی به دروازه پیدا نکردند.

کارلو آنچلوتی در دقیقه 57 لوکا مودریچ و وینیسیوس را به جای شوامنی و ادن هازارد به زمین فرستاد اما این شاختار بود که موقعیت های گلزنی خلق می کرد. در دقیقه 66 ترائوره حتی آندری لونین را هم دریبل زد ولی ضربه او با برخورد به تیر افقی به بیرون رفت. دو دقیقه بعد شوت زوبکوف را لونین به کرنر فرستاد.

در دقیقه 76 ارسال تند و تیز وینیسیوس به تیر دوم به یک بغل پا نیاز داشت تا گل تساوی رقم بخورد ولی آسنسیو یک قدم کم آورد.
در دقیقه 87 بازی وینیسیوس روی سانتر لوکاس واسکز با ضربه سر می توانست دروازه شاختار را باز کند ولی توپ با اختلاف کم از روی دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 92 بازی ضربه سر رودیگر با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به اوت رفت. در دقیقه 95 بازی و تنها ثانیه هایی به پایان مسابقه، ارسال تونی کروس به درون محوطه جریمه و ضربه سر رودیگر، گل تساوی رئال را به همراه داشت. توپ به تیر عمودی برخورد کرد و وارد دروازه شد تا رئال این بازی را نبازد. رودیگر در برخورد با دروازه بان از ناحیه پیشانی مصدوم شد. در نهایت بازی با تساوی 1-1 خاتمه یافت.
منچسترسیتی برای چهارمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا به دانمارک رفت تا با کپنهاگن دیدار کند.
شاگردان گواردیولا که با 9 امتیاز از سه بازی اول خود در این رقابتها صدرنشین گروه‌شان بودند به تشخیص گواردیولا در این بازی ارلینگ هالند را روی نیمکت می‌دیدند. منچسترسیتی روز یکشنبه باید در یک بازی حساس در لیگ برتر به مصاف لیورپول برود و پپ مشخصا ارلینگ هالند را برای آن مسابقه سرحال می‌خواست.
سیتی پنج روز پیش در ورزشگاه خانگی‌اش به مصاف کپنهاگن رفته و موفق شد این تیم را 5-0 در هم بکوبد.
کپنهاگن با فشار تماشاچی‌های خودی بازی را با حمله روی دروازه سیتی آغاز کرد ولی شاگردان گواردیولا در همان دقایق اولیه روی یک ضدحمله به گلزنی نزدیک شدند. سیتی در دقیقه 7 حمله دانمارکی‌ها را روی خط محوطه جریمه‌اش قطع کرد و به سرعت توپ را به گریلیش رساند. پاس او به آلوارز، یک موقعیت خوب نصیب مهاجم آرژانتینی کرد که شوت او دقت کافی را نداشت.

چهار دقیقه بعد سیتی توسط رودری دروازه کپنهاگن را با ضربه‌ای تماشایی باز کرد اما داور بعد از بررسی صحنه توسط VAR حکم داد که ریاض محرز در جریان به ثمر رسیدن این گل مرتکب خطای هند شده و گل مردود است.

در دقیقه 24 سیتی کرنری روی دروازه حریف ارسال کرد و بویلسن توپ را با دست لمس کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. ریاض محرز پشت ضربه پنالتی ایستاد اما گرابارا، دروازه‌بان کپنهاگن، شوت او به سمت چپ را درست تشخیص داد و پنالتی را مهار کرد.

در دقیقه 30 سرخیو گومز مدافع اسپانیایی سیتی بازیکن کپنهاگن را در حالی با خطا متوقف کرد که او در موقعیت صد در صد گلزنی قرار داشت. داور گومز را با نشان دادن کارت قرمز مستقیم جریمه کرد و اعتراض بازیکنان سیتی نتیجه‌ای نداشت و VAR هم تصمیم داور را تایید کرد تا منچسترسیتی از دقیقه 30 بازی را 10 نفره دنبال کند.
در ادامه نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه‌ها روی نداد و دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.
با شروع نیمه دوم منچسترسیتی که یک بازیکن کمتر از حریف داشت سعی داشت بازی را آرام کرده و با کنترل حریف مانع از افتادن ابتکار عمل به دست کپنهاگن بشود. به خصوص با توجه به اینکه هواداران تیم دانمارکی جو سنگینی در ورزشگاه ایجاد کرده بودند و تیم پپ می‌دانست نباید با رها کردن کنترل بازی این امکان را به حریف بدهد که از جو روانی ورزشگاه به سود خود استفاده کند.

این بود که در این دقایق اتفاق خاصی روی دروازه‌ها خلق نشد و تنها در دقیقه 76 شاهد مصدومیت شدید آکانجی، بازیکن سیتی بودیم که بعد از رسیدگی به او در زمین در نهایت مشکل برطرف شد و او توانست به بازی ادامه دهد. گواردیولا در دقیقه 78 فیل فودن را به جای جک گریلیش وارد میدان کرد اما مشخص بود که او قصد ندارد در این بازی ماشین گلزنی اصلی‌اش ارلینگ هالند را به میدان بفرستد.

در دقیقه 90+2 گوندوگان یکی از معدود ضربات در چارچوب این نیمه را راهی دروازه کپنهاگن کرد اما دروازه‌بان این تیم به راحتی توپ او را مهار کرد. بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها