به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۶۳۶۴۵
تجارت الکترونیک با فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ دود شد، رفت هوا

با این وضع فعالان اقتصادی هم به صف ناراضیان می‌پیوندند

با این وضع فعالان اقتصادی هم به صف ناراضیان می‌پیوندند
گروه اقتصادی: فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ به عنوان دو پلتفرم رایج میان مردم و قطعی‌های مکرر اینترنت وارد بیست و دومین روز خود شده و این در حالی است که این اقدامات نه تنها کمکی به حل مشکلات نکرد که به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی شیراز نیز خود به مشکلی جدی تبدیل شد؛ به طوری که یلدا راهدار معتقد است در این بحبوحه فعالان اقتصادی نیز به جرگه معترضان پیوسته اند.

یلدا راهدار، عضو هیات رئیسه سازمان ملی کارآفرینی و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی شیراز می‌گوید: در دو ساله کرونا که برای استفاده از تجارت الکترونیک آموزش زیادی داده شد، در این شرایط همه دود شده و رفته هوا و جز فشار عصبی و روانی که به همه وارد می‌شود قطعی‌های اینترنت هیچ عایدی دیگری ندارد.

او ادامه داد: هرچند اینترنت را قطع کردند تا جلوی انتشار یک سری اخباری که مدنظر قطع کنندگان یا فیلترکنندگان پلتفرم‌های خارجی است، گرفته شود، ولی آن کسی که می‌خواهد اطلاعات را بفرستد بلد است چطور آن را از راه‌های مختلف به دست مخاطبان برساند؛ این در حالی است که از فیلترینگ تنها ما که فعال اقتصادی هستیم آسیب می‌بینیم. ما باید چکار کنیم؟ با ادامه این وضعیت ما هم داریم به ناراضیان و معترضان به وضع موجود اضافه می‌شویم.

صنعت گردشگری را به نابودی کشاندند
عضو هیات رئیسه سازمان ملی کارآفرینی با اشاره به اینکه فشاری که در این ۲۲ روز به دلیل قطعی‌های اینترنت و فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام روی ما بوده نگفتنی است، گفت: اگر سری به بیمارستان‌ها بزنید، می‌بینید که بسیاری از بستر‌های پزشکی و درمانی دچار مشکل شده، زیرا در بیمارستان‌ها کل اطلاعاتی که بین پزشک و پرستار و رزیدنت و... انتقال پیدا می‌کند از طریق پلتفرم واتساپ بوده است. صنعت گردشگری و آموزش و اطلاع رسانی‌های درون سازمانی دچار مشکل شده است.راهدار با ابراز تاسف از اینکه در این مدت کسی پاسخگوی ضرر و زیان کسب و کار‌ها نبوده است، ادامه داد: همه این موارد باعث شده فشار رواحی و روانی بر مردم و کسب و کار‌ها بسیار زیاد شود.

سامانه کارت بازرگانی از دسترس خارج شد
به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی شیراز، افراد زیادی اوقات فراغت خود را در اینستاگرام می‌گذراندند یا فیلم و سریال از طریق اینترنت روی گوشی می‌دیدند؛ اما در شرایط حال حاضر اینترنت ثابت و همراه در بسیاری مواقع دچار اختلال است. این‌ها موجب تجمیع فشار‌های روحی روانی است که یک جایی که فیلترکننده انتظارش را ندارد نمود پیدا می‌کند.

راهدار معتقد است: وضعیتِ حال حاضر، وضعیت بسیار بسیار بدی است و تنها می‌توانم از کلمه «افتضاح» استفاده کنم. آموزش‌های موسسات آموزشی در دوره کرونا همه آنلاین شدند و اطلاع رسانی آن‌ها معمولا از طریق واتساپ، اینستاگرام یا پیامک بوده که در حال حاضر علاوه بر فیلتر اینستاگرام و واتساپ، پیامک هم در حال حاضر دچار مشکل است و اگر حاوی لینک باشد ارسال نمی‌شود.وی ادامه داد: حتی سامانه کارت بازرگانی هم در شرایط حاضر در دسترس نیست. این در حالی است که اطلاعات بسیاری از کسب و کار‌ها در اختیار پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ بوده و به یک باره ۲۰ روز است که کسب و کار‌ها به دلیل فیلترینگ به آن دسترسی ندارند.

مردم با اجبار به پیام رسان‌های داخلی کوچ نمی‌کنند
عضو هیات رئیسه سازمان ملی کارآفرینی می‌گوید: وزیر ارتباطات می‌گوید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنید. شما نمی‌توانید مردم را مجبور کنید به پلتفرم داخلی روی بیاورند. این همه آموزش برای استفاده از تجارت الکترونیک دادیم که همه دود شده رفته هوا.راهدار ادامه داد: با وضع حال حاضر، فعالان اقتصادی هم به معترضان و ناراضیان اضافه می‌شوند؛ و فشاری که روی فعالان اقتصادی در این ۲۲ روز است، نگفتنی است.
مرجع : اقتصاد 24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها