کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نوبل کوچک ادبيات به نویسنده ژاپنی رسید

ايسنا , 5 فروردين 1393 ساعت 14:05

گروه فرهنگ و ادب: «ناهوکو یوهاشی» نویسنده ژاپنی موفق شد جایزه معتبر بین‌المللی «هانس کریستین اندرسن» که از قدیمی‌ترین جوایز ادبیات کودک جهان به حساب می‌آید، را از آن خود کند.


در مراسمی که روز دوشنبه برگزار شد، نام یک نویسنده ژاپنی و تصویرگر کتاب کودک برزیلی به عنوان برندگان دو بخش جایزه مهم بین‌المللی «هانس کریستین اندرسن» دفتر بین‌المللی کتاب نسل جوان (IBBY) اعلام شد. ناهوکو یوهاشی با کتاب «موریبیتو: نگهبان ارواح» و دومین جلد آن «موریبیتو 2: نگهبان تاریکی» در آمریکا شناخته می‌شود.

نام «راجر ملو» به عنوان برنده بخش تصویرگری جایزه هانس کریستین اندرسن 2014 اعلام شد. به گفته یکی از اعضای هیأت داوران این جایزه، «یوهاشی» توانایی خارق‌العاده‌ای برای خلق جهان‌های متعدد فانتزی دارد و اثر او مهری ویژه و احترام فوق‌العاده‌ای برای طبیعت و تمام انسان‌ها قائل است. به گزارش پابلیشرز ویکلی، «موریبیتو 2: نگهبان تاریکی» توسط انتشارات اسکولاستیک در آمریکا منتشر شد. این نویسنده ژاپنی تاکنون چندین رمان تخیلی از جمله مجموعه‌ای داستانی را روانه بازار کتاب کرده است.

یکی از اعضای هیأت داوران جایزه اندرسن امسال درباره برنده بخش تصویرگری کتاب کودک گفت: تصاویر او مسیری را برای کشف تاریخ و فرهنگ کشور برزیل باز می‌کند. او توانایی کودک برای درک و رمزگشایی تصاویر و پدیده‌های فرهنگی را دست‌کم نمی‌گیرد. تصویرگری‌های او کودکان را از طریق داستان‌ها و با کمک گرفتن از تخیل راهنمایی می‌کنند.

جایزه ادبی هانس کریستین اندرسن که به نوبل کوچک نیز شهرت دارد، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. این جایزه‌ مهم‌ترین افتخار ادبی دانمارک به حساب می‌آید و به آثاری تعلق می‌گیرد که به سبک نوشتاری اندرسن و پرداختن به بُعد فانتزی داستان‌ها شباهت داشته باشند. برندگان امسال جوایز خود را در سی‌وچهارمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ((IBBY که ماه سپتامبر در مکزیکوسیتی برپا می‌شود، دریافت خواهند کرد.


کد مطلب: 36396

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/36396/نوبل-کوچک-ادبيات-نویسنده-ژاپنی-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir