به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۶۳۹۶۶

حمله‌کنندگان به نقاشی ون‌گوگ چه شدند؟

حمله‌کنندگان به نقاشی ون‌گوگ چه شدند؟
گروه فرهنگی: دو زن معترض و از فعالان محیط زیست که اخیرا به نقاشی «گل‌های آفتابگردان» اثر ونسان ون‌گوگ در موزه ملی لندن حمله کردند، در دادگاه متهم شناخته شدند. همچنین این موزه اعلام کرد تا اطلاع ثانوی این تابلو نقاشی در معرض نمایش عموم نخواهد بود.دو زن ۲۱ و ۲۰ ساله فعال محیط زیست که در اعتراض به تداوم استفاده از سوخت‌های فسیلی در گالری ملی لندن به نقاشی مشهور و البته گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون‌گوگ حمله کرده بودند، در دادگاه حضور پیدا کردند و به خسارت کیفری متهم شدند.

روز جمعه (۲۲ مهر / ۱۴ اکتبر)، این افراد دو قوطی سوپ گوجه‌فرنگی را به روی تابلو نقاشی ون‌گوگ ریختند. این نقاشی در گالری ملی لندن نگهداری می‌شود و مسوولان گالری اعلام کردند این نقاشی سالم باقی‌مانده است اما فعلا در معرض نمایش گذاشته نخواهد شد.

این افراد، ‌ روز جمعه پس از حضور در گالری ملی لندن و این اقدام اعتراضی، فریاد زده بودند: «چه چیزی ارزش بیشتری دارد، هنر یا زندگی؟ آیا ارزشش بیشتر از غذاست؟ بیشتر از عدالت؟ آیا شما بیشتر نگران حفاظت از یک نقاشی هستید یا حفاظت از سیاره و مردم ما؟ بحران هزینه‌های زندگی بخشی از بحران هزینه نفت است، سوخت برای میلیون‌ها خانواده سرد و گرسنه غیرقابل استطاعت است. آنها حتی نمی‌توانند یک قوطی سوپ را گرم کنند».
تابلو نقاشی «آفتاب‌گردان‌ها» در سال ۱۸۸۸ توسط «وینسنت ون‌گوگ» نقاشی شده بود و یکی از پنج نسخه نقاشی گل‌های آفتاب‌گردان این هنرمند محسوب می‌شود که در موزه‌ها و گالری‌های مختلف جهان نگهداری می‌شوند.
برچسب ها: ونگوگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها