به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۶۳۵۶۷

حق مسکن کارگران در انتظار ابلاغ مصوبه دولت

حق مسکن کارگران در انتظار ابلاغ مصوبه دولت
گروه اقتصادی: نماینده کارگران در شورای‌عالی کا با اشاره به حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی گفت: کارگران منتظر ابلاغ مصوبه ۶۵۰هزار تومانی حق مسکن خود از دولت هستند.این مصوبه طبق مصوبه شورای‌ عالی کار باید از فروردین ماه اجرا می‌شد. دولت به‌زودی باید مصوبه جدید را ابلاغ کند. پس از ابلاغ کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

به گزارش تسنیم،هادی ابوی ادامه داد:حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی کمکی به شرایط مسکن کارگران نمی‌کند. اما در شرایط دشوار زندگی کمک هزینه است. در صورتی که دولت به زودی اصلاحیه مصوبه حق مسکن را ابلاغ کند، کارگران حدود ۶ ماه از کارفرما ماهیانه ۱۰۰هزار تومان طلب دارند. چرا که اکنون در تمام مجموعه‌های تحت پوشش وزارت کار حق مسکن ۵۵۰هزار تومان واریز می‌شود که این رقم طبق مصوبه ی پایان سال ۱۴۰۰ در شورای عالی کار باید ۶۵۰هزار تومان باشد.

ابوی بیان کرد: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به‌زودی اجرای مصوبه ۶۵۰هزارتومانی را ابلاغ کند.وی گفت: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم، اما با افزایش ۵۷درصدی دستمزد ۱۴۰۱ امید به کار در کارگران افزایش یافت و ماندگاری آنها در مشاغل زیاد شد.
برچسب ها: حق مسکن کارگران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها