به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۶۳۲۷۹

آغاز صادرات خودروی ایرانی به ارمنستان

آغاز صادرات خودروی ایرانی به ارمنستان
گروه اقتصادی: رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ارمنستان سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو از ایران داشته است که این خودروها به تدریج در حال ارسال هستند.به گزارش ایلنا ، هیأت هفت نفره پارلمانی ارمنستان به ریاست رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان پارلمان این کشور با حضور در تهران با وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت دیدار و گفتگو کرد.

رضا فاطمی امین وزیر صمت در ادامه این دیدار با استقبال از ایجاد توسعه تجارت با ارمنستان گفت: آماده توسعه تجارت با ارمنستان، ایجاد خط تولید لوازم خانگی در ارمنستان و همکاری‌های خودرویی با این کشور هستیم.
همچنین در این دیدار علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت نیز به اقدامات انجام شده دو کشور برای کاهش عوارض جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بزودی شاهد تغییراتی در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری شرکت‌های ایرانی و ارمنی جهت حضور مشترک در بازار روسیه و توزیع کالا گفت: مرکز تجاری ایران در ایروان آماده بهره برداری است و طی ۲ هفته آینده افتتاح می‌شود.پیمان پاک با اشاره به ایجاد اتاق تهاتر میان ۲ کشور افزود: لیست کالاها به تأیید هر دو طرف رسیده و شرکت کارگزار نیز مشخص شده و متن نهایی قرارداد در حال آماده شدن برای امضاست.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه بیان کرد: ارمنستان سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو ایران داشته است، که این خودروها به تدریج در حال ارسال هستند.رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان پارلمان در این دیدار با بیان اینکه حجم مبادلات تجارتی ایران و ارمنستان در ۸ ماه گذشته میلادی ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد داشته است گفت: سال گذشته حجم مبادلات ما با ایران ۷۰۰ میلیون دلار بود و امسال با توجه به رشد ۴۳ درصدی از یک میلیارد دلار عبور کرده است.

گئورگ بابویان ضمن اعلام آمادگی ارمنستان برای برطرف سازی هرگونه موانع توسعه تجارت با ایران گفت: خوشحالیم که این علاقه در طرف ایرانی نیز وجود دارد و امیدواریم با کاهش و اصلاح جاده‌ای جهت ترانزیت کالا، تبادلات تجاری ایران و ارمنستان افزایش پیدا کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها