به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۳۶۳۳۳۲

تجمع مقابل كانون وكلا

گروه سیاسی: جمعی از وکلای کانون دادگستری امروز مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز تجمع کردند.
تجمع مقابل كانون وكلا
این تجمع پس از آن صورت گرفت که دیروز فراخوانی در گروه‌های تخصصی مربوط به وکلا منتشر شد. در این فراخوان آمده بود که وکلا به دلیل آنچه نقض حقوق معترضان و اصل 27 قانون اساسی خوانده بودند، دست به تجمع خواهند زد. خبرگزاری تسنیم در گزارشی به نقل از یک مقام مسئول در کانون وکلای دادگستری مرکز این فراخوان را «جعلی» خوانده بود. در نهایت امروز این تجمع حدود ساعت یک ظهر مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در میدان آرژانتین در شرایطی برگزار شد که به گفته مصطفی نیلی، وکیل دادگستری به «شبکه شرق»، کانون وکلا از ساعت 12 و سی دقیقه ظهر، تعطیل شده بود. این تجمع با برخورد همراه شد و برخی وکلا به خبرنگار این رسانه گفتند که علاوه بر این برخوردها، وکلای حاضر در تجمع نیز بازداشت شدند. آرش کیخسروی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه شرق» این مساله را تایید کرد و گفت که «تا این لحظه دست کم 3 تن از وکلا بازداشت شده‌اند.» یکی از این بازداشتی‌ها، محمدرضا فقیهی است. فقیهی از وکلای شناخته شده دادگستری است. کیخسروی ابراز امیدواری کرد که وکلای بازداشتی تا شب آزاد شوند.
گفتنی اینكه، امروز چهارشنبه، با وجود اختلال عمده در اینترنت، تصاویری که به شبکه‌های اجتماعی راه یافته نشان می‌دهد تجمعات اعتراضی در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و رشت برگزار شده است.
گزارش‌های دریافتی حاکی است که ارتباطات اینترنتی در کشور از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه دچار اختلالات عمده و در برخی نقاط کاملا قطع شده است. نت‌بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی، نیز خبر داده که جریان انتقال داده‌ها در اینترنت ایران اکنون به «یک‌چهارم» جریان عادی خود رسیده است. کاربران از داخل کشور نیز گزارش می‌دهند که برخلاف روزهای گذشته، اینترنت خطوط تلفن همراه، به‌جای ساعت چهار بعدازظهر، از صبح زود قطع شده و این‌بار اینترنت‌ خطوط ثابت نیز بسیار ضعیف‌تر از روزهای قبل است. روزنامه «شرق» نیز روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که بر اساس مشاهدات میدانی، اینترنت همراه تمام اپراتورها قطع شده و این امر، تعطیلی حدود ۳۰۰ هزار فروشگاه در بازار آنلاین ایران را در پی داشته است. پیشتر وزیر ارتباطات ایران گفته بود که تصمیم‌گیری در مورد قطع اینترنت با شورای امنیت کشور است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها