به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۳۶۳۵۵۰

هشدار سیل در استرالیا و تخلیه خانه‌ها

هشدار سیل در استرالیا و تخلیه خانه‌ها
گروه حوادث: به دنبال دو روز بارش بی‌وقفه باران که منجر به جاری شدن سیل و طغیان برخی از رودخانه‌ها شد، مقامات محلی استرالیا امروز (جمعه) از هزاران نفر در سراسر جنوب شرق این کشور از جمله برخی ساکنان در حومه غربی ملبورن خواستند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.به گزارش ایسنا، به گفته مقامات، بخش‌های وسیعی از ایالت ویکتوریا، جنوب نیو ساوث ولز و مناطق شمالی ایالت جزیره‌ای تاسمانی تحت تأثیر یک سامانه آب و هوایی شدید قرار گرفته است و حجم بارندگی در برخی از این مناطق در اواخر روز چهارشنبه بیش از میزان کل بارش‌های یک ماهه بوده است.
 
بنابر گزارش رویترز، حجم آب در بسیاری از رودخانه‌ها در ویکتوریا از جمله "ماری‌بیرنونگ" در غرب ملبورن و "گولبرن" در شمال به سطح سیل‌های بزرگ رسیده‌ و باعث تخلیه شبانه ساکنان شده است.یکی از مقامات محلی گفت: روز شنبه تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی مرکز قرنطینه کووید-۱۹ که هفته گذشته پس از لغو قوانین کرونایی در این کشور بسته شد، به منظور پناه دادن به ساکنان سیل زده انجام خواهد شد.

شبکه "ناین نیوز" نیز در گزارشی به نقل از یک مقام محلی ایالت ویکتوریا اعلام کرد: در حال حاضر هزاران خانه در سراسر ویکتوریا در اثر سیلابی که مقامات آن را "یک وضعیت اضطراری بزرگ برای ایالت" توصیف کرده‌اند، زیر آب رفته یا در سیل محصور شده‌اند. همچنین برق بیش از ۴۷۰۰ خانه بر اثر وقوع سیل قطع شده است.
برچسب ها: سیل استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها