به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ساعت ۰۳:۲۶
کد مطلب : ۳۶۳۹۹۸
جمهوری اسلامی ایران عملا به کره‌شمالی دوم تبدیل شد؛ «اینترانت» به جای «اینترنت»

با اجرای طرح صیانت؛ دسترسی به VPNها هم غیرممکن شد!

با اجرای طرح صیانت؛ دسترسی به VPNها هم غیرممکن شد!
گروه سیاسی: از ساعت حدود ۲۰:۰۰ یکشنبه‌شب (۲۴ مهر) دسترسی به تقریبا تمام VPNها غیرممکن شده است. این اتفاق درست در روزی رخ می‌دهد که وزارت ارتباطات تاکید کرده بود تمام محدودیت‌های اینترنت به جز دو اپلیکیشن (واتس‌اپ و اینستاگرام) برداشته شده‌ است.
سایت دیجایتو نوشته است: مشخص نیست روند مسدود سازی VPNها تا کجا ادامه دارد. اما تصور تصمیم‌گیران مبنی بر اینکه «شبکه ملی اطلاعات» مشغول کار است و اپلیکیشن‌های ایرانی بدون اختلال کار می‌کنند، تصور غلطی است: ادامه فعالیت همین استارتاپ‌ها نیازمند خدمات و سرویس‌هایی است که یا فیلتر هستند یا تحریم.
خبرگزاری تسنیم (نزدیک به سپاه)، ظهر یکشنبه به نقل از وزارت ارتباطات مدعی شده بود، محدودیت‌هایی که به دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد شده بود، هم‌اکنون برداشته شده است. وزارت ارتباطات اعلام کرده، تنها محدودیت موجود برای واتس‌اپ و اینستاگرام برقرار است و تصمیم‌گیری درباره آنها به دلیل نقشی که در ایجاد «آشوب» داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.
این ادعای واهی، درحالی است که همچنان و پس از حدود یک ماه و به دلیل آغاز اعتراضات مردمی در کشور، دسترسی به اغلب سایت‌‌ها، اپلیکشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و حتی اپ‌استور و گوگل‌پلی در گوشی‌ها امکان پذیر نیست و اغلب وی پی ان ها و پروکسی‌ها نیز کار نمی‌کنند!
هفته گذشته، مدیر ارزشی روزنامه شهرداری تهران از مسوولان خواسته بود فیلترینگ را به گونه‌ای اجرا کنند که حتی وی پی ان ها نیز نتوانند سایت‌های فیلتر شده را باز کنند. آرزویی که حالا عملیاتی شده و شبکه نت جمهوری اسلامی عملا به کره شمالی دوم تبدیل شد. در این کشور منزوی از جهان، «اینترانت» که همان شبکه داخلی و منقطع با جهان است جایگزین اینترنت «شبکه نت بین‌المللی» شده است.
حالا جمهوری اسلامی ایران نیز عملا در همان مسیر و با عنوان پرطمطراق «طرح صیانت»، اینترانت را جایگزین اینترنت نموده و مراحل پایانی آن را اجرایی کرده است امری که تبعات ویرانگر و جبران‌ناپذیری بر وضعیت و اوضاع سیاسی، اقتصادی و ... خواهد نهاد و مردم ایران را افسرده‌تر، ایزوله‌تر و منزوی‌تر می‌کند. و خصوصا در حوزه اقتصادی، فضای کسب و کار اینترنتی را به تعطیلی کشانده و میلیون‌ها بیکار به ارمغان آورده و فقر و فلاکت را در سطح ایران گسترده‌تر می‌کند.

۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۰۹:۳۳
اگر غیر ممکن بشه تکلیف آقازاده خانم خزعلی چه میشه که کارش وی پی ان که در کانادا است (400650)
همدم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۱:۰۱
چیکار کنیم (400668)
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۱:۰۸
از پرواز کاراکاس چه خبر ؟ (400669)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۲:۵۳
کشور اکنون در وضعیت خاکستری قرار گرفته و تداوم این روش ها و تن ندادن به اظهار نظرهای افراد دلسوز کشور را به سمت وضعیت سیاه هدایت می کند. چرا به سراغ محاکمه افرادی نمی رویم که عذر خواهی ها و برخوردهای متناسب شان می توانست کشور را به سمت آرامش و امنیت هدایت کند و صدا و سیما هم با سانسور های پایان ناپذیرش بر خبرها و سخنان اندیشمندان راه چاره را کور کرد.لاقل گزارش اخیر مجلس در موضوع مهسا امینی به وضوح در شش مورد کم کاری گشت ارشاد را علنی نمود.مگر مردم چیزی غیر از این موارد را می گفتند. (400696)
علی حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۳:۴۰
با این کارها تیشه به ریشه تون می‌زنید ملت ایران دیگه به آخر خط رسیدن پش حتما یه انفجار دیگه در راهه که باعث و بانی دولت محترمه (400704)
بی خیال
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۴:۰۹
لعنت بر طرح صیانت که خیانت هستش (400712)
من منم
Russian Federation
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۴:۲۵
اینها همانای هستن که ویدئو را ممنوع کردن همانای هستن ماهواره را ممنوع کردن که الانم ممنوعه و اینترت جهانی را هم بلاخره ممنوع کردن ذات اینا عناد با دنیای ازاد و متمدن است و ثابت کردن غیرقابل اصلاح هستن (400714)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۴:۲۷
قاچاقچیان در شهرستان هندیجان یکی از توابع بندر ماهشهر استان خوزستان بدون هیچگونه برخورد قانونی سوخت گازوئیل را قاچاق میکنند. گفته می شود این فعالیت غیر قانونی بوسیله خودروهای همچون مزدا ،نیسان آبی و پراید صورت میگیرد. به گفته این شهروند خودروهای حامل سوخت قاچاق بدون برخورد ماموران دریابانی پس از منتقل کردن به اسکله سجافی از طریق راه آبی سوخت گازوییل قاچاق را به کشورهای همسایه می فرستند.
لذا خواهشمندیم با کسانی که به این شیوه مبادرت به قاچاق سوخت می کنند برخورد قانونی نمایید. (400715)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۴:۲۷
واردات لوازم خانگی مستقیم از کشورها همسایه هم چون دوبی به صورت قاچاق و وارد کردن به کشور در استان خوزستان شهرستان هندیجان و ناتوانی تولید‌کنندگان داخلی در تامین نیاز بازار‌‌ به کالاهای با‌کیفیت و قیمت مناسب، موجب شده‌ لوازم خانگی تولید داخل، به لحاظ قیمت و کیفیت، قافیه رقابت با محصولات قاچاق را به برندهای مشهور کره‌ای ببازد ما خواهان برخورد با جدیت برخورد شود (400716)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۴:۳۸
امروز جلو مدرسه ابتدایی دخترانه پلیس کلانتری که ایستاده بود دانش آموزان پچ پچ و شعار و مقنعه از سر درآوردن شده بود سرگرمیشون . به کجا رسیدیم .... (400717)
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۵:۱۳
آخه دختر دانش آموز ابتدایی چرا باید مقنعه سرش کنه؟ فقط مغزهای بیمار ممکنه چنین چیزی رو قانون کنند. (400724)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۵:۳۴
اینترنت برای ملت خدا زده بده ولی برای مسؤلان خوبه آمریکا و کانادا برای مردم بلاد کفره ولی برای مسئولان و فرزندان آنها بهشت برینه
امیدواریم خدا ریشتون بکنه (400728)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها