به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۳۶۴۱۸۲

اوکراین: ایران مسئول مرگ‌ شهروندان ماست

پرواز یک پهپاد «شاهد-۱۳۶» ساخت ایران بر فراز پایتخت اوکراین و اصابت آن به اهداف غیرنظامی کی‌یف در حملات صبح امروز دوشنبه روسیه
پرواز یک پهپاد «شاهد-۱۳۶» ساخت ایران بر فراز پایتخت اوکراین و اصابت آن به اهداف غیرنظامی کی‌یف در حملات صبح امروز دوشنبه روسیه
گروه بین‌الملل: در پی حملات پهپادی امروز دوشنبه ارتش متجاوز روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین، یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، حکومت ایران را «مسئول مرگ مردم اوکراین» معرفی کرد و همزمان وزیر خارجه این کشور خواستار تحریم ایران شد.
مقامات اوکراینی در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه در حملات خود از جمله حمله به مناطق و زیرساخت‌های غیرنظامی از پهپادهای ایرانی مدل «شاهد-۱۳۶» استفاده می‌کند. جمهوری اسلامی ارسال پهپاد برای روسیه را تکذیب کرده است و روسیه نیز تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده است. میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران مسئول مرگ شهروندان اوکراینی است. حکومتی که شهروندان خود را سرکوب می‌کند به روسیه برای کشتن مردم در قلب اروپا تسلیحات هولناک می‌دهد. این نتیجه امتیاز دادن به یک رژیم خودکامه است و نشان می‌دهد که تحریم‌های فعلی کافی نیستند.». وزیر خارجه اوکراین نیز در پیامی توئیتری خواستار تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا به‌دلیل ارسال پهپادهای تهاجمی به روسیه شد. دمیتری کولبا در پیام خود گفت که «خواستار پدافند هوایی بیشتر و ذخایر مهمات (و) شده از اتحادیه اروپا درخواست کرده که تحریم‌هایی علیه ایران به خاطر ارسال پهپاد به روسیه وضع کند». اوکراین، می‌گویدکه در حمله صبح دوشنبه به شهر کی‌یف، ارتش متجاوز روسیه از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است.
گفتنی اینکه، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز بار دیگر و با وجود شواهد متعدد مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی، گفت: ما به هیچ یک از طرف‌هایی که در شرایط جنگی هستند تسلیحاتی ارائه نکرده‌ایم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها