به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۳۶۳۹۵۰

تیراندازی خونین در محل تمرین ارتش روسیه

تیراندازی خونین در  محل تمرین ارتش روسیه
گروه بین الملل: روسیه اعلام کرد که بر اثر تیراندازی افراد مسلح در یک محل تمرین نظامی در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین، دست‌کم ۲۶ نفر کشته و زخمی شدند. به گفته مقام‌های اوکراینی، مهاجمان اهل کشور تاجیکستان بودند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که  بر اثر تیراندازی دو فرد مسلح در یک محل تمرین نظامی این کشور، دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.این حمله در منطقه بلگورود، در جنوب غربی روسیه و در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین رخ داده است.روسیه این تیراندازی را یک "حمله تروریستی" نامیده است.
وزارت دفاع روسیه، این دو فرد مسلح را ''شهروندان یکی از کشورهای شوروی سابق'' معرفی کرده و می‌افزاید که آنها پس از تیراندازی، خود نیز کشته‌شده‌اند.فرماندار بلگورود گفته که بر اثر این تیراندازی، هیچ فرد غیرنظامی کشته نشده است.
روسیه توضیح بیشتری درباره هویت افراد مهاجم ارائه نکرده اما اولکسی آرستویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که مهاجمان، ''اهل کشور تاجیکستان'' بوده‌اند.به گفته او، این درگیری ''بر سر مسائل مذهبی رخ داده است'' اما با این حال، این گزارش‌ها را نمی‌توان به صورت قطعی تایید کرد.تاجیکستان یک کشور عمدتا مسلمان‌نشین است.
از چند روز پیش، اوضاع در منطقه مرزی بلگورود میان روسیه و اوکراین، متشنج گزارش شده است. مقام‌های روسیه ادعا می‌کنند که در روزهای گذشته، هشت مظنون به دست داشتن در حمله به پل کریمه را بازداشت و همچنین دو حمله برنامه‌ریزی‌شده به روسیه را خنثی کرده‌اند. روسیه این اقدام‌ها را به اوکراین نسبت می‌دهد.روسیه روز ۱۶ مهر از وقوع یک آتش‌سوزی در پل بزرگی خبر داد که خاک این کشور را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کند.
در پی انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده در این پل، دست‌کم هفت تانکر یک قطار باربری طعمه آتش شدند و بخشی از پل کریمه نیز فروریخت. اوکراین اگرچه خشنودی خود از وقوع انفجار و آتش‌سوزی بر پل ارتباطی میان شبه‌جزیره کریمه و روسیه و فرو ریختن بخشی از آن را پنهان نکرد اما منکر دخالت در این حادثه شد.
پل کریمه حدود ۱۹ کیلومتر طول دارد و شامل یک بزرگراه و خطوط راه‌آهن است و مهم‌ترین راه ارتباط زمینی برای انتقال تجهیزات و نیرو از روسیه به مناطق اشغالی اوکراین به شمار می‌رود.
پیشتر نیز گزارش‌های پرشماری از درگیری و وقوع تیراندازی در اماکن نظامی روسیه منتشر شده بود.از جمله یکی از آنها، در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، یک جوان ۱۹ ساله در سیبری، ۸ سرباز و ۲ افسر نظامی را به ضرب گلوله از پای درآورد.او سپس در نامه‌ای نوشت که به دلیل آزار و اذیت مداوم در طول خدمت نظامی‌اش، ''جهنم'' را تجربه کرده است.
در پی فرمان روز ۳۰ شهریورماه رئیس جمهور روسیه، مبنی بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره ارتش این کشور به منظور اعزام به جبهه‌های جنگ علیه اوکراین، نگرانی درباره افزایش خشونت در اماکن نظامی این کشور نیز فزونی یافت.ولادیمیر پوتین با امضای این فرمان گفته بود که نیروهای ذخیره از همان موقعیت و حقوق سربازان قراردادی برخوردار هستند و پیش از اعزام به خط مقدم جبهه آموزش‌های نظامی لازم را خواهند دید.
این فرمان پوتین با مخالفت گسترده شمار زیادی از شهروندان روس همراه شد و بر اساس برخی گزارش‌ها، بسیاری از جوانان روسی به همین دلیل از این کشور خارج شدند.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها