به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۳۶۳۵۶۱

حوادث اخیر راهی برای خلق قدرت ملت ایران است

حوادث اخیر راهی برای خلق قدرت ملت ایران است
گروه سیاسی: خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: حوادث روز‌های اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین کننده و ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد، دشمنان اسلام بدانند راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار کرده اند.
 نمازجمعه این هفته تهران -۲۲ مهر- به امامت  سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه در دانشگاه تهران و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.
ابوترابی فرد در فرازی از خطبه اول نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: هفته وحدت، هفته تحکیم وحدت‌ها، اصول و ارکان اقتدار امت اسلامی است.
خطیب نماز جمعه با ذکر اوصاف حضرت رسول بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام شخصیتی است که در پرتو انوار توحید و دستیابی به عالی‌ترین مقامات انسانی حلقه ارتباط ملک و ملکوت است، حضرت محمد (ص) راه را برای ارتقای حیات اجتماعی هموار نمود.
خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: سرشت انسان خُلق و خوی اوست، خُلق حالی است برای نفس انسان که او را بدون فکر و تامل به سوی کار‌هایی بر می‌انگیزد که علم ان را رمز تعالی انسان دانسته است. انسان آراسته به اخلاق به سهولت به سوی ارزش‌ها و فضائل گرایش دارد. وفا به عهد، ادای امانت، حمایت از مظلوم، دوستی به خاطر خدا، نداشتن درخواست از انسان‌ها و ترس و امید نسبت به خدا از ویژگی انسان‌های آراسته است.
یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور مصرف بی حساب و بی قاعده انرژی است
حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: امروز ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد است با قانون بسیار مهم و کلیدی که مجلس شورای اسلامی در مهرماه ۱۳۹۶ تصویب نمود، جایگاه این نهاد از موسسه به یک سازمان ملی در ذیل ریاست جمهوری اسلامی تعریف شد. امیدوارم دولت خدمتگزار از این ظرفیت به خوبی استفاده کند. سازمان ملی استاندارد مرجع رسمی و حاکمیتی در کشور می‌باشد.
سیاستگذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد کشور با هدف بروزرسانی استاندارد‌ها و بالا بردن کیفیت، افزایش کارایی و بهبود روش‌های تولید با کیفیت کالا و ارائه خدمت شایسته به ملت وظیفه این سازمان است که مسئولیت بسیار مهمی است. در کنار این مسئولیت خطیر، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد‌های اجباری و کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی با هدف حفاظت و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، مسئولیت بسیار مهم این نهاد ملی است.
وی ادامه داد: اشاره می‌کنم به وظیفه مهمی که در ماده ۱۴ این قانون به سازمان استاندارد سپرده شده است «تدوین و به روز رسانی و نظارت بر اجرای استاندارد‌های مصرف، مصرف بهینه انرژی با مشارکت دستگاه‌های تخصصی ذیربط هماهنگ با استاندارد‌های روز دنیا و مقتضیات کشور» اجرای این قانون مسئولیت مهمی است. می‌دانید ما روزانه معادل ۶ میلیون بشکه نفت مصرف انرژی داریم. یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور مصرف بی حساب و بی قاعده انرژی است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفر هفته گذشته محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور برای شرکت در مجمع اقتصادی کشور‌های حاشیه دریای شمال به مسکو گفت:ایران در دریای شمال از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است، حدود ۹۰۰ کیلومتر ساحل جنوبی دریای راهبردی خزر اختصاص به ایران دارد و ایران به عنوان کریدور شمال و جنوب تنها نقطه اتصال چهار کشور مهم حاشیه دریای خزر به خلیج فارس است و مهمترین و نزدیکترین گذرگاه برای این کشور‌ها جهت دست یابی به آب‌های آزاد و آسیای شرقی، ایران است.
ابوترابی فرد اضافه کرد: ایران با داشتن موقعیت استراتژیک خود می‌تواند نقش مهمی در حوزه حمل و نقل، توسعه ناوگان ریلی و دریایی با سرمایه گذاری مشترک کشور‌های دریای شمال داشته باشد از این منظر معاون اول رییس جمهور پیشنهدات سازنده تشکیل کمیته همکاری‌های اقتصادی حمل و نقل و ترانزیت و تجارت را با هدف ایجاد زمینه سرمایه گذاری مشترک در حوزه کشتیرانی و خطوط راه آهن و هماهنگی تعرفه‌های ریلی و دریایی ارائه نمودند، شایسته است از این فرصت استفاده کنند.
ابوترابی فرد بیان داشت: این دریا با حدود ۵۰ میلیارد بشکه نفت و ۹ تریلیون متر مکعب گاز و ۳۰۰ میلیون جمعیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان با سیاست راهبرد توسعه منطقه‌ای در نگاه رییس جمهور راه را برای خلق یک قدرت اقتصادی و سیاسی و امنیتی بزرگ در این دریا هموار کند.
حوادث اخیر راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است
حجت الاسلام ابوترابی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آشوب‌های اخیر اظهار داشت: حوادثی که این روز‌ها شاهد آن بودیم بدون تردید برای یک نظام سیاسی پویا، مقتدر، کارآمد که در اندیشه فهم چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیش روی خود است، راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است. همانطور که دفاع مقدس به میدانی برای به فعلیت رسیدن استعداد‌های نهفته، خود باوری ملی، خود کفایی دفاعی و جهش علمی و توسعه دانش و فناوری بنیادی تبدیل شد و راه را برای شکل گیری قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مقاوت در دنیای اسلام هموار کرد و شبکه در هم تنیده و مقتدر امنیتی فرهنگی و دفاعی را در جهان اسلام شکل داد.
وی تصریح کرد: حوادث روز‌های اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین کننده و ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد، دشمنان اسلام بدانند راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار کرده اند.
خطیب نماز جمعه با اشاره به موقعیت خلیج فارس در جهان بیان داشت: ایران خلیج فارس را از سیطره استعمار خارج کرد امروز ایران و کشور‌های مسلمان و دوست حاشیه خلیج فارس تامین کنننده امنیت این منطقه حساس و راهبردی هستند.
وی افزود: خلیج فارس ۶۳ درصد از کل ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد و همچنین ۳۰ درصد از کل ذخایر گازی جهان در این خلیج قرار گرفته اند که باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات نظریه پردازان در مورد همبستگی اجتماعی گفت: همبستگی مهمترین عامل تعیین کننده و خلاق در جامعه و عنصر اصلی تداوم حیات اجتماعی و نظم اخلاقی است، بدون همبستگی حیات اجتماعی در معرض تهدید است.
حجت الاسلام ابوترابی عناصر اصلی همبستگی را به نقل از نظریه پردازان الگو‌های سنتی دانست و با اشاره به آیین باستانی نوروز گفت: نوروز رمز همبستگی همه فارسی زبانان است رمز همبستگی ملت هاست، اینکه رهبر معظم انقلاب بر زبان فارسی تاکید می‌کند زبان رمز همبستگی ملت هاست.
دشمنان همبستگی و وحدت ملت ایران را هدف قرار دادند
وی فرهنگ، مذهب و هویت ملی را رمز همبستگی دانست و گفت: اتاق‌های نظریه پرداز سرویس‌های اطلاعاتی پنتاگون این ارکان و عناصر اصلی وحدت ملی را هدف قرار دادند مردم بدانند مسئله، مسئله حجاب نیست مسئله همبستگی و وحدت ملی ماست، مساله فروپاشی نظم اجتماعی است.
ابوترابی فرد بیان داشت: اگر امروز دنیای اسلام در این جایگاه قرار دارد محور مقاومت با این عناصر اصلی شکل گرفته است، ملت ایران را هویت ملی، سنن و آداب ملی و مذهب با هم گره زده است این اصول را پاس بداریم.
خطیب نماز جمعه بیان داشت: یکی از مسئولیت‌های مهم و کلیدی دستگاه انتظامی کشور که باید مقتدر باشد خصوصا با نگاهی که پلیس به موضوع نظم دارد پاسداری از این ارزش‌ها و اصول است پاسداری از اصول و عناصر همبستگی اجتماعی رسالت پلیس است و آن‌ها میخواهند پلیس مقتدر برای حراست از این اصول در حوزه وظایف قانونی خویش در کشور ما حضور نداشته باشد امنیت ملت ایران به همبستگی ملت ایران است، اقتدار و امنیت جهان اسلام به همبستگی جهان اسلام است.
وی افزود: دو راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد وحدت ملی و انسجام اسلامی برای تحقق این مهم است.
برچسب ها: نماز جمعه تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها